کریپتو

چشم انداز رمز ارز بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟

چشم انداز رمز ارز بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟

سال ۲۰۲۲ برای همه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین سال بسیار سختی بوده است. پادشاه ارزهای دیجیتال تقریباً ۶۵ درصد از ارزش بازار خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داد. علاقه‌مندان به کریپتو در یک سری رویدادهای ناگوار همچون سقوط Terra Luna غافلگیر شدند. قضایای صرافی FTX و شرایط پیش روی اقتصاد کلان نیز مجال نفس کشیدن را به بازار رمز ارزها ندادند.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

اما چندین سوال وجود دارد که در ذهن همگان مطرح است: امسال چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا ارز دیجیتال بیت کوین دوباره صعود می‌کند؟ یا اینکه مانند سال ۲۰۲۲ سقوط خواهد کرد؟ بیت کوین بخریم یا نخریم؟

در حالی که افت قیمت بیت کوین را می‌توان به شرایط ویژه‌ای نسبت داد که کل بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری از سر گذرانده، شروع سال ۲۰۲۳ چندان هم برای این بازار بد نبوده است.

تحلیل‌ها در مورد بیت کوین چه می‌گویند؟

با توجه به اینکه بیت کوین تنها یک دهه پیش سفر خود را به عنوان یک دارایی دیجیتال آغاز کرده است، به جرأت می‌توان گفت که این ارز دیجیتال در مقایسه با کالاهایی مانند طلا یا نقره و سهام فناوری‌های پیشرو مانند اپل و مایکروسافت هنوز در مراحل اولیه کار خود قرار دارد. بنابراین، پیش‌بینی‌های مختلفی برای قیمت بیت کوین وجود دارد.

در واقع، مدل‌ها و رویکردهای مختلفی وجود دارد که می‌توان برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین از آن‌ها استفاده کرد. برخی از افراد از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند که شامل مطالعه داده‌های تاریخی قیمت و حجم معاملات برای شناسایی الگوها و روندها است. برخی دیگر از تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند که شامل ارزیابی عوامل بنیادی است که می‌تواند بر عرضه و تقاضای یک دارایی تأثیر بگذارد. هیچ مدل یا رویکرد واحدی را نمی‌توان به قطع یقین برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین پیشنهاد کرد و در نظر گرفتن طیف وسیعی از عوامل هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

بیت کوین یک دارایی کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است. تنها چیزی که در مورد بیت کوین می‌توان از آن مطمئن بود، ارزش بنیادی شبکه بیت کوین و ارزشی است که برای هولدرها و سرمایه‌گذاران آن دارد. به همین دلیل، پذیرش و ارزش بلندمدت بیت کوین در فضای اقتصاد کلان در طول زمان قابل پیش‌بینی است، اما پیش‌بینی دقیق قیمت غیرممکن است.

با این حال، یک جنبه مهم می‌تواند روند قیمت بیت کوین را تغییر دهد: کاربرد.

از آنجایی که بیت کوین یک شبکه سازگار با قراردادهای هوشمند نیست، کاربرد این دارایی به عنوان یک روش پرداخت محدود شده است. اما این محدودیت به آرامی در حال تغییر است و بیت کوین اکنون به لطف شبکه لایتنینگ (LN) کاربرد بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

LN یک پروتکل پرداخت لایه ۲ است که روی شبکه بیت کوین ساخته شده است و تراکنش‌های سریع و همتابه‌همتا را امکان‌پذیر می‌کند. لایتنینگ به بهبود مقیاس‌پذیری شبکه بیت کوین بسیار کمک می‌کند. اخیراً، شرکت مایکرواستراتژی همچنان که به افزودن بیت کوین به خزانه خود ادامه می‌دهد، اعلام کرده است که قصد دارد از نرم‌افزار و راه حل‌های مبتنی بر شبکه لایتنینگ در سال ۲۰۲۳ رونمایی کند.

برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری معتقدند که بیت کوین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به ۳۰۰۰۰ دلار باز می‌گردد و تا سال ۲۰۲۴، از بالاترین سقف تاریخی خود در سال ۲۰۲۱ یعنی ۶۹۰۰۰ دلار فراتر خواهد رفت.

اما به خاطر داشته باشید که قیمت بیت کوین بسیار پر نوسان است و می تواند تحت تأثیر طیف گسترده‌ای از عوامل قرار گیرد.

دیدگاه صعودی

یکی از دلایلی که کارشناسان درباره بیت کوین خوش بین هستند این است که سال آینده، ۲۰۲۴، سال هاوینگ بیت کوین است. رویداد هاوینگ هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد که در آن پاداش استخراج بیت کوین برای استخراج‌کنندگان آن به نصف کاهش می یابد (که در سال ۲۰۲۴ به ۳.۱۲۵ BTC کاهش می‌یابد). این رویداد به طور کلی برای قیمت بیت کوین مثبت تلقی می‌شود، زیرا هاوینگ به کاهش عرضه کمک می‌کند. از نظر تاریخی، هاوینگ نشانه بسیار خوبی برای افزایش شتاب در قیمت بیت کوین بوده است.

بنابراین، اگر به گدشته نگاه کنیم، رویدادهای هاوینگ بیت کوین در گذشته همواره محرک‌های صعودی بلندمدتی را برای قیمت بیت کوین ایجاد کرده‌اند. هاوینگ مستقیماً به کاهش تورم بیت کوین مربوط بوده و عرضه آن را کاهش می‌دهد که به افزایش بیشتر قیمت بیت کوین کمک می‌کند چرا که بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است و نمی‌تواند توسط دولت‌ها یا هیچ بانک مرکزی منتشر شود. بنابراین، عرضه کل بیت کوین محدود است.

دلیل دیگر افزایش بیت کوین در سال ۲۰۲۳، مذاکرات نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده است که ممکن است به بیت کوین کمک کند تا سیر صعودی خود را حفظ کند و در مقایسه با سایر طبقات دارایی عملکرد بهتری داشته باشد.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران بزرگ که به «نهنگ‌های بیت‌کوین» معروف هستند، بار دیگر شروع به انباشت بیت کوین کرده‌اند. بر اساس داده‌های وب سایتSantiment، نهنگ‌های بزرگ بیت‌کوین بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین در کیف پول خود نگهداری می‌کنند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران کیف پول‌های خود را با مقدار زیادی بیت‌کوین پر می‌کنند که می‌تواند علامت بازگشت قیمت بیت کوین باشد.

دیدگاه نزولی

مجموعه دیگری از سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ وجود دارند که دیدگاه مخالف (نزولی) در مورد بیت کوین دارند و قاطعانه معتقدند که بیت کوین ممکن است در آینده نزدیک سقوط کند. آن‌ها صعود فعلی بیت کوین را به عنوان یک تله گاوی بزرگ در نظر گرفته‌اند. سرمایه‌گذار جهانی کهنه کار، مارک موبیوس (Mark Mobius)، مؤسس میلیاردر Mobius Capital Partners، پیش از این سقوط بزرگی را در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرده بود و گفت که بیت کوین حتی می‌تواند تا محدوده ۱۰۰۰۰ دلار سقوط کند.

سرمایه‌گذار دیگر، متیو سیگل (Matthew Sigel)، رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در VanEck، مدیر سرمایه‌گذاری جهانی، پیش‌بینی کرده که بیت کوین به ۱۲۰۰۰ دلار کاهش می‌یابد و دلیل آن افزایش قیمت انرژی است.

علاوه بر این، پیش‌بینی بانک جهانی استاندارد چارترد (Standard Chartered) در مورد بیت‌کوین بسیار شگفت‌انگیز است. آن‌ها پیش بینی کردند که بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به سطح ۵۰۰۰ دلار سقوط کند.

کارشناسان بر این باورند که افزایش نرخ بهره و سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه‌تر اجازه نخواهند داد که بیت کوین در آینده نزدیک بتواند به شدت صعود کند. در یک بازار نامطمئن، سرمایه‌گذاران ترجیح نمی‌دهند سرمایه‌گذاری کنند یا دارایی‌های پرخطری مانند بیت کوین را خریداری کنند. و کسانی که بیت کوین را نگه داشته‌اند، ممکن است دارایی‌های خود را بفروشند و دوباره بر بازارها فشار ایجاد کنند.

آینده بیت کوین در ایران چه خواهد شد؟
آینده بیت کوین در ایران چه خواهد شد؟

آینده بیت کوین در ایران چه خواهد شد؟

در مورد آینده BTC و این که بیت کوین چه قیمتی در آینده خواهد داشت صحبت کردیم، حال بهتر است کمی به آینده بیت کوین در ایران بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید ما در یک کشور تورمی زندگی می‌کنیم به همین دلیل قیمت دلار هر سال رشد می‌کند، در حال حاضر دلار با قیمت ۴۵ هزار تومان در حال معامله است و این تازه اول مسیر رشد قیمت دلار به نظر می‌رسد. زیرا به دلیل کسری بودجه و خلق بیش از حد نقدینگی، احتمالاً در سال ۱۴۰۲ یک موج تورمی بسیار شدید خواهیم داشت. این موضوع باعث خواهد شد که قیمت بیت کوین نسبت به دلار در آینده بسیار رشد داشته باشد و حتی احتمال آن که این ارز در دو سال آینده به قیمت ۲۰ میلیارد تومان برسد، دور از ذهن نیست.

تمام این موارد بیان شد، اما در انتها شما باید با روش معاملاتی خود تصمیم به سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال بگیرید، حال اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید از صرافی پول نو استفاده کنید، در صرافی پول نو خرید و فروش بیش از ۱۱۰ ارز دیجیتال بزرگ بازار را در اکثر شبکه‌های بلاک چینی برای شما لیست شده است.

صعود یا نزول؛ کدام دیدگاه به واقعیت نزدیک‌تر است؟

دیدگاه‌ها و پیش بینی‌های مختلفی در مورد بیت کوین وجود دارد که برخی صعودی و برخی نزولی هستند. تنها زمان مشخص خواهد کرد که بیت کوین به کجا خواهد رسید. بیت کوین که به دلیل ماهیت انعطاف‌پذیر خود شناخته شده است، ظرفیت عظیمی برای بازگشت قیمت دارد. در دهه گذشته، چندین متخصص کهنه کار پیش بینی کرده‌اند که حباب بیت کوین به زودی خواهد ترکید. با این حال، پادشاه ارزهای دیجیتال همچنان از محبوبیت زیادی برخوردار است و به سرمایه‌گذاران زیادی کمک کرده تا در طول زمان ثروت قابل توجهی کسب کنند. باید دید این رمز ارز محبوب تا کجا می‌تواند مقاومت کند.

منبع: https://pooleno.ir/blog/bitcoin-forecast/


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه