کریپتو

خبر خوب برای ماینرها یا کند شدن شبکه بیت کوین؟ روند افزایش تراکنش‌ها و کارمزدهای شبکه ادامه دارد

تراکنش‌ها و کارمزدهای شبکه بیت کوین اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده و ۴۰۰،۰۰۰ مورد از آنها در زمان نگارش این خبر هنوز در بلاک چین تایید نشده‌اند. دلیل اصلی این اتفاق نیز ترند شدن ساخت میم کوین‌ها با استاندارد BRC-20 روی شبکه بیت کوین است. در حال حاضر روند پردازش تراکنش‌ها در شبکه به کندی صورت می‌گیرد و برخی از کاربران ساعت‌ها منتظر تایید تراکنش خود شده‌اند.

طبق گزارش کوین تلگراف و به نقل از یکی از تحلیلگران کریپتوکوانت (CryptoQuant)، اکسل آدلر جونیور (Axel Adler Jr)، تحلیلگر شرکت کریپتوکوانت، در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) اظهار کرد که ضرب میم کوین‌ های BRC-20 در بلاک چین بیت کوین باعث افزایش تراکنش‌ها و فشرده شدن فضای بلاک شبکه شده است. وی افزود:

بر خلاف استانداردهای مرسوم توکن مانند ERC-20 اتریوم، BRC-20 از قراردادهای هوشمند استفاده نمی‌کند و تنها با کیف پول‌هایی که از بلاک چین بیت کوین پشتیبانی می‌کنند، کار می‌کند.

طبق گزارش‌ها، میانگین کارمزد هر تراکنش سر به فلک کشیده و از ۱۶ دلار به ۲۹ دلار در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) رسیده است.

داده‌های بیت اینفوچارت (Bitinfocharts) نیز به همین شکل افزایش متوسط سطح کارمزد تراکنش‌ها را نشان می‌دهد که به ۳۱ دلار در ۸ می (در مقایسه با ۱۹ دلار روز قبل) افزایش پیدا کرده است.

در تاریخ ۸ می، مجموع کارمزد به ازای هر بلاک برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ به طور موقت از پاداش بلاک ۶.۲۵ BTC یعنی پاداش کوین بیس فراتر رفت.

بیت اینفو چارت در ۹ می (۱۹ اردیبهشت)، رکورد جدیدی را در میانگین متحرک ۷ روزه تعداد تراکنش‌های بیت کوین ثبت کرد که به بالای ۵۳۴۰۰۰ تراکنش رسیده است.

با این حال، رقم در واقع می‌تواند بالاتر از اینها باشد، چراکه Bitinfocharts در این ماه دو جهش به بالای ۶۰۰،۰۰۰ تراکنش روزانه را ثبت کرده است. این پلتفرم در تاریخ ۹ می، ۵۹۸،۰۰۰ تراکنش را روی بلاک چین بیت کوین ثبت کرد.

پلتفرم Blockchain.com ضمن تایید داده‌ها گفته است که میانگین تراکنش‌های هر بلوک نیز به بالاترین حد خود یعنی ۳۷۷۸ رسیده است.

میانگین تراکنش در هر بلوک
میانگین تراکنش در هر بلوک. منبع: Blockchain.com

طبق Mempool Space، در حال حاضر ۴۰۰،۰۰۰ تراکنش تایید نشده در شبکه در معوق باقی مانده‌اند، بنابراین مم پول هنوز خالی نشده، که این امر قیمت تراکنش‌ها را بالا نگه می‌دارد.

طبق گزارش کوین تلگراف، در ۹ می، ارزش کل بازار توکن‌های BRC-20 از یک میلیارد دلار گذشته است.

گفتنی است،‌ مشکل به قدری حاد شده است که توسعه‌دهندگان بیت کوین کور (Bitcoin Core) در حال بررسی اقداماتی علیه توکن‌های BRC-20 و اوردینالز (Ordinals) هستند که آنها را به عنوان اسپم شبکه در نظر می‌گیرند.

رایان برک من (Ryan Berckmans) از تحلیلگران بازار اظهار داشت:

توسعه‌دهندگان هسته بیت کوین می‌خواهند اردینیالز و BRC-20 ها را از بین ببرند.

ماینرها احتمالاً می‌خواهند برای افزایش کارمزدها و ارزش ممپول‌های خصوصی، روی Ordinals و BRC-20 ریسک کنند.

اوردینالز و هولدرهای BRC-20 می‌خواهند حق فعالیت و رشد داشته باشند.

جنگ داخلی شروع شد!

علاوه بر این، تعداد اینسکریپشن‌های (inscriptions) پروتکل اردینالز شبکه بیت کوین تقریبا دو برابر شده است و از ۲.۵ میلیون به ۴.۷۸ میلیون در عرض تنها بیش یک هفته رسیده است.

به طور کلی، همانطور که از افزایش ۶۶٪ سودآوری یا هش ریت از ابتدای ماه پیداست، اینها همه برای ماینرها خبرهای خوبی به شمار می‌رود.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه