کریپتو

استفاده از داده‌های خصوصی کاربران توسط ایلان ماسک! شایعه یا واقعیت؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تغییر اخیر در شیوه‌های حفظ حریم خصوصی شرکت ایلان ماسک، X (توییتر سابق)، باعث تعجب شده است. این شرکت اینترنتی از اطلاعات در دسترس عموم برای آموزش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و جمع‌آوری داده‌های بیومتریک، شغلی و آموزشی استفاده خواهد کرد. الکس ایوانوف از Stackdiary اولین کسی بود که متوجه این تغییر شد و بحث‌هایی را در مورد آن برانگیخت.

در ادامه، ماسک با اعلام این به‌روزرسانی در وب سایت X Corp، هر گونه شک و تردید را برطرف کرد. وی تأکید کرد که از هیچ اطلاعات خصوصی از جمله ایمیل استفاده نخواهد شد و فقط از اطلاعات عمومی در دسترس بهره گرفته می‌شود. مهم‌تر از همه، این کار با اهداف او برای هوش مصنوعی و شرکتی که با نام xAI تأسیس کرده، مطابقت دارد.

این اولین باری نیست که ماسک قصد دارد از داده‌های عمومی برای آموزش و توسعه هوش مصنوعی استفاده کند. او قبلاً گفته بود که xAI از «توییت‌های عمومی» استفاده خواهد کرد و از مایکروسافت و سایر غول‌های فناوری به دلیل استفاده از روش‌های مشابه انتقاد کرده بود.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!




شروع کن


این اطلاعات جدید به این گمانه‌زنی اعتبار می‌دهد که X Corp داده‌های زیادی را برای xAI فراهم می‌آورد. در صفحه وب خود، xAI همچنین بیان می‌کند که برای دستیابی به اهداف خود “با X Corp، Tesla و سایر شرکت‌ها همکاری نزدیک خواهد داشت”.

بنابراین، با این خط مشی جدید، X Corp ممکن است اطلاعاتی را در مورد سوابق شغلی و سوابق تحصیلی کارکنان خود جمع‌آوری‌کند تا برای پروژه دیگر ماسک آماده شود: رقیبی برای لینکدین. در اوایل این هفته، ماسک لینکدین را “چاپلوس” (cringe) نامید و به جای آن “X Corp” را پیشنهاد کرد. تمرکز ناگهانی بر مشاغل کاربران ممکن است ناشی از این تغییر باشد.

نگرانی‌هایی وجود دارد که X Corp اطلاعات کاربران را به دلیل مشکلات درآمد تبلیغاتی شرکت بفروشد. اگرچه هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد، اما با توجه به استفاده رایج از داده‌ها در رسانه‌های اجتماعی، این مسئله دور از ذهن نیست.

در خط مشی بازنگری‌شده X Corp پنجره‌ای باز به نحوه استفاده امپراطوری روبه‌رشد ماسک از داده‌های کاربران که به صورت عمومی جمع‌آوری‌شده، ارائه شده است. چه برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی انقلابی یا یک سایت شغلی به سبک لینکدین، این مسیر جدید نشان‌دهنده انحراف چشمگیری در نحوه تعامل X Corp با مشتریان خود است.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه