کریپتو

استراتژیست بنک آو آمریکا: قیمت انس طلا امسال به ۲۵۰۰ دلار می‌رسد

یکی از استراتژیست‌های بنک آف آمریکا (Bank of America) معتقد است طلا همچنان به رشد خود در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داد. بر اساس پیش‌بینی این استراتژیست، در صورت تداوم رشد طلا در سال جاری، قیمت هر اونس احتمالا با ۲۶٪ رشد نسبت به قیمت ۱۹۸۳ دلاری کنونی، به ۲۵۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش بیت کوین نیوز، طلا در سال ۲۰۲۳ تاکنون عملکرد قابل توجهی را از خود نشان داده است به طوری که قیمت آن ظرف ۶ ماه گذشته بیش از ۱۹٪ افزایش یافته است. علاوه بر این، در ۳۰ روز گذشته شاهد ۱.۳۳٪ رشد قیمت این فلز گرانبها بوده‌ایم. در همین حال، یکی از استراتژیست‌های بنک آف آمریکا در یک یادداشت درون سازمانی که برای اطلاع سایر اعضای تصمیم‌گیرنده در این بانک نوشته شده است، اظهار داشته است که با توجه به تقاضای خرید موجود از سوی سایر بانک‌های مرکزی و ادامه روند دلارزدایی در اقتصاد جهانی و نیز توقف احتمالی روند افزایش نرخ بهره، طلا برای رسیدن به قیمت ۲۵۰۰ دلار تنها به تکانه‌ای کوچک نیاز دارد. در این یادداشت آمده است:

طلا برای رسیدن به ۲۵۰۰ دلار در سال جاری نیازی به افزایش خریدهای غیرتجاری ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد، میزان سرمایه ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFهای) طلا و ساز و کارهای صندوق‌های مدیریت دارایی است که می‌تواند تداوم افزایش قیمت را تضمین کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!
ثبت نام

پیش‌بینی این استراتژیست در حالی مطرح می‌شود که بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۳ مقدار زیادی طلا خریداری کرده‌اند. چین در ماه مارس، ذخایر طلای خود را ۱۸ تن افزایش داد و موجودی آن را به ۲۰۶۸ تن رساند. علاوه بر این، شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرد روند افزایشی خرید این فلز توسط بانک‌های مرکزی از سال ۲۰۲۲ تاکنون ادامه داشته است. همچنین، داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد در هفته اول ماه آوریل، میزان جستجوی «چگونه طلا بخریم» به طور چشمگیری افزایش یافته و امتیاز کامل گرفته است.

آدیتیا باوه (Aditya Bhave)، یکی از اقتصاددانان ارشد بنک آف آمریکا در اوایل ماه مارچ در گزارشی مدعی شده بود فدرال رزرو همچنان به سیاست خود مبنی بر افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. با این حال، در گزارش اخیر بنک آف آمریکا، پایان افزایش نرخ بهره پیش‌بینی شده است:

آشفتگی‌های اخیر بانکی باعث شده تا بازارها فکر کنند نرخ بهره به زودی کاهش خواهد یافت. با این حال، قیمت‌ها مانند قیمت مسکن بالا مانده و می‌تواند مشکلات بیشتری را در کنار تورم ایجاد کند.

استراتژیست بنک آف آمریکا ادامه داد:

این دیدگاه دیرینه ما را تایید می‌کند که بانک‌های مرکزی هیچ برگ برنده‌ای برای مبارزه با تورم ندارند و این در نهایت باید سرمایه‌گذاران را به بازار بازگرداند: پایان چرخه افزایش نرخ بهره، نقطه عطفی برای قیمت طلا است.

نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) چهارشنبه این هفته (۳ می یا ۱۳ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌های مختلفی در رابطه با سرنوشت نرخ بهره دارند. همان‌طور که در گزارش پیشین میهن بلاکچین به آن پرداخته شد، بر اساس داده‌های CME Fedwatch Tool به احتمال حدود ۸۵٪ نرخ بهره ۰.۲۵٪ دیگر افزایش خواهد یافت. اما کارشناسان معتقدند این افزایش پایان چرخه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است و نرخ بهره برای مدتی در سطح ۵.۲۵٪ ثابت خواهد ماند تا پس از مهار کامل تورم زمان کاهش آن از سوی فدرال رزرو فرا برسد.

تغییر سیاست احتمالی بانک مرکزی آمریکا تحت تاثیر تحولات اخیر در سیستم بانکی این کشور رخ خواهد داد. همانطور که پیش‌تر گزارش دادیم، قیمت سهام بانک First Republic، چهاردهمین بانک بزرگ آمریکا چهارشنبه هفته گذشته ۵۰٪ کاهش یافت و مجددا پیش از بسته شدن روز معاملاتی ۳۰٪ دیگر ریزش کرد. در حالی که این سهام روز بعد ۱۳٪ افزایش یافت، قیمت سهام این بانک آمریکایی طی ۶ ماه گذشته ۹۴٪ کاهش یافته است. این بانک در گزارش عملکرد خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، اعلام کرد مجموع سپرده‌هایش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه