بازارهای مالیکریپتو

بهترین روش برای معامله و خرید سوشی سواپ

به گزارش اکسران:

بهترین روش برای معامله و خرید سوشی سواپ

از آنجایی که امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به بلوغ و تبدیل شدن به یک سیستم مالی فراگیرتر ادامه می‌دهد، ابزارهای بیشتری در حال توسعه هستند. اگر به دنبال معامله کریپتو با استفاده از یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) هستید، تقریباً در هر بلاک چین گزینه‌های مختلفی دارید. همچنین پیدا کردن بهترین بلاک چین برای شروع می‌تواند کمی سخت باشد. در این مقاله، نحوه شروع با سوشی سواپ را توضیح خواهیم داد که از سال 2020 به کاربران امکان دسترسی به هر توکن موجود در اکوسیستم اتریوم را می‌دهد.

سوشی سواپ چیست؟

سوشی سواپ یک صرافی غیر متمرکز بر بستر اتریوم است که توسط توسعه‌دهنده متن باز مستعار چِف نومی (Chef Nomi) و 0xMaki تأسیس شد و در ابتدا به عنوان یک کپی از یونی سواپ راه اندازی شد. سوشی سواپ به عنوان یک هاردفورک از یونی سواپ و بستری برای مبادله توکن‌ها بدون نیاز به واسطه بود. برای منحصربه‌فرد کردن سوشی سواپ، بنیانگذاران ویژگی‌های جدیدی از جمله استخراج نقدینگی و حکمرانی را از طریق توکن سوشی سواپ را اضافه کردند.

سوشی، توکن بومی اکوسیستم سوشی سواپ، به کاربران قدرت رای می‌دهد تا آینده پلتفرم را تعیین کنند و همچنین درصدی از کارمزد معاملات و پاداش را تعیین کنند. اگرچه برای استفاده از سوشی سواپ نیازی به خرید سوشی سواپ نیست، این توکن به برخی از عملکردهای اضافی مانند سپرده گذاری در پلتفرم سوشی سواپ تخصیص می‌یابد که بدون آن نمی‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

صرافی سوشی سواپ  چگونه کار می‌کند؟

SushiSwap از یک روش معاملاتی غیر متمرکز به نام بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. برخلاف صرافی‌های سنتی، که برای معاملات به دفترچه سفارش و واسطه نیاز دارند، AMM سوشی سواپ کل فرآیند را به صورت همتا به همتا انجام می‌دهد. AMMها، نیازی به واسطه یا دفترچه سفارش ندارند، زیرا معاملات با استخرهای نقدینگی انجام می‌شود. استخر‌های نقدینگی وجوهی از یک توکن خاص است که توسط کاربران واریز می‌شود و از قراردادهای هوشمند برای تأمین نقدینگی برای معاملات استفاده می‌کند.

از زمان راه اندازی SushiSwap در سال 2020، این پروژه به توسعه ابزارهای جدید دیفای ادامه داده است و پلتفرمی ایجاد کرده است که دیگر فقط برای معامله‌گران نیست. “منو” محصول سوشی سواپ گسترش یافته است تا به کاربران امکان دسترسی به فارمینگ محصول، سپرده گذاری، وام دادن و استقراض، را در یک برنامه فراهم کند.

شروع خرید SushiSwap چگونه است؟

برای شروع به فعالیت در سوشی سواپ، یک کیف پول مبتنی بر اتریوم ایجاد کنید. انواع مختلفی در بازار وجود دارد که برخی از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • متاماسک
  • کیف پول کوین بیس
  • کیف پول تراست ولت

هنگامی که کیف پول خود را راه اندازی کردید، آماده اتصال به برنامه غیرمتمرکز SushiSwap dapp هستید. اگرچه برای شروع نیازی نیست، اما می‌توانید خرید سوشی سواپ را با استفاده از DEX یا صرافی‌های متمرکز مانند بایننس یا والکس نیز انجام دهید.

در سوشی سواپ چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

از زمانی که سوشی سواپ DEX خود را راه‌اندازی کرد، به یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز تبدیل شده است که ویژگی‌ها و ابزارهای مختلفی را برای سرمایه‌گذاری کاربران ارائه می‌دهد. فراتر از سوشی سواپ دکس، سوشی سواپ چندین ویژگی را از طریق برنامه‌های BentoBox خود ارائه می‌دهد از جمله:

Sushi Swap Exchange

محصول شاخص Sushi Swap که کاربران را قادر می‌سازد تا هر توکن ERC-20 را با هر توکن ERC-20 دیگری تعویض کنند.

Kashi

این برنامه به کاربران امکان می‌دهد برای اهداف مختلف؛ از جمله تجارت اهرمی، ارز دیجیتال خود را قرض دهند و یا قرض بگیرند.

SushiBar

 این محصول به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند و به ارائه دهنده نقدینگی (LP) تبدیل شوند. یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانید به سرعت به آن دست پیدا کنید، تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده نقدینگی در Sushi Swap است. ارائه دهندگان نقدینگی (LPs) کاربرانی هستند که توکن‌هایی را در اختیار استخرهای نقدینگی قرار می‌دهند تا AMM بتواند معاملات را انجام دهد. LPها برای سهامداری دارایی‌های خود در استخرهای نقدینگی با دریافت چنین مزایایی به عنوان درصدی از کارمزد معاملات پاداش دریافت می کنند.

اگرچه پیچیده به نظر می‌رسد، اما قراردادهای هوشمند، مسئول استخر نقدینگی هستند و بیشتر کار را برای شما انجام می‌دهد. برای مثال، برای تبدیل شدن به یک LP و شروع به کسب پاداش از استخر نقدینگی SUSHI-ETH، کافی است موارد زیر را انجام دهید:

  • به Sushi Swap بروید و روی تب نقدینگی کلیک کنید.
  • کیف پول خود را وصل کنید و “+ موقعیت جدید” را انتخاب کنید.
  • یک تقسیم یکنواخت از توکن‌های SUSHI و ETH را در قسمت «Confirm Adding Liquidity» انتخاب کنید و روی تأیید ضربه بزنید.
  • توکن‌های SUSHI-ETH LP خود را دریافت کنید.

وقتی آماده دریافت جوایز LP خود هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که توکن‌های SUSHI-ETH LP خود را با رمزنگاری سپرده شده خود تعویض کنید.

برای هر معامله‌ای که هنگام ارائه نقدینگی انجام می‌شود، 0.3٪ کارمزد از کاربران دریافت می‌شود که 0.25٪ از کارمزد به استخر تعلق می‌گیرد. پس از برداشت، بخش خود را از آن 0.25% نسبت به کل مقدار SUSHI-ETH واریز شده دریافت خواهید کرد.

در سوشی سواپ چه کاری می‌توانید انجام دهید؟
در سوشی سواپ چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

به دنبال افزایش پاداش‌های سپرده گذاری خود هستید؟

با سوشی بار جایزه بگیرید

سوشی سواپ همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان بخشی از ارائه دهنده نقدینگی خود در فارمینگ بازده شرکت کنید و دقت داشته باشید که سوشی را با سوشی بار سپرده یا استیک کنید. سوشی سواپ منوی خود را برای ارائه طیف جدیدی از محصولات دیفای گسترش داده است. یکی از این‌ها سوشی بار است.

سوشی بار به دارندگان سوشی که خرید سوشی سواپ انجام داده‌اند، این امکان را می‌دهد که در سوشی خود جوایزی را به شکل xSUSHI دریافت کنند. این پاداش‌ها از کارمزد سوآپ می‌آیند و در حال حاضر با APY (بازدهی درصدی سالانه) حدود 11 درصد توزیع می‌شوند. با xSUSHI، کاربران می‌توانند به سیستم حاکمیت سوشی سواپ دسترسی پیدا کنند، حق رای را حفظ کنند و دسترسی فوری به جوایز را داشته باشند، در حالی که SUSHI آنها همچنان در حال رشد است.

برای شروع به اشتراک گذاری در سوشی بار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برگه سپرده‌گذاری در SushiSwap دسترسی داشته باشید، کل مقدار سوشی را که می خواهید واریز کنید وارد کنید و تراکنش را تأیید کنید.

سوشی را با کاشی قرض دهید و قرض بگیرید

سرانجام، سوشی سواپ اخیراً وام‌دهی و استقراض کریپتو از طریق Kashi را معرفی کرد. برای وام‌ها، کاشی نیاز به واریز مقدار مشخصی وثیقه دارد و APR (نرخ درصد سالانه) را بر اساس نرخ متغیر شارژ می‌کند. برای وام‌دهندگان، Kashi در ازای دارایی‌های سپرده شده، یک پاداش متغیر APR ارائه می‌دهد.

اگرچه گاهی اوقات به پاداش‌های وام‌دهی دیفای به عنوان پاداش‌های استیکینگ اشاره می‌شود، به یاد داشته باشید که این پاداش‌ها مانند پاداش‌های یک اعتبارسنجی نیست. پاداش‌های وام دهی دیفای از طرف وام گیرنده در طرف دیگر معامله می‌آید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بخش‌های مختلف سوشی سواپ و نحوه عملکرد آن پرداخته شد. نکته قابل توجه در هنگام استفاده از این بستر‌ها نیز این است که این صرافی مانند سایر صرافی‌های غیر متمرکز عاری از هرگونه مشکل از جمله خطر هک نیست؛ بنابراین نکات مهم و مدیریت ریسک را بخاطر داشته باشید. قیمت سوشی سواپ در زمان نگارش این مقاله حدود 1.25 دلار است. خرید سوشی سواپ نیز امروزه از بسیاری از صرافی‌ها امکان پذیر است.

مشاهده قیمت سوشی سواپ: https://wallex.ir/markets/sushi

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه