کریپتو

انتقال ثروت از سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به بلندمدت؛ بازار برای صعودی جدید آماده می‌شود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در بحبوحه افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین، گزارشی از سوی شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین گلس‌نود (Glassnode) به بررسی عرضه موجود بیت کوین و پیامدهای آن برای بازار می‌پردازد.

گزارشی با عنوان “چند بیت کوین برای فروش موجود است؟”، پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین را از طریق جریان‌های ورودی و خروجی صرافی‌ها، و معیارهای درون زنجیره‌ای بررسی می‌کند.

بر اساس این گزارش، در حالی که صرافی‌های مستقر در آسیا در سال 2023 جریان ورودی خالص بیت کوین را تجربه کردند، صرافی‌های مستقر در ایالات متحده با جریان خروجی خالص مواجه شدند که نشان‌دهنده تقاضای قوی‌تر از سوی سرمایه‌گذاران آسیایی، در مقایسه با سرمایه‌گذاران در ایالات متحده بود. با این وجود، گلس‌نود بیان می‌کند که افزایش اخیر درخواست‌ها برای یک ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده، نشان‌دهنده علاقه رو‌به‌رشد سازمانی به این موضوع است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!




شروع کن


تحلیل گلس‌نود بر عرضه داغ (Hot Supply) متمرکز است که فعال‌ترین بخش بیت‌ کوین در گردش را با سرعت حداقل یک تراکنش در روز ارائه می‌دهد. این عرضه داغ که تنها 3.5 الی 11.3 درصد از کل عرضه بیت کوین را تشکیل می‌دهد، در حال حاضر حدود 511 هزار بیت کوین (تقریباً 15.3 میلیارد دلار) است.

گلس‌نود تخمین می‌زند که حدود 983 هزار بیت کوین (به ارزش 29.5 میلیارد دلار) به طور فعال در حال جریان است.

این عرضه محدود از لحاظ تاریخی باعث ایجاد بازارهای صعودی برای بیت کوین شده است؛ زیرا نشان‌دهنده رشد نقدینگی و انتقال ثروت از سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به دارندگان بلندمدت است. گلس‌نود خاطرنشان می‌کند که ورود تقاضای جدید به بازار برای حفظ این روند بسیار مهم است. report-us-etfs-signal-renewed-bitcoin-interest-btcs-limited-hot-supply-eyes-bull-marketاین گزارش تاکید می‌کند که این سطح از عرضه داغ با علاقه زیاد به قراردادهای آتی دائمی (Perpetual Futures Contracts) بیت کوین قابل مقایسه است، که نشان‌دهنده اندازه بازار مشابه بین بازارهای اسپات و مشتقات است.

گلس‌نود معتقد است که این مقدار بیت کوین می‌تواند میزان توکن باقی‌مانده از ورشکستگی Mt. Gox (137 هزار بیت کوین) و توکن‌های توقیف‌شده توسط دولت ایالات متحده (204 هزار بیت کوین) را جذب کند.

با توجه مجدد به ETFهای بیت کوین در ایالات متحده و محدود بودن بیت کوین در عرضه فعال، گلس‌نود به این نتیجه رسید که بازار در حال تغییر به سمت یک طرز فکر انباشت دارایی است و به طور بالقوه زمینه را برای یک بازار صعودی فراهم می‌کند. این امر نشان می‌دهد که از آنجایی که جریان‌های ورودی جدید می‌توانند شوک‌های عرضه آتی را جذب کنند، به نظر می‌رسد که جو کلی بازار صعودی‌تر می‌شود.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه