کریپتو

ماجرای فردی که ۱ میلیون دلار از طریق ایردراپ بدست آورد

ایردراپ یا دریافت ارز دیجیتال رایگان بار دیگر در چند وقت اخیر بر سر زبان‌ها افتاده است و افراد بسیار زیادی به دنبال دریافت حداکثر مقدار این ارزهای دیجیتال باد آورده هستند. اخیرا یک تیم روسی به نام لئو ریسرچ اعلام کرده که از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱ میلیون دلار از طریق ایردراپ پروژه‌های مختلف به دست آورده است. بیش از ۷۰٪ از این مبلغ از طریق شرکت در ایردراپ پروژه‌های بلر، آربیتروم، آپتوس و آپتیمیزم کسب شده است.

کاربران عزیز توجه داشته باشند که شرکت در ایردراپ‌ها همواره با حدس و گمان و احتمال همراه است و انجام برخی فعالیت‌ها در پلتفرم یا شبکه‌ای متضمن دریافت ایردراپ برای شما نخواهد بود. ضمن اینکه بسیاری از شایعات ایردراپ‌ها جعلی بوده و حتما باید در مورد آن تحقیق کنید. این مطلب صرفا ترجمه‌ای از گزارش منبع بوده است و به هیچ عنوان توصیه به انجام این کار نیست.

به گزارش د بلاک، ایردراپ فرآیندی است که تنها به صنعت کریپتو اختصاص دارد و طی آن ارزهای دیجیتال رایگانی به افرادی که در مراحل اول کار پروتکل‌ها و پلتفرم‌های مختلف از آنها استفاده کردند تعلق می‌گیرد.

اگرچه ممکن است برای افراد ناآشنا با صنعت رمزارزها، ایردراپ و دریافت پول رایگان باورنکردنی به نظر برسد، در این ایردراپ‌ها گاها ممکن است تا هزاران دلار پول به افراد داده شود. در طول سال‌های اخیر، پروژه‌های مختلفی ایردراپ خود را برگزار کردند. با این حال، در ماه‌های اخیر، جدال شبکه‌های لایه ۲ مثل آپتیمیزم و آربیتروم باعث زنده شدن دوباره تب و تاب دریافت ایردراپ شده است.

با وجود پتانسیلی که ایردراپ‌های مختلف دارند، بدیهی است که برخی از افراد حداکثر تلاش خود را برای واجد شرایط شدن به کار گیرند. این افراد که اصطلاحا به آنها فارمرهای ایردراپ گفته می‌شود، سعی می‌کنند با پیش‌بینی اینکه کدام پروژه ممکن است ایردراپ انجام دهد، تا جای ممکن با فعالیت در آن پروژه شانس خود را افزایش دهند. جالب است بدانید برخی از این افراد حتی صدها کیف پول مختلف را مدیریت می‌کنند تا از دریافت ارز دیجیتال رایگان جا نمانند.

مقدار پول دریافتی در ایردراپ‌ها برای افرادی که قوانین این بازی را به درستی رعایت می‌کنند ممکن است بسیار خوب باشد. یک فرد روسی که با نام مستعار LEOresearch فعالیت می‌کند مدعی شده گروه وی در مجموع نزدیک به یک میلیون دلار از طریق ایردراپ‌ها درآمد کسب کرده‌اند.

وی در این رابطه گفت:

ما نزدیک به یک میلیون دلار درآمد داشتیم. بازار بلِر چیزی حدود ۳۰۰،۰۰۰ دلار، آربیتروم حدود ۱۸۰،۰۰۰ دلار، آپتوس ۱۲۵،۰۰۰ دلار و آپتیمیزم ۱۲۰،۰۰۰ دلار به ما داد.

LEOresearch از سال ۲۰۲۰ در حوزه کریپتو فعالیت می‌کند و کانالی تلگرامی با بیش از ۵۶،۰۰۰ عضو دارد.

شکار ایردراپ به یک تجارت تبدیل شده است

LEOresearch در طول بازار صعودی صرفا به دنبال کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف بود. با این حال، با آغاز بازار نزولی، وی به دنبال راه‌های جدیدی برای کسب درآمد از جمله ایردراپ‌ها رفت. در ادامه، بلاکچین آپتوس در اکتبر سال ۲۰۲۲ ایردراپ خود را انجام داد و همین باعث شد تا افراد بار دیگر به سراغ ایردراپ‌ها بروند.

LEOresearch و تیم وی می‌گویند:

پس از آن ما تصمیم گرفتیم تیمی با محققان بسازیم و با نرم‌افزارهای مختلفی شکار ایردراپ رو به عنوان راهی بزرگ برای کسب درآمد به صورت منظم به یک تجارت برای خودمون تبدیل کنیم.

از برخی جهات، شکار ایردراپ یک تجارت ساده است. ایده اصلی این است تا پروژه‌هایی که احتمالا بین کاربران اولیه خود توکن توزیع می‌کنند را شناسایی کرده و سپس طی یک دوره زمانی در آن فعالیت کرد که در حالت ایده‌آل نیاز دارد مقدار قابل توجهی پول به این کار تخصیص یابد. سپس، در صورتی که ایردراپ انجام شود، هر کیف پولی که با فعالیت امتیاز کسب کرده پاداش دریافت می‌کند.

اما دریافت ایردراپ به این سادگی‌ها هم نیست و ریسک‌های مختلفی بسته به نوع شبکه و کارمزدهای مختلفی که برای تراکنش‌ها وجود دارد با آن گره خورده است. در حقیقت، هرچه فرد با تعداد کیف پول بیشتری به این کار مشغول شود، میزان ریسکی که متحمل می‌شود نیز بیشتر است. در نهایت، اگر پروژه تصمیم بگیرد ایردراپ نداشته باشد، آن فرد ضرر خواهد کرد.

LEOresearch در این رابطه می‌گوید آنها معمولا تعداد کمی کیف پول را برای هر نفر استفاده می‌کنند و این فرآیند را به صورت آهسته و دستی انجام می‌دهند. علاوه بر این، وی از دوستان و خانواده خود خواسته تا با پیروی از همان استراتژی‌ها، دستاوردهای جامعه فارمرهای ایردراپ را تقویت کنند.

علاوه بر این، فارمرهای ایردراپ اخیرا نرم‌افزاری را به صورت آزمایشی عرضه کرده‌اند که به طور خودکار و به صورت منظم، تراکنش‌هایی با مقادیر تصادفی را در پلتفرم‌های انتخابی انجام می‌دهد و بدین صورت شانس واجد شرایط ایردراپ شدن را برای افراد زیاد می‌کند.

LEOresearch و تیم وی همچنین جامعه‌ای متمرکز بر دریافت ایردراپ و استراتژی‌های مشابه برای بازار کریپتو به نام NFD ایجاد کرده‌اند. هدف این جامعه، ارائه نکاتی به افراد برای به حداکثر رساندن شانس آنها برای دریافت ایردراپ است. جالب است بدانید تاکنون ۲۰۰۰ توکن NFT برای دسترسی به این جامعه فروخته شده است که نشان می‌دهد تا چه حد تقاضا برای اخذ ایردراپ‌ها در دنیای کریپتو وجود دارد.

۸۰،۰۰۰ دلار ارز دیجیتال رایگان در ازای پر کردن یک فرم گوگل!

کاربر روسی دیگری با نام مستعار Auri می‌گوید اولین بار تنها از طریق پر کردن یک گوگل شیت که به پروژه‌ای به نام Inverse Finance مربوط بوده ایردراپ دریافت کرده است.

به گفته Auri، در ماه مارس سال ۲۰۲۱، زمانی که وی با یکی از دوستانش در یک خوابگاه زندگی می‌کرده و تنها ۴۰۰ دلار هزینه زندگی آنها بوده است، با پر کردن این فرم ۸۰ واحد توکن با ارزش معادل ۸۰،۰۰۰ دلار دریافت کرده‌اند.

ریزش گسترده‌ بازار در بهار گذشته باعث کاهش ارزش این توکن‌ها شد. با این حال، آنها تصمیم گرفتند تا به سراغ پروژه‌هایی که در مراحل پیش راه‌اندازی هستند بروند و شانس خود را برای دریافت ایردراپ افزایش دهند. در ادامه، در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ ایردراپ توکن صرافی Biconomy فرارسید. این ایردراپ، باگی داشت که افراد مطلع می‌توانستند با آن مقادیر بسیار زیادتری توکن دریافت کنند.

Auri در این رابطه می‌گوید:

چند نفر از دوستانم از طریق این باگ نیم میلیون دلار پول درآوردند و من در واکنش به خودم گفتم که لعنتی چه غلطی داری میکنی؟

از آن لحظه به بعد این افراد به صورت تمام وقت به فارمینگ ایردراپ‌ها مشغول شده‌اند. جالب است بدانید این افراد برای واجد شرایط شدن ایردراپ آربیتروم از ۱۰۰ کیف پول برای انجام تراکنش در این شبکه لایه ۲ استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، این افراد از اینکه کیف پول‌های مذکور هیچ‌گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند اطمینان حاصل کردند تا توسط سیستم تخصیص ایردراپ از دور خارج نشوند.

به گفته Auri تمامی این کیف پول‌ها واجد دریافت ایردراپ شده‌اند. وی از به اشتراک‌گذاری میزان ارز دیجیتال دریافتی خودداری کرد اما با توجه به اینکه حداقل میزان ارز دریافتی در این ایردراپ ۶۲۵ توکن بوده است، می‌توان تخمین زد در مجموع Auri و دوستش حداقل ۶۲،۵۰۰ واحد آربیتروم معادل ۸۰،۰۰۰ دلار دریافت کرده‌اند.

Auri می‌گوید آنها به دنبال آن هستند تا از ۱۰ تا ۲۰ پروژه مختلف ایردراپ دریافت کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد بر پروژه‌های بزرگتر متمرکز شده چراکه معتقد است پروژه‌های کوچکتر احتمالا فارمرهای ایردراپ را حذف خواهند کرد. به گفته Auri، پروژه‌های مختلفی از جمله  Scroll، zkSync، Fuel و StarkNet احتمالا در ماه‌های آتی ایردراپ انجام خواهند داد.

فارمرهای ایردراپ‌ها معتقدند بهترین استراتژی برای واجد شرایط شدن، انجام تراکنش‌ها به صورت دستی و استفاده از صرافی‌های متمرکز برای انتقال وجوه بین کیف پول‌هاست. علاوه بر این، باید از عدم ارتباط کیف پول‌ها با یکدیگر اطمینان حاصل کرد.

Auri می‌گوید:

حس می‌کنم همه جوامع در حال حاضر توی فکر ایردراپ هستند. هیچ آلفایی در این گروه‌ها وجود ندارد. همه چیز خیلی ساده و واضح است و به مقیاس بستگی دارد.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه