کریپتو

معرفی چند روش برای بالا بردن امنیت در تورنادو کش

به‌طور معمول افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، نام پلتفرم تورنادو کش را شنیده‌اند؛ کاربران فعال در بازار رمزارزها به‌منظور افزایش امنیت حساب کاربری و تراکنش‌های خود، از این پلتفرم استفاده می‌کنند‌. در حقیقت Tornado cash، پلتفرمی غیرمتمرکز به‌شمار می‌آید که برمبنای بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌است. تیم zcash که یکی از کوین‌های حریم خصوصی محسوب می‌شود، سیستم این پلتفرم را براساس پروژهٔ متن‌باز توسعه و گسترش داده‌است. این پلتفرم قابلیت انتقال توکن‌های ERC-20 و ETH را توسط سیستم قرارداد هوشمند ایجاد کرده‌است. پلتفرم تورنادو کش نیز همچون دیگر پلتفرم‌های مبتنی‌بر اتریوم عمل می‌کند. نکتهٔ حائز اهمیت درمورد این پلتفرم، این است که با واریز یا برداشت سپرده‌ای به این پلتفرم، هیچ‌گونه ارتباطی میان حساب کاربر ارسال‌کننده و دریافت‌کننده قابل شناسایی نخواهد بود.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

کاربران این پلتفرم می‌توانند بدون هیچ‌گونه ردی از خود، به انجام تراکنش‌های گوناگون در این سیستم بپردازند و با خیالی آسوده، دارایی‌های خود را به این پلتفرم و سپس به کیف‌پول غیرحضانتی دیجیتالی خود انتقال دهند‌. در حقیقت کاربران این شبکه، به‌صورت کامل بر روی دارایی‌های خود تسلط و اختیار دارند. این سیستم بزرگ، به‌وسیلهٔ جامعهٔ آن مدیریت می‌شود و بنیان‌گذاران این شبکه، از می 2020، هیچ‌گونه کنترلی بر روی آن ندارند‌، یعنی این شبکه کاملا غیرمتمرکز است.

امنیت پلتفرم تورنادو کش

در رابطه با میزان امنیت Tornado cashباید بیان کرد که به‌طورکلی این پلتفرم به‌منظور ایجاد امنیت بیشتر برای ارزهای دیجیتال خلق شده‌است، ازاین‌رو امنیت این پلتفرم در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها بیشتر است. درواقع نگرانی برای امنیت تورنادو کش وجود ندارد. همان‌گونه که بیان شد، از قراردادهای هوشمند به‌منظورانجام تمامی عملکردهای پروتکل این پلتفرم استفاده می‌شود. باید بیان کرد که قراردادهای هوشمند این پلتفرم تغییرناپذیر هستند. با توجه به این موضوع و شرایط توسعه‌‌دهندگان، این پلتفرم قابلیت ایجاد تغییری در قراردادها را ندارند‌.

نکتهٔ مهم دیگر در خصوص امنیت بالای این پلتفرم، این است که کاربران هنگامی که ارزهای دیجیتال خود را به استخرهای تورنادو کش واریز می‌کنند، کلید خصوصی برداشت دریافت می‌کنند. کلید خصوصی برداشتی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، موجب جلوگیری از دسترسی سایر افراد برای دسترسی به دارایی کاربران می‌شود‌.

با توجه به تمام این توضیحات، می‌توان دریافت که این پلتفرم از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و حریم خصوصی کاربران خود را حفظ می‌کند‌. درواقع این پلتفرم محبوب دارایی‌های کاربران را تهدید نمی‌کند و افراد برای سرمایه‌گذاری و ذخیرهٔ دارایی‌های خود نگرانی نخواهند داشت. امنیت بالای این پلتفرم از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن در میان کاربران شده‌است.

چند روش برای بالا بردن امنیت در تورنادو کش

همان‌طور که بیان شد، تورنادو کش پلتفرمی غیرمتمرکز است که به کاربران برای ارتقای امنیت و ایجاد حریم خصوصی حساب کاربری‌شان کمک می‌کند‌. براساس همهٔ بررسی‌ها، امنیت این پلتفرم بسیار بالاست، اما شما می‌توانید با رعایت چند نکته و استفاده از چند روش، امنیت تورنادو کش را افزایش دهید‌. با استفاده از این روش‌ها، امکان هک و دسترسی سایرین به حساب شما به صفر می‌رسد. ازجمله مهم‌ترین این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • نگه‌داری از یادداشت خصوصی

برای این‌که بتوانید از استخر تورنادو کش، ارزهای دیجیتال خود را برداشت کنید، به یادداشت خصوصی که به شما اختصاص دارد احتیاج دارید‌‌. با توجه به این موضوع باید یادداشت خصوصی خود را در فضایی امن ذخیره کنید؛ ذخیرهٔ یادداشت خصوصی در فضایی امن به‌منظور جلوگیری از دسترسی سوء‌استفاده‌گران به حساب شما باید انجام شود.

  • استفاده از وی‌پی‌ان ( VPN)

کسانی که خدمات اینترنت (ISP) را ارائه می‌دهند، قادر به شناسایی یک آدرس IP از شما هستند، یعنی هنگامی که شما به‌صورت مداوم از یک آدرس IP استفاده می‌کنید، آن‌ها می‌توانند شما را شناسایی کنند و به اطلاعات‌تان دسترسی پیدا کنند‌. شما باید از وی‌پی‌ان و یا یک مرورگر TOR برای انجام تراکنش‌ها و معاملات، به‌منظور جلوگیری از شناسایی آدرس IP خود استفاده کنید. برای استفاده از وی‌پی‌ان نیز توصیه می‌شود که VPN‌های رایگان را مورد استفادهٔ خود قرار ندهید، زیرا این آن‌ها از امنیت خوبی برخوردار نیستند و از امکان دسترسی به داده‌های شما برخوردار هستند. این نرم‌افزارها با دسترسی به داده‌های شما می‌توانند آن‌ها را ذخیره کرده و به فروش برسانند.

چند روش برای بالا بردن امنیت در تورنادو کش
چند روش برای بالا بردن امنیت در تورنادو کش
  • بهره‌گیری از آدرس‌های مختلف

هرگاه که تصمیم به خروج دارایی‌های خود از پلتفرم تورنادو کش گرفتید، توصیه می‌شود که برای ارتقای امنیت، این فرآیند را در طول چندین مرحله گوناگون انجام دهید. به این نکته نیز توجه کنید که در هر بار برداشت، بهتر است با یک آدرس IP جدید این کار را انجام دهید، این‌گونه آدرس IP شما شناسایی نمی‌شود و داده و اطلاعات شما همچنان حفظ می‌شود. حتماً به این موضوع توجه کنید تا امنیت برداشت سرمایه و دارایی‌تان حفظ شود.

  • رعایت فاصله میان تراکنش واریز و برداشت

در هنگام انجام تراکنش‌ها شما موظف هستید که فاصلهٔ میان تراکنش واریز و برداشت را رعایت کنید. در صورتی‌ که شما به این فاصلهٔ زمانی توجه نکنید و به‌صورت مداوم و پشت سر هم عملیات واریز و برداشت را در پلتفرم تورنادو کش انجام دهید، حساب شما شناسایی می‌شود‌. با توجه به این موضوع، بهتر است فاصلهٔ زمانی واریز و برداشت را رعایت کنید تا امنیت حساب خود را افزایش دهید و با خیالی آسوده‌تر به انجام تراکنش‌های خود بپردازید.

  • پاکسازی مرورگر خود از داده‌ها

انواع مرورگرهایی که شما مورد استفادهٔ خود قرار می‌دهید، تمام اطلاعات واردشدهٔ شما در خود ذخیره و نگه‌داری می‌کنند، ازاین‌رو مرورگر شما نقش منبع اطلاعاتی را ایفا می‌کند که داده‌ها و اطلاعات کامل شما را در خود جای داده‌است. با توجه به این موضوع، برای افزایش امنیت حساب‌تان بهتر است پس از هر تراکنش واریز و برداشتی که انجام می‌دهید، مرورگر خود را از اطلاعات واردشده پاک کنید. در صورتی‌ که تراکنش‌های واریز و برداشتی که انجام می‌دهید با کوکی‌های شبیه به هم صورت گیرد، برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند تراکنش شما را ردیابی و شناسایی کند.

چند روش برای بالا بردن امنیت در تورنادو کش
چند روش برای بالا بردن امنیت در تورنادو کش

کلام آخر

در سا‌ل‌های اخیر، ارزهای دیجیتال مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند و هر روز بر تعداد کاربران فعال در این حوزه افزوده می‌شود. یکی از مسائل بسیار مهم درمورد ارزهای دیجیتال، امنیت آن‌هاست. گاهی حساب کاربری افراد شناسایی و هک می‌شود که این موضوع نگرانی‌هایی برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌است. با توجه به میزان اهمیت امنیت، شبکهٔ تورنادو کش به‌منظور ایجاد امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی کاربران به‌وجود آمد. این شبکه پلتفرمی غیرمتمرکز است که کسی بر روی آن نظارت و حکم‌فرمایی ندارد. با این‌که امنیت این پلتفرم بالاست، اما توصیه می‌شود که شما نیز با استفاده از چند روش، موجب ارتقای سطح امنیت آن شوید. نگه‌داری از یادداشت خصوصی، استفاده از وی‌پی‌ان، بهره‌گیری از آدرس‌های مختلف، رعایت فاصله میان تراکنش واریز و برداشت و حذف داده‌های ذخیره‌شده بر روی مرورگر، ازجمله روش‌هایی برای ارتقای سطح امنیت تورنادو کش به حساب می‌آیند.

منبع: https://wallex.ir/blog/what-is-tornado-cash


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه