کریپتو

کنگره برزیل در صدد وضع مالیات بیشتر بر ارزهای دیجیتال است

کنگره برزیل در صدد وضع مالیات بیشتر بر ارزهای دیجیتال است

به گزارش زوم ارز،

قانونگذاران برزیلی در حال پیشروی با قانونی هستند که مالیات بر ارزهای رمزنگاری شده در خارج از کشور را افزایش می دهد. بر اساس گزارش‌های محلی، کمیته‌ای کنگره اصلاحاتی را در لایحه‌ای تصویب کرده است که ارزهای دیجیتال را به عنوان «دارایی‌های مالی» برای اهداف مالیاتی در سرمایه‌گذاری‌های خارجی به رسمیت می‌شناسد.

علاوه بر این، پیش‌نویس لایحه بر عواید ناشی از نوسانات قیمت دارایی‌های کریپتو در برابر ارز فیات برزیل و همچنین نوسانات نرخ ارز خارجی مالیات می‌دهد. به گفته مرلونگ سولانو، عضو کنگره، این تجدید نظر به دنبال ترویج رفتار مالیاتی برابر است زیرا سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال در خارج از کشور در حال حاضر معافیت‌های مالیاتی کمتری دریافت می‌کنند.

کنگره برزیل در صدد وضع مالیات بیشتر بر ارزهای دیجیتال است

این قانون دارایی‌های رمزنگاری شده توسط برزیلی‌های خارج از کشور را تحت قوانین مالیاتی مشابه دارایی‌های سنتی قرار می‌دهد.

تغییرات می‌تواند صرافی‌های محلی را برای برخی از سرمایه‌گذاران، به‌ویژه سرمایه‌گذاران با سود بالاتر از سطح بالای مالیات، گزینه‌های کم‌هزینه‌تر کند. درآمدهای خارج از کشور تا سقف ۶۰۰۰ ریال برزیل (۱۲۰۰ دلار) طبق قوانین جدید از مالیات معاف خواهند بود. درآمدهای بین ۶۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ (~ ۱۰۰۰۰ دلار) مشمول یک نرخ مالیاتی ۱۵٪ است. بالاتر از این آستانه، مالیات ۲۲.۵% اعمال خواهد شد.

طبق قانون، تغییرات فقط برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال بدون دفاتر در برزیل اعمال می‌شود. قوانین جدید پتانسیل افزایش فعالیت در مبادلات رمزنگاری ملی و جذب بازیگران بین المللی برای ایجاد دفاتر محلی را دارند. تعدادی از صرافی های جهانی ارز دیجیتال در این کشور فعالیت می کنند، از جمله Binance، Coinbase، Bitso، و Crypto.com، و همچنین بازیکنان محلی مانند Mercado Bitcoin و Foxbit.

کنگره در ۲۸ اوت به این لایحه رأی خواهد داد. در صورت تصویب، مالیات جدید در ژانویه ۲۰۲۴ اعمال خواهد شد.

ماه‌های اخیر شاهد توسعه سریع فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری در برزیل بوده‌ایم. بانک مرکزی این کشور اخیراً از تغییر نام ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) که اکنون Drex نامیده می شود، خبر داده است. به عنوان بخشی از راه اندازی Drex، بانک مرکزی قصد دارد یک سیستم توکن سازی را با هدف گسترش دسترسی تجاری به سرمایه معرفی کند.

مجله: آیا بچه‌ها باید «قرص نارنجی» داشته باشید؟ موردی برای کتاب های کودکان بیت کوین


منبع: cointelegraph .com


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه