کریپتو

بهترین زمان برای خرید تتر در ایران

تعداد توکن USDT در گردش از ۸۳ میلیارد فراتر رفته است. میانگین حجم معاملات تتر در دنیا نیز حدود ۱۷ میلیارد دلار در شبانه‌روز است. در حال حاضر تتر از نظر حجم بازار جایگاه سوم در بازار رمزارزها را به‌خود اختصاص داده است. همچنین در مقایسه با سایر استیبل کوین‌های بازار رمز ارزها، حجم معاملات USDT به‌مراتب بالاتر است.

دلیل این میزان از اعتماد در بین فعالان بازار رمز ارزها به تتر چیست؟ برای خرید رمزارز به کدام شاخص‌های ارز دیجیتال توجه کنیم؟ اصلا چگونه می‌توان بهترین زمان برای خرید تتر در ایران را تشخیص داد؟ این‌ها سوالات مهمی است که باید درباره بزرگ‌ترین استیبل کوین حال حاضر بازار کریپتوکارنسی پاسخ داده شوند. تا پایان این مطلب پاسخ پرسش‌های مطرح شده از زوایای گوناگون بررسی می‌شوند.

لیست عناوینی که در این مقاله برای شما زوم ارزی عزیز آماده کرده ایم:

اصلا چرا باید تتر بخریم؟

قبل از بررسی بهترین زمان برای خرید تتر در ایران، بد نیست که مهم‌ترین دلایل خرید این استیبل کوین را بررسی کنیم. همان طور که می‌دانید قیمت هر واحد تتر با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. بنابراین طبیعی است که افراد با هدف کسب سود در بازار رمز ارزها اقدام به خرید آن نمی‌کنند. سه عامل اصلی را می‌توان برای خرید تتر برشمرد که عبارت‌اند از:

۱. در امان ماندن از نوسانات نزولی قیمت رمز‌ارزها

معمولا تقاضا برای خرید تتر وقتی افزایش پیدا می‌کند که زمستان کریپتو فرا برسد. منظور از زمستان کریپتو، بازار نزولی است که برای مدت زمان نسبتا طولانی ادامه پیدا می‌کند. در چنین شرایطی ارزهای دیجیتال مهم مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و … روند نزولی در پیش می‌گیرند. بنابراین طبیعی است که معامله‌گران برای جلوگیری از متضرر شدن، دارایی خود را به تتر تبدیل می‌کنند که قیمت ثابتی دارد.

۲. حفظ ارزش دارایی‌ها

در کشورهایی مانند ایران که تورم اقتصادی بالایی را تجربه می‌کنند، ارزش پول ملی در برابر ارزهای فیات جریان اصلی در دنیا مدام کاهش می‌یابد. در این وضعیت مردم برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به‌دنبال ابزارهایی برای سرمایه‌گذاری می‌گردند. یکی از ابزارهای پرطرفدار در دنیای امروز برای در امان ماندن از تورم اقتصادی، خرید تتر است.

شاید این طور به‌نظر برسد که به دلیل برابری قیمت دلار و تتر، تفاوتی بین آن‌ها وجود نداشته باشد. این در حالی است که تجربه نشان داده قیمت ریالی تتر در مقایسه با دلار معمولا بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان بالاتر است.

طبیعی است که دسترسی عمومی راحت‌تری برای خرید و فروش تتر وجود دارد. شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه‌روز با استفاده از موبایل یا کامپیوتر به‌راحتی تتر بخرید یا بفروشید. محدودیت خاصی نیز از نظر حجم معامله پیش روی شما قرار ندارد. این در حالی است که برای خرید و فروش دلار کاغذی تنها باید ساعت فعالیت صرافی‌ها اقدام کنید. ضمن اینکه معمولا بانک مرکزی محدودیت‌های خاصی را نیز برای این منظور وضع می‌کند.

۳. انتقال دارایی به‌صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال

مشکلات مربوط به تحریم‌ها باعث می‌شود تا ایرانی‌ها دسترسی آسانی به دلار نداشته باشند. این موضوع باعث می‌شود که انتقال سرمایه برای کاربران ایرانی به صرافی‌های خارجی به‌صورت دلاری امکان‌پذیر نباشد. راه حل جایگزین برای این منظور خرید تتر است.

به این صورت معامله‌گران در صرافی‌های ایرانی تتر می‌خرند. سپس سرمایه خود را به‌صورت تتر به کیف پول صرافی خارجی انتقال می‌دهند و در آنجا معاملات خود را دنبال می‌کنند. عکس این موضوع نیز رخ می‌دهد یعنی افراد درآمدهای خود را به‌صورت تتر به صرافی‌های ایرانی مانند ایرانیکارت انتقال می‌دهند و به این ترتیب آن را به ریال تبدیل می‌کنند.

برای خرید تتر از این لینک اقدام کنید. صرافی ایرانیکارت، بهترین پلتفرم خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال است. برای معامله رمز ارزها در ایرانیکارت هیچ‌گونه کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود. به‌راحتی می‌توانید با استفاده از ریال، تتر و بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال دیگر را در ایرانیکارت بخرید. تمام این فرآیند در هر ساعت از شبانه‌روز تنها با چند کلیک ساده و زیر ۱ دقیقه انجام می‌شود.

چه عواملی روی قیمت تتر تاثیر گذار هستند؟‌

تا اینجا اشاره کردیم که قیمت هر تتر برابر یک دلار آمریکاست. اما آیا همواره این برابری را شاهد هستیم؟ بد نیست بدانید که در اوایل دوره راه‌اندازی تتر که هنوز مکانیزم تثبیت قیمت کارآمدی برای آن وجود نداشت، نوسانات قیمت بیشتری را تجربه کرده است.

سایت کوین مارکت کپ بالاترین و پایین‌ترین قیمت ثبت شده از زمان عرضه تتر را به‌ترتیب ۱.۲۱۵۵ و ۰.۵۶۸۳ دلار ثبت کرده است. این قیمت‌ها به ترتیب در تاریخ ۲۵ فوریه و ۲ مارس ۲۰۱۵ ثبت شده است. هرچند در ادامه این میزان نوسان قیمت را در تتر شاهد نبودیم. در سال‌های اخیر بازه نوسان قیمت این ارز دیجیتال معمولا بین ۰.۹۵ تا ۱.۰۵ دلار بوده است.

نرخ ریالی تتر در ایران معمولا بین 200 تا 1000 تومان از دلار بالاتر است.
نرخ ریالی تتر در ایران معمولا بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان از دلار بالاتر است.

یکی از دلایل تفاوت قیمت دلار و تتر، نوسان نرخ لحظه‌ای تتر است. موضوع دیگری که در این زمینه تاثیر دارد، نوسان ارز ریال در مقایسه با آن‌هاست. طبیعی است که نوسان ارزش ریال روی قیمت دلار و تتر اثرگذار است؛ اما نکته مهم این است که اثرگذاری نوسان ریال به‌صورت لحظه‌ای روی هر دوی این دارایی‌ها اتفاق نمی‌افتد. این موضوع باعث می‌شود که به‌نوعی گپ قیمت بین نرخ لحظه‌ای ریالی دلار و تتر را شاهد باشیم.

سیاست‌گذاری دولت‌ها و به‌طور خاص بانک مرکزی در ایران برای کنترل قیمت دلار روی بازار تاثیر مستقیم دارد. این در حالی است که تتر ذاتا یک ارز دیجیتال است که هر چند از مولفه‌های اقتصادی اثرپذیری دارد؛ اما معمولا بانک مرکزی نمی‌تواند به‌صورت مستقیم روی این دارایی اعمال نفوذ کند.

اصلی‌ترین عامل تعیین کننده قیمت تتر در بازار عرضه و تقاضا است. حجم معاملات تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی بالاست. خیلی از معامله‌گران برای تبدیل ریال به تتر و انتقال دارایی به پلتفرم‌های معاملاتی خارجی، اقدام به خرید این استیبل کوین می‌کنند. علاوه بر آن برای نقد کردن درآمد خود در بازار کریپتوکارنسی نیز دارایی را به‌صورت تتر به صرافی‌های داخلی منتقل و به ریال تبدیل می‌کنند.

معمولا وقتی بازار روند نزولی به خود می‌گیرد، معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر کردن، دارایی خود را به تتر تبدیل می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که تقاضا برای خرید USDT افزایش پیدا کند. در نتیجه صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی برای تامین تتر مورد نیاز معامله‌گران داخلی، باید اقدام به خرید تتر از صرافی‌های خارجی کنند. در این چرخه طبیعی است که قیمت تتر در مقایسه با دلار کمی افزایش پیدا کند.

بهترین زمان برای خرید تتر در ایران

اگر به‌دنبال بهترین زمان برای خرید تتر در ایران هستید، باید ابتدا به این سوال پاسخ دهید که چرا تتر می‌خرید؟ اگر ارز دیجیتال که در اختیار دارید، در روند نزولی قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم بدون در نظر گرفتن نرخ لحظه‌ای تتر، دارایی خود را به این استیبل کوین تبدیل کنید. اما اگر به‌فکر تبدیل ریال به تتر هستید، بد نیست که دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

۱. بررسی نرخ تورم و وضعیت اقتصادی ایران

پیشنهاد می‌کنیم که حتما وضعیت اقتصادی کشور را بررسی کنید. نرخ تورم و تغییرات آن در کشور شاخص مناسبی است که نشان می‌دهد که قیمت دلار در آینده چه مسیری را در پیش می‌گیرد. ضمن اینکه نباید از سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه مهار قیمت ارز نیز غفلت کنید. البته که تتر در صرافی‌های ایرانی همواره با نرخ دلاری بازار آزاد معامله می‌شود.

اگر دلار پس از طی کردن یک رالی صعودی در بازار به سقف قیمت خود نزدیک شده است، اصلا زمان مناسبی برای خرید تتر نیست.

به‌عنوان مثال در چند ماه اخیر دلار در بازار آزاد ایران تا مرز ۶۰ هزار تومان نیز پیش رفت. طبیعی است که آن دسته از افرادی که در این محدوده قیمت اقدام به خرید تتر کردند، تا به امروز در زیان هستند. با توجه به کلان داده‌های اقتصاد ایران نیز قطعا ماه‌ها طول می‌کشد تا ضرر و زیان آن‌ها جبران شود.

بررسی دامیننس تتر کمک می‌کند تا بهترین زمان خرید تتر در ایران را شناسایی کنید.
بررسی دامیننس تتر کمک می‌کند تا بهترین زمان خرید تتر در ایران را شناسایی کنید.

۲. بررسی دامیننس تتر

اگر قصد خرید تتر برای ورود به بازار رمزارزها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارز دیجیتال یعنی دامیننس تتر را به‌دقت بررسی کنید. به زبان ساده دامیننس تتر نشان می‌دهد که چه میزان از نقدینگی موجود در بازار رمز ارزها متعلق به تتر است.

هر زمان دامیننس تتر افزایش پیدا کند، نشان دهنده آن است که معامله‌گران در حال تبدیل دارایی خود به تتر هستند. برعکس کاهش دامیننس تتر، نشانه افزایش قیمت رمزارزها و تبدیل دارایی از تتر به سایر ارزهای دیجیتال است.

کافیست همبستگی بین نمودار دامیننس تتر و قیمت بیت کوین را بررسی کنید تا متوجه شوید که این دو نمودار حتی در تایم فریم‌های کوچک نیز با هم همبستگی کامل دارند.

کلام پایانی

در این مقاله بهترین زمان برای خرید تتر در ایران را بررسی کردیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مطالب آن برایتان مفید بوده باشد.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه