بازارهای مالیتحلیل اقتصادیکریپتو

خرید تتر و حفظ سرمایه زمان بالا رفتن قیمت دلار

در سال‌های اخیر قیمت دلار در بازار ایران نوسان و افزایش قیمت بسیاری داشته است.

همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد برای حفظ سرمایه‌های خود، اقدام به خرید دلار کنند. اما مشکلاتی که در راه خرید دلار وجود دارند، باعث شده در بسیاری مواقع نتوانند این کار را به راحتی انجام دهند.

اما پس از این که بازار ارزهای دیجیتال تبدیل به یک بازار فراگیر و محبوب شد، بسیاری از این افراد اقدام به خرید تتر و حفظ سرمایه خود کردند.

خرید ارز دیجیتال با 500 هزار تومان!

تو صرافی اکسران میتونی فقط با 500 هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

تتر یک استیبل کوین معتبر و محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است و به این دلیل که قیمت آن تقریباً همیشه ثابت است، سرمایه افراد را در معرض ریسک قرار نمی‌دهد.

در این مطلب از اکسران قصد داریم در خصوص دلایل و رابطه خرید تتر و حفظ سرمایه نکاتی را بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

تتر چیست؟

در بازار کریپتوکارنسی تتر همان دلار است. تتر یک استیبل کوین یا کوینی است که ثبات قیمتی دارد، به طوری که قیمت تتر همیشه در حدود 1 دلار است. این کوین که سومین کوین ارزشمند بازار ارزهای دیجیتال از نظر مارکت کپ است، با پشتوانه دلار آمریکا در بازار فعالیت می‌کند.

با استفاده از تتر می‌توان کارهای بسیاری در بازار ارزهای دیجیتال انجام داد. اما برای ایرانیان علاوه بر این کاربردها یک نفع مهم دیگر دارد و آن هم این است که آن‌ها می‌توانند به جای دلار کاغذی، برای حفظ سرمایه خود، تتر خریداری کنند.

چرا خرید تتر بهتر از دلار است؟

خرید دلار در ایران نیاز به طی کردن فرایندی نه چندان ساده دارد. باید به صورت حضوری به صرافی‌ها مراجعه کنید، در صف منتظر بمانید تا نوبت شما شود و پس از آن دلار خریداری کنید. این مراحل را باید در هنگام فروش دلار نیز طی کنید. در صورتی که این فرآیند می‌تواند وقت گیر باشد و به کسب و کار شما صدمه بزند.

همچنین احتمال دزدیده شدن این دلارها در زمان جا به جایی و یا قرار دادن در خانه نیز وجود دارد. اما تتر یک ارز دیجیتال جذاب است که خرید و فروش آن تنها به چند دقیقه زمان، داشتن کارت بانکی، ولت نگهداری ارزهای دیجیتال و داشتن حساب در صرافی‌های معتبر نیاز دارد.

در خصوص نگهداری تتر نیاز نیست نگرانی بسیار زیادی داشته باشید، زیرا شما تنها به یک ولت معتبر برای نگهداری آن‌ نیاز دارید. در صورتی که به هر دلیلی مانند خراب شدن، دزدیده شدن و یا علل دیگر به گوشی خود دسترسی نداشته باشید، با استفاده از کلمات بازیابی ولت، می‌توانید دوباره وارد ولت خود شوید و به تترهای خود دسترسی داشته باشید. پس امنیت و سرعت بالای خرید و فروش را باید مهم ترین مزایای خرید تتر برای حفظ سرمایه دانست.

چرا خرید تتر بهتر از دلار است؟
چرا خرید تتر بهتر از دلار است؟

خرید تتر و حفظ سرمایه

چه ارتباطی میان خرید تتر و حفظ سرمایه وجود دارد؟ دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند بگوییم که خرید تتر و حفظ سرمایه با یکدیگر در ارتباط هستند. از مهم ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- ثبات قیمت ارز دیجیتال تتر

همانطور که گفتیم تتر یک استیبل کوین است و قیمت آن تقریباً همیشه ثابت است. باید بدانید که نوسان قیمت تتر آن قدر جزئی است که معمولاً به چشم نمی‌آید. برخی مواقع و به دلیل به هم خوردن میزان عرضه و تقاضا قیمت تتر می‌تواند 0.99 دلار یا 1.01 دلار شود.

به همین دلیل می‌توان قیمت آن را ثابت دانست. این ثبات قیمت باعث می‌شود که خرید ارز دیجیتال تتر با دلار کاغذی یکسان باشد و افراد با خرید آن بتوانند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند.

2- داشتن پشتوانه

سازندگان تتر با ایجاد ذخایر دلاری به عنوان پشتوانه تتر، باعث شده اند که این کوین تبدیل به یکی از معتبرترین کوین‌های بازار کریپتوکارنسی شود. همین کار باعث شده تا میزان نگرانی در خصوص اعتبار و حفظ ارزش آن به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند و افراد بتوانند با خیال راحت کار خرید رمز ارز تتر را انجام دهند.

3- امنیت مناسب تتر

تا به حال به دلایل محبوبیت بسیار زیاد بازار ارزهای دیجیتال فکر کرده اید؟ اگر بخواهیم به مهم ترین دلایل محبوبیت این بازار اشاره کنیم، باید به سرعت بالای انجام تراکنش‌ها، راحتی و امنیت بسیار زیاد اشاره کنیم. تکنولوژی بلاک چین امنیت تتر را تأمین می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا افراد با مشکلات زیادی مواجه نشوند.

همچنین همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، احتمال دزدیده شدن تترهای شما بسیار کمتر از دلارهای واقعی است.

4- راحتی در جا به جایی و کار

جا به جا کردن تترها بسیار راحت است، زیرا شما تنها یک ولت دیجیتال یا ولت فیزیکی دارید و می‌توانید هر چقدر تتر که دوست داشتید در آن‌ها نگهداری کنید. این راحتی در جا به جایی باعث خواهد شد که شما در هر کجا که به آن‌ها نیاز داشته باشید، بتوانید به راحتی به تترهای خود دسترسی داشته باشید.

خرید تتر و حفظ سرمایه
خرید تتر و حفظ سرمایه

5- تبدیل ساده تتر با تومان

قیمت تتر به تومان اختلاف عجیب و زیادی با قیمت دلار ندارد و افراد می‌توانند به راحتی و تنها با اتصال به اینترنت و ثبت نام و احراز هویت در صرافی‌های معتبر، تتر خود را به سادگی به تومان تبدیل کنند. همین امر سبب شده تا علاوه بر این که بتوانید کار خرید تتر و حفظ سرمایه را انجام دهید، در هر زمان که نیاز داشتید، تترهای خود را بفروشید.

6- افزایش روز افزون کارایی

با توجه به این که هر روز اخباری مبنی بر قانونی شدن بازار ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف و همچنین قبول آن‌ها توسط مجموعه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف می‌شنویم، در آینده نزدیک می‌توان از تتر به جای پول نقد برای انجام معاملات مختلف استفاده کرد. همین کارایی سبب می‌شود که در آینده حتی نیازی به تبدیل تترهای خود به دلار یا ریال نداشته باشید و بتوانید به راحتی از آن‌ها برای انجام کارهای متفاوت خود استفاده کنید.

چرا باید از صرافی‌های معتبر تتر خرید؟

اکنون که با ارتباط میان خرید تتر و حفظ سرمایه آشنا شدید، نوبت آن رسیده که در خصوص یک نکته مهم دیگر نیز نکاتی بیان کنیم و آن استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر است. باید بدانید که قوانین موجود در ایران سبب شده که خرید و فروش تتر بدون احراز هویت از صرافی‌های معتبر امکان پذیر نباشد.

از طرفی خرید و فروش تتر از صرافی‌هایی با اعتبار پایین می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای شما شود. به همین دلیل حتماً برای انتخاب یک صرافی مناسب زمان بگذارید.

چرا باید از صرافی‌های معتبر تتر خرید؟
چرا باید از صرافی‌های معتبر تتر خرید؟

علاوه بر این که انتخاب صرافی مناسب باعث خواهد شد تا با مواردی مانند کلاهبرداری مواجه نشوید، می‌توانید خرید تتر ارزان را تجربه کنید. صرافی‌ها با توجه به میزان نقدینگی، تعداد معاملات و برخی موارد دیگر، کارمزدهای متفاوتی برای خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرند. هر چه صرافی معتبرتر باشد و نقدینگی بیشتری داشته باشد، میزان کارمزدی که برای خرید تتر پرداخت خواهید کرد، کمتر خواهد بود.

جمع بندی

  • تتر یک استیبل کوین معتبر و محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است که قیمت آن تقریباً همیشه ثابت و معادل 1 دلار است.
  • با توجه به مواردی مانند امنیت بالا، سرعت نقل و انتقال مناسب، خرید و فروش و تبدیل راحت آن به تومان، نگهداری ساده و وجود پشتوانه، افراد می‌توانند با خرید تتر سرمایه خود را در برابر نوسان قیمت دلار حفظ کنند.
  • درست است که رابطه مستقیمی میان خرید تتر و حفظ سرمایه وجود دارد، اما حتماً برای انجام این کار از صرافی‌های معتبر استفاده کنید تا با مشکلات متفاوتی مواجه نشوید.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه