کریپتو

فعالیت مشکوک نهنگ‌های توکن PEPE؛ آیا تیم پروژه در حال فریب سرمایه‌گذاران است؟

یک نهنگ مرموز بخش قابل توجهی از توکن‌های درگردش PEPE را به فروش رسانده است. این فرد در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد واحد توکن PEPE را فروخته که ۱۴٪ از کل عرضه را تشکیل می‌دهد. به دنبال این فروش سنگین، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه شاید یکی از توسعه‌دهندگان این پروژه پشت پرده این فروش بزرگ است منتشر شده است.

به گزارش یوتودی و بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط تحلیلگران آنچین، این نهنگ به طور استراتژیک هر زمان با افزایش قیمت میم کوین PEPE، بخشی از توکن‌های خود را به فروش رسانده است. اخیرا نیز این فرد ۱۰۰ میلیارد توکن PEPE را با ۲۱ واحد اتر معادل ۴۰،۰۰۰ دلار معاوضه کرده است.

این نهنگ مرموز تاکنون ۱۱۷ واحد اتر با ارزش تقریبی بالغ بر ۲۲۱،۵۰۰ دلار از فروش توکن‌های PEPE با میانگین قیمت فروش ۰.۰۰۰۰۰۰۲۷۴۴ دلار جمع‌آوری کرده است.

این واقعیت که این نهنگ، به طور سیستماتیک در زمان افزایش قیمت‌ها توکن‌های خود را به فروش رسانده است شک و شبهه بسیاری ایجاد کرده که ممکن است یک توسعه‌دهنده و یا فردی که نزدیک به این پروژه است پشت پرده این آدرس باشد. پروژه PEPE با درصد رشد نجومی خود در هفته‌های اخیر سر و صدای بسیاری را در میان سرمایه‌گذاران خرد به راه انداخته بود.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!
ثبت نام

در گذشته نیز شاهد مواردی بوده‌ایم که توسعه‌دهندگان و یا افراد نزدیک به پروژه‌ها، بخش قابل توجهی از توکن‌ها را برای تبدیل به پول نقد و یا دستکاری قیمت به فروش می‌رسانند. ماهیت و زمان‌بندی استراتژیک فروش توسط این آدرس نشان می‌دهد که فرد ممکن است از بازار توکن PEPE اطلاعات دقیقی داشته باشد.

البته این امکان وجود دارد که نهنگ مرموز، صرفا یک سرمایه‌گذار یا هولدر بزرگ PEPE باشد که از نوسانات قیمت برای به حداکثر رساندن سود خود استفاده می‌کند.

صرف نظر از هویت فروشنده، سرمایه‌گذاران باید بازار توکن PEPE را زیرنظر داشته و هرگونه فعالیت مشکوک را مدنظر قرار دهند. در صورتی که این نهنگ یک توسعه‌دهنده و یا یکی از نزدیکان پروژه باشد، فعالیت آنها ممکن است تاثیر قابل توجهی بر قیمت توکن و احساسات کلی بازار بگذارد.

هشدار: اسیر بازی نهنگ‌ها و کلاهبرداران نشوید

در بحث بازار میم کوین‌ها و شت کوین‌ها همواره توجه داشته باشید که نهنگ‌ها یکی از اجزای مهم کنترل قیمت و پامپ و دامپ آن هستند و سود این نهنگ‌ها از طریق فریب و طمع از جیب سرمایه گذاران خرد برداشته می‌شود. در موضوع توکن PEPE نیز همین موضوع صدق می‌کند.

۱- مکانیسم کار معمولا بدین صورت است که درصد زیادی از توکن‌های پروژه در دست تعداد کمی از افراد قرار می‌گیرد. باقی مانده توکن‌ها توسط همین افراد در بازار با ایجاد تقاضای خرید مصنوعی پامپ قیمتی می‌شود (این کار به دلیل ناچیز بودن این مقدار در مقایسه با کل توکن‌ها، برای نهنگ‌ها هزینه زیادی را شامل نمی‌شود). پس از این مرحله و زمانی که سرمایه‌گذاران خرد دچار طمع و فریب شدند و اقدام به خرید توکن در قیمت‌های بالا کردند، این نهنگ‌ها شروع به فروش دارایی‌های خود می‌کنند و سود کلانی را به جیب می‌زنند و در ادامه قیمت توکن با کاهش شدید مواجه می‌شود و سرمایه‌گذارانی باقی می‌مانند که با ضررهای سنگین مواجه شده‌اند.

۲- موضوع دیگر مربوط به آدرس‌های قرارداد هوشمند مختلف و شبکه‌های مختلفی است که PEPE روی آن قرار گرفته است. اگر سری به صفحه این توکن در سایت کوین گکو بزنید، مشاهده می‌کنید که با مارکت کپ ۵۰۰ میلیون دلاری در جایگاه ۹۲ بازار رمزارزها ایستاده است. در صورتی که در صفحه PEPE سایت کوین مارکت کپ رتبه ۲۶۱۲ برای آن آورده شده است. بنابراین توصیه می‌شود که در مرحله اول به سمت خرید هر نوع شت کوینی از جمله PEPE نروید و در درجه بعدی حتما به آدرس‌های قرارداد آن دقت کنید.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه