کریپتو

مهاجرت به استرالیا از طریق اسپانسر خانوادگی ممکن است؟

استرالیا دارای سیستم آموزشی مناسب، چشم انداز شغلی خوب و شیوه زندگی آرام است. این کشور یک مکان زیبا برای زندگی با همسرتان، تشکیل خانواده یا گذراندن زمان با کیفیت با والدین سالخورده خود است. مهاجرت خانواده ها تقریبا نیمی از میزان مهاجرت دائمی سالانه استرالیا را در سال جاری تشکیل می دهد. به عنوان یک شهروند یا مقیم دائم استرالیا، می توانید به اعضای خانواده خود کمک کنید تا به آنجا مهاجرت کنند. در این مقاله، به این سوال مهم، مهاجرت به استرالیا از طریق اسپانسر خانوادگی ممکن است؟ پاسخ می دهیم.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

ویزای اسپانسری استرالیا

هدف اصلی ویزای اسپانسرشیپ خانواده در استرالیا گرد هم آوردن همسر، نامزد، فرزندان و والدین است. حمایت از اعضای خانواده برای ویزای خانوادگی و خویشاوندی یک گزینه برای شهروندان استرالیایی و نیوزیلندی است. گزینه‌های ویزای خانوادگی اغلب به شما امکان می‌دهد خواهر و برادر، فرزندان یا اقوام خود را با شرایط خاصی به کشور استرالیا بیاورید. به دلیل محدودیت انتخاب ویزا، رفتن خواهر و برادر یا سایر بستگان به استرالیا ممکن است دشوار باشد.

ویزای اسپانسری استرالیا
ویزای اسپانسری استرالیا

بسته به موقعیت خود، می‌توانید از دسته‌های مختلف ویزای تحت حمایت خانواده در استرالیا انتخاب کنید. عوامل شخصی و مالی تعیین می کنند که آیا می توانید از یکی از اعضای خانواده حمایت مالی کنید یا خیر. طبق قانون جدید اداره مهاجرت استرالیا برای حمایت از خانواده، قبل از ثبت نام برای ویزای خانواده، ابتدا باید به عنوان حامی واجد شرایط تأیید شود. در ادامه این مطلب چندین دسته از ویزاهای اسپانسر خانواده به استرالیا و الزامات اصلی هر کدام را توضیح خواهم داد.

ویزای پارتنر یا شریک زندگی

طبق آمار ویزای شریک برای کسانی است که ازدواج کرده اند یا در رابطه واقعی با یک شهروند استرالیا یا مقیم دائم هستند. دو نوع ویزای شریک وجود دارد. ویزای شریک ساب کلاس ۸۲۰/۸۰۱ (برنامه داخلی) و ویزای شریک ساب کلاس ۳۰۹/۱۰۰ (برنامه خارج از کشور) هستند.

برای اخذ ویزای شریک دو مرحله وجود دارد. در ابتدا، باید همزمان درخواست‌هایی را برای ویزای موقت و دائم تحت حمایت خانواده ارسال کنید. اگر درخواست شما پذیرفته شود، می توانید در حالی که درخواست ویزای اقامت دائم شما در حال بررسی است، در استرالیا زندگی کنید. پس از دو سال، باید مدارک بیشتری ارائه دهید که نشان دهد شما و شریک استرالیایی تان هنوز باهم هستید.

ویزای پارتنر یا شریک زندگی
ویزای پارتنر یا شریک زندگی

اگر برای ازدواج با یک شهروند یا مقیم استرالیا نامزد کرده اید، به شما توصیه می کنم برای ویزای ازدواج ساب کلاس ۳۰۰ اقدام کنید. این نوع ویزاهای اسپانسری سه مرحله دارد. اولین مورد این است که برای ویزای موقت ساب کلاس ۳۰۰ در خارج از کشور اقدام کنید. اگر درخواست شما تایید شود، می توانید به استرالیا سفر کنید و تا ۹ ماه در این کشور بمانید، پس از آن، می توانید برای ویزای شریک از داخل استرالیا درخواست دهید.

ویزای والدین

آیا تا به حال آرزو کرده اید که والدینتان بتوانند به استرالیا مهاجرت کنند و با شما زندگی کنند؟ آیا به دنبال ویزای تحت حمایت خانواده هستید که بتواند این موضوع را برطرف کند؟ خبر خوب این است که شما می توانید برای ویزای والدین درخواست دهید و از والدین خود حمایت مالی کنید تا با شما زندگی کنند.

شما می توانید از ویزاهای مختلف استفاده کنید. تفاوت در این نوع ویزاها بستگی به این دارد که آیا قصد دارید والدینتان به طور موقت بمانند یا خیر. ویزای والدین به دو صورت موقت و دائم در دسترس است.

قبل از درخواست ویزای والدین باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید و حداقل دو سال در استرالیا اقامت داشته باشید. والدین شما باید معیارهای خاصی از جمله تست تعادل تعداد افراد خانواده را نیز رعایت کنند. حداقل نیمی از فرزندان والدین باید شهروند استرالیا و یا مقیم دائم باشند.

ویزای والدین
ویزای والدین

ویزای مشارکتی والدین (موقت) و اسپانسر والدین (موقت) دو ویزای موقت هستند. ویزای والدین، ویزای کمکی والدین، ویزای والدین سالخورده و ویزای والدین سالخورده کمکی ویزاهای دائمی هستند. ویزای اسپانسر والدین (موقت) یک گزینه موقت عالی و بلند مدت است. این ویزا به والدین شما اجازه می دهد تا سه یا پنج سال در استرالیا بمانند. حتی امکان درخواست مجدد تا ده سال بعد نیز وجود دارد.

اگر والدین شما برای ویزای والدین برای اقامت دائم درخواست می کنند، به یک تضمین پشتیبانی (AOS) نیز نیاز دارند. AOS  به این معنی است که شما تعهد کمک مالی به دولت ارائه دهد تا مجبور نباشد به پرداخت های تامین اجتماعی وابسته باشند.

ویزای فرزندان

آیا می دانید که بچه ها ممکن است با ویزای معتبر به والدین خود در استرالیا بپیوندند؟ ویزاهای دائم و موقت در اختیار آنها قرار می گیرد.  سه نوع ویزا برای فرزندان وجود دارد:

  • ویزای فرزند ساب کلاس ۱۰۱ (ویزای دائمی تحت حمایت خانواده برای فرزندان که خارج از استرالیا زندگی می کنند)
  • ویزای فرزند ساب کلاس ۸۰۲ (ویزای دائم برای فرزندان ساکن استرالیا)
  • ویزای فرزند وابسته ساب کلاس ۴۴۵ (ویزای موقت برای فرزندان ساکن در استرالیا یا خارج از آن)

کودک باید زیر ۱۸ سال باشد تا واجد شرایط ویزای فرزند باشد. استثنائات محدودی برای دانش آموزان تمام وقت و فرزندان دارای معلولیت وجود دارد. همچنین، فرزند نمی تواند متاهل باشد یا همسر فعلی یا قبلی یا شریک واقعی داشته باشد.

والدین ناتنی، همسر یا شریک واقعی باید از ویزای فرزند حمایت کنند. اسپانسر باید شهروند استرالیا یا مقیم دائم باشد. همچنین اسپانسر باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. قبل از صدور ویزا، وزارتخانه ممکن است از متقاضی درخواست تضمین پشتیبانی (AOS) داشته باشد.

ویزای فرزندان
ویزای فرزندان

ویزای فرزند ساب کلاس ۴۴۵ به فرزندان اجازه می دهد تا زمانی که درخواست ویزای شریک والدینشان بررسی می شود در استرالیا بمانند. این فرزند باید زیر ۱۸ سال باشد تا واجد شرایط باشد. اگر فرزند بیش از ۱۸ سال دارد، باید کاملاً برای پول به والدین خود وابسته باشد یا معلولیتی داشته باشد که او را از کار باز دارد. حمایت مالی فرزند باید از طرف شخصی باشد که از درخواست ویزای شریک والدین حمایت مالی کرده است.

ویزای اسپانسری سایر اعضای خانواده در استرالیا

اگر یکی از اعضای خانواده شما شهروند استرالیا، مقیم دائم یا شهروند نیوزلند واجد شرایط است، می توانید برای یکی از این چهار نوع ویزای حمایت مالی در استرالیا درخواست دهید.

ویزای بستگان ساب کلاس ۱۱۴: این ویزای خانوادگی برای یکی از اعضای خانواده مسن است که برای زنده ماندن به کمک یکی از اعضای خانواده استرالیایی نیاز دارد. این ممکن است خواهر یا برادر، پدربزرگ و مادربزرگ یا نوه باشد. آنها نمی توانند با فردی که از آنها حمایت مالی می کند رابطه عاشقانه داشته باشند و باید قبلاً به اسپانسر متکی بوده باشند.

ویزای آخرین فرد باقیمانده ساب کلاس ۱۱۵: این ویزای خانوادگی برای یکی از اعضای نزدیک خانواده است که تنها کسی است که در خارج از استرالیا باقی مانده است، مانند برادر یا خواهر.

ویزای مراقب ساب کلاس ۱۱۶: این ویزای خانوادگی برای عزیزی است که می خواهد از یکی از بستگان استرالیایی با شرایط پزشکی که حداقل به مدت دو سال به کمک نیاز دارد مراقبت کند.

ویزای یتیم نسبی ساب کلاس ۱۱۷: این یک ویزای حمایتی خانواده برای کودکی است که والدینش فوت کرده اند، به دلیل بیماری قادر به مراقبت از کودک نیستند یا نمی توانند در محل زندگی او باشند.

اگر می خواهید برای مدت کوتاهی از اقوام خود در استرالیا دیدن کنید، می توانید برای ویزای توریستی ساب کلاس ۶۰۰ درخواست دهید. این ویزا به شما امکان می دهد به مدت کمتر از سه ماه برای تعطیلات بیایید، با دوستان یا خانواده ملاقات کنید.

سخن آخر

برای دیدار با بستگان خود در استرالیا می توانید برای ویزای حمایت شده توسط خانواده درخواست دهید. شما باید واجد شرایط بودن خود را اثبات کنید، ویزای مناسب را انتخاب کنید، مدارک خود را جمع آوری کنید، فرم را تکمیل کنید و درخواست خود را ارسال کنید. پس از تکمیل مراحل درخواست، باید منتظر بمانید تا متوجه شوید که آیا می توانید ویزای حمایت مالی خانواده خود را در استرالیا دریافت کنید یا خیر.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه