NFTبازارهای مالیبلاکچینکریپتو

مصادره‌ی NFT از کلاهبرداران رمز ارزی توسط پلیس FBI

مصادره‌ی NFT از کلاهبرداران رمز ارزی توسط پلیس FBI

اداره FBI تعدادی NFT از یک کلاهبردار فیشینگ موسوم به HZ یا Chase Senecal، را مصادره کرد.

به گزارش اکسران ، این NFTها ، که شامل شماره 9658 از مجموعه BAYC و 3114 از مجموعه Doodle می‌شوند، دارای ارزش ترکیبی 104000 دلار هستند.

اقدام اداره FBI، در نتیجه‌ی تحقیقات آغاز شده توسط موسسه ZachXBT انجام شدند.

بنا به ZachXBT، شخص عهده‌دار برای هک حساب‌های توییتر NFT مذکور، کامرون ردمن نام دارد.

ردمن سابقه‌ی تغییر سیم‌کارت موبایل با اهداف مخرب دارد. در ماه فوریه 2020، وی 37 میلیون دلار بیت کوین و بیت کوین کش از یک شخص به سرقت برد.

از ماه دسامبر 2021، پلتفرم ZachXBT بیش از 600 سرور دیسکورد هک شده و بیش از ده حساب توییتر NFT مورد سو استفاده قرار گرفته، با بیش از میلیون‌ها دلار خسارت، را ردیابی کرده است.

تحقیقات فاش کردند که در ماه ژوئن، ردمن، دسترسی به پنل توییتر را به کلاهبرداران HZ و Popbob فروخت. این امر، به آن‌ها امکان هک کردن حساب توییتر NFT و فریب افراد را داد.

ZachXBT اشاره کرد که اخیرا HZ یک ساعت Audemars Piguet را در توییتر به نمایش گذاشت. این پلتفرم شک پیدا کرد که ممکن است وی این ساعت را با رمز ارز خریداری کرده باشد. این موسسه با یک فروشنده ساعت تماس برقرار کرد و تایید کرد که در حقیقت، این ساعت با پول سرقت شده توسط HZ خریداری شده است.

در حالی که مصادره‌ی NFTها از HZ، گامی رو به جلو در مبارزه علیه حملات فیشینگ در دنیای رمز ارزها و NFTها است، Popbob و بقیه‌ی هکرها در این گروه، هنوز به فعالیت گسترده خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ورود توکن‌های NFT به بلاکچین بیت کوین، خوب یا بد؟!

منبع: U.today


سر تیتر اخبار:

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه