بهروزرسانی HyperSDK شبکه آوالانچ؛ پردازش ۱۴۳ هزار تراکنش در ثانیه
با آزمایش بهروزرسانی «HyperSDK» در تست نت آوالانچ، این شبکه میتواند بیش از ۱۴۰,۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه (TPS) را پردازش کند. آوالانچ در حال حاضر در حال آزمایش یک چارچوب جدید برای راهاندازی ماشینهای مجازی (VM) است که بسیار کارآمد هستند و فرایند توسعه آنها از همان ابتدا روی این شبکه انجام میشود.
به نقل از کوین تلگراف و طبق گفتههای آوا لبز (Ava Labs)، بهروزرسانی HyperSDK به گونهای طراحی شده است که به توسعهدهندگان مختلف اجازه میدهد «بدون نیاز به نوشتن تعداد زیادی کد از ابتدا به یک محیط اجرایی بسیار سریع متصل شوند».
این مساله باعث میشود روند توسعه ماشینهای مجازی سفارشیسازیشده سادهتر و سریعتر شود و توسعهدهندگان بتوانند بلاکچینهای بهینهسازیشده خود را به راحتی راهاندازی کنند.
بر اساس تصویری که در گیتهاب منتشر شده است، HyperSDK در یک محیط آزمایشی و کنترلشده موفق شد ۱۴۳,۳۲۲ تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. این در حالی است که آوالانچ ادعا میکند در حال حاضر میتواند تا ۴,۵۰۰ تراکنش در هر ثانیه را پردازش کند.
دادههای وب سایت کوینکودکس (Coincodex) نیز نشان میدهد TPS شبکه سولانا ۲,۰۰۰ و ۳,۰۰۰ و شبکه اتریوم ۱۵ تا ۲۰ تراکنش است. با این حال نیک موسالم (Nick Mussallem)، رییس محصولات آوا لبز، در هفته بلاکچین کره جنوبی اعلام کرد به نظر او توان عملیاتی این شبکه در دنیای واقعی در نهایت به حدود ۵۰,۰۰۰ TPS برسد. موسالم ادامه داد:
فعلا ۱۴۱,۰۰۰ TPS ثبت شده اما این نتیجه در یک محیط بسیار کنترلشده به دست آمده است. به همین خاطر فکر میکنم اگر آن را به نصف کاهش دهیم، باز هم زیاد و احتمالا بیشتر از دنیای واقعی است.
او با اشاره به سهگانه بلاکچین (تعادل بین تمرکززدایی، مقیاسپذیری و امنیت) اعلام کرد که برای افزایش توان عملیاتی آوالانچ هیچ کدام از این موارد سهگانه قربانی نشد و توسعهدهندگان این شبکه از همان ابتدا نحوه حاکمیت و مدیریت آن را تحت نظر داشتند. موسالم تاکید کرد:
اساسا آنها بسیاری از اجزای EVM (ماشین مجازی اتریوم) را که فکر میکردند در لایه شبکه یا لایه ذخیرهسازی غیرضروری بود، برداشتند و سپس الگوریتم اجماع ما را در آن قرار دادند. همین مسئله باعث شد که سرعت آن افزایش یافته و بهینه شود.
بلاکچینهای ساختهشده با HyperSDK به عنوان زیرمجموعههایی از آن و تحت عنوان هایپر چینز (HyperChains) عمل میکنند و میتوانند با هر عملکردی که توسعهدهنده بخواهد، سازگار شوند. یک رابط کاربری (GUI) نیز در این شبکه وجود دارد تا توسعهدهندگان نیازی به کدنویسی اضافی نداشته باشند و بتوانند VM موردنظرشان را انتخاب کنند. موسالم تاکید کرد:
شما به معنی واقعی کلمه میتوانید آن را در پنج دقیقه راهاندازی کنید.
موسالم اعلام کرد HyperSDK در حال حاضر متن باز است، اما همچنان در مراحل اولیه نسخه بتا و آزمایشی خود قرار دارد. وی خاطرنشان کرد:
HyperSDK هنوز راهاندازی نشده و آماده تولید نیست؛ هدف ما این است که تا پایان سال آن را به اتمام برسانیم.