کریپتو

علت افزایش قیمت بیت کوین امروز چیست؟

به گزارش زوم ارز، قیمت بیت کوین (BTC) امروز افزایش یافته است، با افزایش ۵ درصدی با یک شمع تند رو به بالا که پس از جانبداری قاضی دادگاه تجدید نظر ایالات متحده، نئومی رائو، قیمت را به بالاترین سطح ۲ هفته اخیر و بیش از ۲۸۰۰۰ دلار رساند. با Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در پرونده خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC).

این تصمیم علاقه سازمانی اخیر به بیت‌کوین را از سوی شرکت‌هایی مانند BlackRock و Fidelity Investments تقویت می‌کند، که هر دوی آنها قرار است در سپتامبر پاسخ‌هایی را درباره ETF‌های نقدی BTC خود بشنوند. ۲.

قیمت بیت کوین. منبع: TradingView
قیمت بیت کوین. منبع: TradingView

بیایید به دلایل افزایش قیمت بیت کوین امروز نگاه کنیم.

مرتبط: کتیبه های بازگشتی: بیت کوین «ابر رایانه» و BTC DeFi به زودی

علاقه نهادی باعث افزایش بیت کوین می شود

قیمت بیت‌کوین پس از اینکه قاضی رائو دستور SEC مبنی بر رد ETF نقطه GBTC را به دلیل نگرانی‌های «تقلب» لغو کرد، در ۲۹ آگوست افزایش یافت. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که این شرکت در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، SEC را به دادگاه استیناف برد تا در مورد سالم بودن معاملات آتی بیت کوین استدلال کند. در حالی که این دستور ETF را تایید نمی کند، قاضی رائو قضاوت کرد،

“بر اساس نظر دادگاه، درخواست تجدید نظر Grayscale پذیرفته می شود و دستور کمیسیون لغو می شود”

قاضی که رد ETF SEC’s Grayscale ETF را لغو می‌کند، ETF مقیاس خاکستری را نیز تقویت کرده است. این تخفیف به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۳ زیر ۲۵٪ نزدیک می شود.

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته است؟

دارای مقیاس خاکستری. Coinglass

تا به امروز، SEC با وجود متقاضیان متعدد از جمله BlackRock، Fidelity، Cathie Wood’s ARK و ۲۱Shares که سه بار برای تایید درخواست کرده‌اند، از تایید ETF بیت‌کوین امتناع کرده است.

BlackRock بزرگترین مدیر دارایی جهان با بیش از ۸.۵ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت است. این شرکت همچنین از Coinbase برای حفظ بیت کوین در تراست طبق پرونده در SEC استفاده خواهد کرد. از ماه سپتامبر، SEC مجموعه ای از تصمیمات ETF برای تأیید، رد یا تأخیر دارد.

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته است؟

ردیاب ETF. منبع: بلومبرگ

عرضه بیت کوین مبادله پایین

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین در ۲۹ آگوست، عرضه بیت کوین در صرافی ها به پایین ترین سطح از ژانویه ۲۰۱۸ رسیده است.

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته است؟

موجودی بیت کوین در مبادلات. منبع: Glassnode

با توجه به اینکه معامله‌گران معمولاً وقتی می‌خواهند بیت کوین خود را در درازمدت نگه دارند، بیت کوین خود را خارج می‌کنند، بازار خروج سکه‌ها از مبادلات رمزنگاری را به عنوان یک سیگنال صعودی درک می‌کند.

جالب است که داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که صرافی‌ها از ۱۸ مه ۲۰۲۳ بیت‌کوین را کاهش داده‌اند. به عبارت دیگر، بخش‌های بزرگی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین حتی در میان روند طولانی بازار نزولی در سال ۲۰۲۳، برای افزایش قیمت بیت‌کوین موضع‌گیری می‌کنند. p>

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته است؟

تغییر موقعیت خالص مبادلات بیت کوین. منبع: Glassnode

انحلال ممکن است قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد

با ادامه خروج بیت کوین از مبادلات، انحلال ها دارای بالشتک کمتری هستند که باعث نوسان می شود. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۶.۵ میلیون دلار شورت BTC با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار شورت در سراسر بازار کریپتو نقد شده است.

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته است؟

نقشه حرارتی انحلال بیت کوین. منبع: Coinglass

علیرغم روند باخت فروشندگان کوتاه مدت، ۴۸ درصد از بازار آتی همچنان از نظر قیمت بیت کوین با کمبود مواجه است. با وجود چنین نسبت بالایی که در کوتاه‌مدت قرار دارد، یک فرصت بالقوه برای یک فشار کوتاه می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته است؟

نسبت بیت کوین کوتاه به بلند. منبع: Coinglass

مرتبط: قیمت بیت کوین به بالاترین حد دو هفته ای در Grayscale در مقابل برد SEC Bitcoin ETF جهش کرد< /p>

در حالی که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت پس از حاکمیت Grayscale و انحلال های کوتاه مدت حرکت صعودی را نشان می دهد، شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان می دهد که بازار همچنان ترسناک است و بیش از ۱۳ واحد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

>

چرا قیمت بیت کوین امروز افزایش یافته است؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین. منبع: Alternative.me

این مقاله را به عنوان NFT جمع آوری کنید تا این لحظه در تاریخ را حفظ کنید و حمایت خود را از روزنامه نگاری مستقل در فضای رمزنگاری نشان دهید.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.


منبع: cointelegraph .com


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه