کریپتو

راهنمای ابزارهای نسخه سوم اپرچر یونی‌سواپ

راهنمای ابزارهای نسخه سوم اپرچر یونی‌سواپ

بر اساس بیش از ۴۰ مصاحبه رودررو با تأمین‌کنندگان نقدینگی (LPها)، هزاران ساعت حضور در انجمن‌های نقدینگی متمرکز (به‌صورت شات‌اوت در دیفای دوجو)، و طبق آنچه خودمان در زمینه تأمین نقدینگی در نسخه سوم یونی‌سواپ تجربه کردیم، اپرچر چهار ویژگی اصلی زیر را برای راه‌اندازی نسخه بتای خصوصی، که قرار است به‌زودی ارائه شود، به ارمغان می‌آورد.

««اگر هنوز برای دریافت نسخه بتای خصوصی تشویقی ثبت‌نام نکرده‌اید، لطفاً با کلیک روی اینجا ثبت‌نام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشوق‌ها/ایردراپ‌ها به صفحه مقاله قبلی‌مان درباره پلتفرم مدیوم مراجعه کنید.»»

  • تعادل مجدد خودکار (محدوده حرکت)
  • بستن برنامه‌ریزی‌شده پوزیشن (سفارش بازه‌ای)
  • ترکیب خودکار
  • سفارشات محدود کسب درآمد

امروز ضمن بررسی رابط کاربری، نحوه استفاده از چهار ویژگی فوق را توضیح می‌دهیم!

تعادل مجدد خودکار (محدوده حرکت)
تعادل مجدد خودکار (محدوده حرکت)
  1. تعادل مجدد خودکار (محدوده حرکت)

سطح بالا: می‌توانید تریگرهای تعادل مجدد را بر اساس قیمت، زمان و نسبت استخر تنظیم کنید. همچنین می‌توانید بافر زمانی را برای قیمت‌گذاری یا تریگرهای مبتنی بر نسبت انتخاب کنید.

افزودن ارزش: تعادل مجدد مستلزم تأمین دستی نقدینگی از استخر، محاسبه مقدار موردنظر برای مبادله، مبادله مقدار موردنظر، و افزودن مجدد نقدینگی به پوزیشن جدید  است. اپرچر همه این کارها را در یک مرحله انجام می‌دهد و همچنین، محاسبات را به‌گونه‌ای برایتان انجام می‌دهد که هیچ توکنی باقی نماند.

مثال: اگر قیمت اتریوم تا ۲۳۰۰ دلار افزایش یافت، پوزیشن ETH-USDC من را مجدداً به وضعیت ۵۰-۵۰ تغییر دهید.

مراحل:

  1. به کیف پولتان متصل شوید و پوزیشنی را روی اپرچر ایجاد کنید یا پوزیشنی (NFT) که می‌خواهید مجدداً متعادل کنید را انتخاب کنید.
  2. پارامترهای تعادل مجدد را برای پوزیشنتان تنظیم کنید. تریگر موردنظرتان را می‌توانید بر حسب قیمت، نسبت یا زمان تعیین کنید. می‌توانید برای قیمت و نسبت، بافر زمان نیز تعیین کنید.

reportazh 2 1

قیمت: قیمت را زمانی مجدداً متعادل کنید که قیمت دارایی بالاتر/پایین‌تر از یک قیمت مشخص باشد.

نسبت: نسبت را زمانی مجدداً متعادل کنید که نسبت مشخصی حاصل شده باشد.

زمان: زمان را در تاریخی از پیش تعیین‌شده مجدداً متعادل کنید.

بافر زمان:

درصورتی‌که تریگر مبتنی بر قیمت یا نسبت انتخاب کرده باشید، پس از انتخاب تنظیمات تریگر می‌توانید «بافر زمانی» نیز انتخاب کنید. در صورت زدن تیک مربوطه، پس از گذشت زمانی معین و پس از رسیدن قیمت یا نسبت به مقدار موردنظر، تریگرتان فعال می‌شود. با این روش پوزیشنتان زمان تنفس خواهد داشت. همچنین اگر شرایط قیمت/نسبت موقتی یا ناشی از تغییر ناگهانی قیمت‌ها باشد، پوزیشنتان می‌تواند به قیمت میانگین بازگردد.

  1. نسبت دارایی و بازه تیک موردنظرتان برای پوزیشن نقدینگی جدیدی که می‌خواهید را پس از فعال شدن تریگر تعادل مجدد انتخاب کنید.
  • تیک‌ها را می‌توانید از میان دارایی‌های مختلف انتخاب کنید (مشابه با نمای یونی‌سواپ).
  • اپرچر نقدینگی پیش‌بینی‌شده پس از تعادل مجدد را در بخش «پوزیشن نقدینگی پیش‌بینی‌شده» نمایش می‌دهد.
  • تریگرها پس از ۹۰ روز به‌طور خودکار منقضی می‌شوند.
  • حداکثر مقدار گسی که مایل به پرداختش هستید را در بخش «سقف کارمزد گس» به‌صورت درصدی از پوزیشن یا بر حسب ارزش دلاری وارد کنید. توجه: اگر سقف گس را به‌صورت ارزش دلاری وارد کنید، مقدار وارد شده به‌صورت خودکار به درصدی از پوزیشنتان تبدیل می‌شود و تریگر بر اساس این درصد جدید فعال خواهد شد.
  • اگر گزینه «کارمزد سرمایه‌گذاری مجدد» را انتخاب کنید، همه کارمزدها (یا درآمدهای) مطالبه‌نشده در پوزیشن نقدینگی پیش‌بینی‌شده جدید ترکیب می‌شوند.
روی گزینه «تنظیمات تعادل مجدد خودکار» کلیک کنید
روی گزینه «تنظیمات تعادل مجدد خودکار» کلیک کنید
  1. روی گزینه «تنظیمات تعادل مجدد خودکار» کلیک کنید

اپرچر از شما می‌خواهد پیامی خارج از زنجیره را امضا کنید تا قرارداد هوشمندمان بتواند پوزیشنتان را طبق پارامترهایی که انتخاب می‌کنید به‌طور خودکار متعادل کند.

  1. بستن از پیش برنامه‌ریزی‌شده پوزیشن (سفارشات بازه‌ای)
بستن از پیش برنامه‌ریزی‌شده پوزیشن (سفارشات بازه‌ای)
بستن از پیش برنامه‌ریزی‌شده پوزیشن (سفارشات بازه‌ای)

سطح بالا: می‌توانید تریگرهایی برای بسته شدن پوزیشن بر اساس قیمت، نسبت استخر و زمان تنظیم کنید. همچنین می‌توانید برای تریگرهای مبتنی بر قیمت‌گذاری یا نسبت، بافر زمانی تعیین کنید.

افزودن ارزش: در اپرچر می‌توانید پوزیشنتان را بر اساس یک تریگر مبتنی بر قیمت یا نسبت ببندید و دیگر نیازی به نظارت مداوم بر قیمت‌های بازار نخواهید داشت. این ویژگی به‌ویژه برای کاربرانی که دوست دارند از پوزیشن‌های مبتنی بر استراتژی استخر نقدینگی نسخه سوم یونی‌سواپ (UniV3 LP) برای اجرای سفارشات بازه‌ای استفاده کنند مفید است!

مثال: اگر پوزیشن ETH-USDC من به نسبت ۱۰۰ درصد اتریوم رسید، این پوزیشنم را ببندید و کل اتریوم را به کیف پولم برگردانید.

پوزیشن NFT/فعالی را که می‌خواهید با برنامه‌ریزی قبلی ببندید، انتخاب کنید. گزینه «بستن از پیش برنامه‌ریزی‌شده» در زیر قسمت ابزارهای پیشرفته قابل‌مشاهده است.

photo 5888683343350972081 m

مشابه با تنظیمات «تعادل مجدد خودکار»، در اینجا نیز می‌توانید تریگری را بر اساس قیمت، نسبت یا زمان تعیین کنید.

همچنین می‌توانید «سقف کارمزد گس» را بر اساس درصد پوزیشنتان یا با وارد کردن مقداری بر حسب دلار (که آن را به‌طور خودکار به درصد پوزیشن تبدیل می‌کنیم) تعیین کنید.

photo 5888683343350972083 y

  1. ترکیب خودکار

سطح بالا: با استفاده از تنظیمات ترکیب خودکار می‌توانید کارمزدهای دریافتی را برای دریافت بازده مرکب مجدداً در پوزیشنتان سرمایه‌گذاری کنید.

افزودن ارزش: اپرچر پوزیشنتان را در بازه‌ای بهینه بر اساس کارمزدهای دریافتی در مقابل هزینه‌های گس تعادل مجدد به‌طور خودکار ترکیب می‌کند. همچنین اپرچر مبادله کامل لازم برای اطمینان از بازگشت ۱۰۰ درصدی کارمزدهایتان به پوزیشنتان را انجام می‌دهد. اگر قبلاً کارمزدها را به‌صورت دستی ترکیب کرده باشید می‌دانید که نمی‌توانید به‌سادگی آن‌ها را با نسبت عالی به پوزیشنتان برگردانید، زیرا برای به دست آوردن نسبت کامل موردنیاز ابتدا باید برخی کارمزدها را مبادله کنید. اپرچر عملیات فوق را برای شما انجام می‌دهد.

مثال: کارمزد پوزیشن WETH-USDC را هرگاه کل درآمد کارمزد مطالبه‌نشده بیشتر از ۲۵۰ دلار و گس کمتر از ۵۰ دلار باشد به‌طور خودکار ترکیب کنید.

  1. روی پوزیشنی که می‌خواهید ترکیب خودکار را برایش فعال کنید کلیک کنید و سپس دکمه ترکیب خودکار را در بخش «کارمزدهای مطالبه‌نشده» پیدا کنید.
  2. گزینه ترکیب خودکار را فعال کنید و حداقل مقدار کارمزد و حداکثر مقدار گس را به‌صورت دلاری یا درصدی از پوزیشن وارد کنید.
  3. روی دکمه «خودکار» کلیک کنید!

photo1689766132

  1. سفارشات محدود کسب درآمد
سفارشات محدود کسب درآمد
سفارشات محدود کسب درآمد

 

سطح بالا: در نسخه سوم یونی‌سواپ با ارائه نقدینگی دارایی واحد در یک تیک (یا نقطه قیمتی) می‌توانید سفارش محدود را به نحوی کارآمد بازسازی و کارمزد دریافت کنید.

افزودن ارزش: اپرچر دارای یک رابط کاربری آسان و شهودی برای ثبت سفارشات محدود در نسخه سوم یونی‌سواپ است. تکرار دستی این فرآیند برای بسیاری از کاربران دشوار است، زیرا قیمت دارایی‌ها قبل از اینکه فرد بتواند پوزیشن را به‌صورت دستی ببندد ممکن است در محدوده تیکی خاص چندین مرتبه کم‌وزیاد شود. اپرچر پس از تبدیل ۱۰۰ درصد دارایی اولیه شما به دارایی موردنظرتان به‌طور خودکار پوزیشن را می‌بندد. کاربران ضمن برخورداری از لغزش صفر، حداقل ۰.۳ درصد از درآمد کارمزد را به دست خواهند آورد.

مثال: وقتی قیمت WBTC از ۳۹۹۹۹ دلار بیشتر شد، WBTC را بفروشید و به جایش USDC بخرید.

گزینه «سفارشات محدود» را از سمت چپ برنامه تحت وب انتخاب کنید.

photo 5888683343350972090 y

دارایی‌هایی که می‌خواهید بفروشید و بخرید را انتخاب کنید. سپس قیمت فروش موردنظرتان را انتخاب کنید. در ادامه، سقف گس را به‌صورت دلاری یا به‌صورت درصدی از سفارش تعیین کنید.

photo 5888683343350972092 y

اگر قبلاً به یونی‌سواپ اجازه استفاده از این توکن‌ها را نداده باشید باید ابتدا این اجازه را تأیید کنید.

سپس روی «ثبت سفارش محدود» کلیک کنید!

حال می‌توانید وضعیت سفارش‌های بازتان را از قسمت «سفارش محدود» در برنامه تحت وب مشاهده کنید.

photo 5888683343350972091 y

درباره ViaBTC Capital

تمرکز ویا بی تی سی‌ کپیتال (ViaBTC Capital)، که یک برند سرمایه‌گذاری کاملاً تحت مالکیت گروه ویا بی تی سی (ViaBTC Group) است، روی سرمایه‌گذاری در وب۳، لایه ۲، و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مرکب از دیفای، ان‌اف‌تی و دائو است.

ویا بی تی سی‌کپیتال قصد دارد با تکیه بر دیدگاه‌های پیشرو، قابلیت‌های قوی و منابع جامع گروه ویا بی تی سی‌ به یکی از ستون‌های برتر سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و اجرای روش‌های خلاق در دنیای بلاک‌چین تبدیل شود.

وب‌سایت: https://capital.viabtc.com/

توییتر: https://twitter.com/ViabtcCapital

مدیوم: https://medium.com/@ViaBTC_Capital




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه