کریپتو

فراخوان خرید بیت کوین به دنبال افشای بدهی ملی آمریکا؛ ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایک نووگراتز، میلیاردر مشهور، تاجر و طرفدار رمزارزها، فراخوانی پرشور برای اقدام صادر کرده و از سرمایه‌گذاران خواسته است که پس از افشای تکان‌دهنده در مورد افزایش بدهی ملی ایالات متحده، خرید بیت کوین (BTC) را در نظر بگیرند.

رایگان ترید کن!
۱ میلیارد تومان معامله رایگان، فقط در ارزپلاس!




شروع کن


این بیانیه پس از آن منتشر شد که چارلی بیللو (Charlie Bilello)، استراتژیست ارشد بازار، فاش کرد که بدهی ملی از زمان تعلیق سقف بدهی در ماه گذشته، به میزان خیره‌کننده 1 تریلیون دلار افزایش یافته است.
نووگراتز، یکی از چهره‌های برجسته در جامعه ارزهای دیجیتال، نگرانی خود را از افزایش بدهی ابراز کرد و آن را “دیوانه‌کننده” خواند. در پاسخ، او از پیروان خود خواست که پتانسیل بیت کوین را به عنوان محافظی در برابر کاهش ارزش دلار آمریکا که عمدتاً به سیاست‌های پولی انبساطی دولت نسبت داده شده است، بررسی کنند.
با جلب توجه به ارقام ارائه‎شده توسط بیللو، بدهی عمومی ایالات متحده در هفته اول ژوئیه به 32.47 تریلیون دلار رسیده است. این مبلغ گزاف از حداکثر سقف وام 31.4 تریلیون دلاری فراتر رفته است که با قانونی که در اوایل ژوئن امضا شد، منسوخ گردید. این قانون عملاً سقف بدهی را به طور موقت تا اول ژانویه 2025 حذف کرد، در حالی که به طور همزمان کاهش 1.5 تریلیون دلاری کسری بودجه ایالات متحده در دهه آینده را الزامی کرد.
به نظر می‌رسد منطق نووگراتز پشت فراخوانش برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین، حول دو عامل کلیدی می‌چرخد. در حالی که این میلیاردر، به ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای محافظت از سرمایه در برابر تورم می‌نگرد، ممکن است افزایش قابل‌توجه بدهی ملی را هم به ‌عنوان یک کاتالیزور بالقوه برای افزایش عرضه پول در نظر بگیرد؛ که به عقیده او در نهایت می‌تواند قیمت‌ BTC را بالاتر ببرد.





منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه