کریپتو

دلایل افزایش کارمزد شبکه اتریوم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در سه ماهه دوم سال 2023، به دلیل افزایش میم کوین‌های مبتنی بر اتریوم، شبکه اتریوم رشد قابل‌توجهی را در هزینه‌های کارمزد شبکه تجربه کرد.
به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس داده‌های بازار، در سه ماهه دوم امسال، محبوبیت میم کوین‌هایی مانند APED، BOBO و PEPE منجر به افزایش فعالیت‌های سوداگرانه و افزایش کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم شد. بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین IntoTheBlock، اتریوم در سه ماه گذشته ۸۳ درصد افزایش در کارمزد شبکه ثبت کرده است.
جالب توجه است که بیت کوین نیز شاهد افزایش کارمزدهای شبکه در سه ماهه دوم بود که از ایجاد توکن‌ها از طریق استاندارد BRC-20 ناشی می‌شد. در بازه مذکور، کارمزد بیت کوین بیش از 300 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح از سه ماهه دوم 2021 رسید.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!




شروع


در حالی که کارمزدهای شبکه اتریوم در ماه می به اوج خود رسیده بود، از آن زمان روند کاهشی در پیش گرفته و در هفته‌های اخیر به محدوده 15 تا 20 Gwei بازگشته است. طبق تجزیه و تحلیل IntoTheBlock، نرخ انتشار خالص سالانه اتریوم هم در دوران جنون میم کوین‌ها به 3.75 درصد کاهش یافت.
بعد از ارتقای ادغام در ماه سپتامبر سال گذشته، میزان اتریوم صادر شده در هر بلاک به نسبت 90 درصد کاهش یافت، که باعث شد اتریوم در هنگام افزایش هزینه‌ها به شدت تحت تأثیر کاهش تورم قرار گیرد. ارزش عرضه ETH پس از کاهش هزینه‌های شبکه به محدوده‌ عادی بازگشت و تثبیت یافت.

ethبا وجود نوسانات در کارمزدهای شبکه، اتریوم با قیمت فعلی 1935 دلار و ارزش بازار تقریباً 233 میلیارد دلار، موقعیت خود را به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار حفظ کرده است.


منبع

بیت‌کوینیست




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه