کریپتو

تعداد کیف پول‌های حاوی حداقل یک بیت کوین از ۱ میلیون فراتر رفت

با کاهش قیمت بیت کوین در طول سال گذشته، سرمایه‌گذاران زیادی این ارز دیجیتال را در قیمت‌های پایین خریداری کردند و تعداد آدر‌س‌های هول‌کوینرز (Wholecoiner) را افزایش دادند. این آدرس‌ها حاوی حداقل یک بیت کوین کامل هستند و اکنون به بیش از یک میلیون آدرس رسیده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، ریزش قیمت بیت کوین و به طبع آن افزایش خرید این رمزارز در قیمت‌های پایین، باعث شده است که تعداد آدرس‌های حاوی یک بیت کوین کامل یا بیشتر، از مرز یک میلیون آدرس فراتر برود. بر اساس داده‌های گلسنود (Glassnode)، این رکورد در تاریخ  ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) به ثبت رسیده است.

واریز و برداشت بدون محدودیت در صرافی اتراکس
با ثبت نام در اتراکس 50 هزار شیبا و 500 هزار بیت تورنت هدیه بگیرید!
هدیه بگیر!

در نمودار زیر این شاخص با سطح نارنجی رنگ مشخص شده است و نمودار مشکی قیمت BTC را نشان می‌دهد.

تعداد کیف پول‌هایی که از زمان آغاز به کار بیش از یک بیت کوین دارند
نمودار تعداد آدرس‌های با موجودی حداقل یک بیت کوین در طول زمان منبع: Glassnode.

گفتنی است که قیمت بیت کوین در طول سال گذشته بیشتر از ۶۵٪ کاهش یافته و بزرگ‌ترین سقوط‌های آن در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) و بعد از ورشکستگی صرافی FTX در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) رخ داده است. با این حال، تعداد آدرس‌های حاوی یک بیت کوین یا بیشتر در این مدت به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

به‌طور کلی، از ابتدای فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) تعداد ۱۹۰,۰۰۰ آدرس جدید به تعداد کیف پول‌های هول‌کوینر اضافه شده است. این در حالی است که روند نزولی قیمت بیت کوین از آبان ۱۴۰۰ شروع شده بود.

نگنتروپیک (Negentropic)، یکی از بنیان‌گذاران وب‌سایت گلس‌نود، به ۵۴,۰۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر گفته که بهترین زمان برای خرید بیت‌ کوین زمانی است که بازار به رنگ خون درآمده است. منظور او این است که بهترین زمان برای خرید بیت کوین، زمانی است که اکثر سرمایه‌گذاران در حال فروش آن هستند.

او در صحبت‌های خود به سقوط بانک‌های بزرگ آمریکایی و احتمال توقف افزایش نرخ بهره این کشور توسط فدرال رزرو هم اشاره کرده است. نگنتروپیک با توجه به این مسائل، اعلام کرده است که بیت کوین می‌تواند در میان‌مدت به قیمت ۳۵,۰۰۰ دلار برسد. او ادامه داده است:

وقتی بازار نزولی است، خرید کنید. همان طور که بازار اختیار معامله (آپشن) نشان می‌دهد، احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ۲۵,۸۰۰ دلار همچنان وجود دارد. با کاهش فشارهای خارجی، به هدف میان‌مدت ۳۵,۰۰۰ دلاری خود اطمینان داریم. بازار روی توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حساب باز کرده است. این مسئله تاثیر زیادی روی صعود بیت کوین به محدوده ۳۵,۰۰۰ دلار دارد.

هرچند که رشد اخیر تعداد آدرس‌های حاوی یک بیت کوین (یا بیشتر) رکورد جدیدی محسوب می‌شود، باید به این نکته اشاره کرد که یک آدرس کیف پول بیت کوین همیشه متعلق به یک شخص واحد نیست.

بسیاری از سرمایه‌گذاران چند آدرس بیت کوین دارند و آدرس‌های دیگر هم متعلق به مؤسسات بزرگی مثل صرافی‌های ارز دیجیتال و شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که معمولا مبالغ زیادی از بیت کوین را در اختیار دارند.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل بازار کوین‌گلس (CoinGlass)، از تقریباً ۱۹ میلیون بیت‌کوین در گردش، ۱.۸۹ میلیون (به ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار) در صرافی‌های متمرکز بزرگ مانند بایننس و کوین بیس نگهداری می‌شوند.

تعداد کل بیت کوین‌های نگهداری‌شده در صرافی‌های متمرکز
تعداد کل بیت کوین‌های نگهداری‌شده در صرافی‌های متمرکز. منبع: CoinGlass.

وب‌سایت گلسنود تأکید کرده که ۱۷٪ از کل عرضه در گردش بیت کوین یا ۳ میلیون توکن از آن به ارزش ۸۰.۴ میلیارد دلار برای همیشه گم شده است. این مقدار بر اساس داده‌هایی مثل بیت کوین‌های ارسال‌شده به آدرس‌های توکن‌سوزی، کلیدهای خصوصی گم‌شده و حساب‌های بزرگی برآورده شده است که از آخرین فعالیت آن‌ها بیشتر از ۱۰ سال می‌گذرد.




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه