کریپتو

با رشد بیت کوین 130 میلیون دلار پوزیشن شورت لیکویید شد

با رشد بیت کوین 130 میلیون دلار پوزیشن شورت لیکویید شد

با وجود اوج‌گیری بیت کوین، حجم چشم‌گیری از اوردرها در بازار لیکویید شد.



به گزارش زوم ارز، اخیرا بیت کوین شاهد افزایش چشم‌گیر در حجم لیکویید شده بوده است. به دنبال رشد قیمت این رمز ارز به بالای سطح 29000 دلار، حدود 130 میلیون دلار دارایی لیکویید شده است.

زمانی که پوزیشن‌های معامله‌گران معمولا به دلیل مارجین کال یا ثبت اوردرهای توقف ضرر بسته می‌شوند، لیکویید می‌شوند. حجم بالای پوزیشن‌های لیکویید شده می‌تواند منجر به افزایش نوسانات شود؛ چرا که تعداد چشم‌گیری از پوزیشن‌ها بسته شده و دارایی فروخته شده است. این موضوع می‌تواند اثر دومینویی ایجاد کند و پوزیشن‌های لیکویید شده‌ی بیشتر و حرکات قیمتی شدیدتر را رقم بزند.

در لحظه‌ی نگارش این خبر، بیت کوین با 7 درصد رشد در 48 ساعت اخیر در سطح قیمت 28629 دلار قرار دارد. علی‌رغم این رشد، این رمز ارز هنوز به اوج محلی روز 24 مارس در سطح قیمت  29346 دلار نرسیده است. بازار به دقت در حال بررسی عملکرد قیمتی بیت کوین است؛ چرا که عبور از این اوج محلی می‌تواند روند صعودی گسترده‌تری را رقم بزند.

جالب اینجاست که نرخ سرمایه در صرافی‌های متمرکز هنوز در سطح نسبتا پایینی قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که ممکن است روند فعلی بر اثر اهرم شکل نگرفته باشد و این می‌تواند یک فاکتور مثبت و منفی برای حرکت قیمتی بیت کوین محسوب شود.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

از یک طرف، روند صعودی‌ای که بر اثر پوزیشن‌های دارای اهرم رخ نداده است، پایداری بیشتری دارد؛ چرا که در این صورت ریسک لیکویید پشت سر هم بر اثر مارجین کال کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، کمبود نرخ سرمایه می‌تواند بدین معنا باشد که در میان معامله‌گران اطمینان کافی وجود ندارد و بسیاری از آن‌ها به دلیل احتمال بازگشت قیمتی، تصمیم به عدم استفاده از اهرم در پوزیشن‌های خود گرفته‌اند.

منبع: U.today


سر تیتر اخبار:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه