کریپتو

آیا بیت کوین از افزایش قیمت طلا در سال 2004 تقلید خواهد کرد؟ 

آیا بیت کوین از افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۰۴ تقلید خواهد کرد؟

به گزارش زوم ارز، چشم انداز تازه ای از بیت کوین اخیراً توسط لارک دیویس، علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و یوتیوبر برجسته ظاهر شده است. دیویس شباهت جالبی را بین سرنوشت بالقوه بیت کوین و عملکرد تاریخی طلا ارائه می دهد، به ویژه با توجه به سال متحول کننده سال ۲۰۰۴ برای دومی.

لارک دیویس با تأمل در سفر طلا در اوایل دهه ۲۰۰۰، دوره ای که با معرفی صندوق قابل معامله در بورس طلا (ETF) مشخص شد، پیشنهاد می کند که بیت کوین ممکن است در آستانه یک شکست مشابه باشد. . در حالی که این یک ادعای جسورانه است، منطق آن، با محوریت راه اندازی پیش بینی شده یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)، مستلزم بررسی دقیق تر است.

مطالب مرتبط: صرافی های بیت کوین برای اولین بار شاهد سه ماه برداشت مستقیم هستند

Surge Gold 2004: مقدمه ای برای آینده بیت کوین؟

۲۰۰۴ برای طلا متحول کننده بود، زیرا مسیر قیمت آن منعکس کننده یک تغییر پارادایم قابل توجه بود. کاتالیزور این تغییر، راه اندازی اولین ETF طلا – سهام طلای SPDR (NYSE: GLD) توسط State Street Corporation بود.

نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط دیویس به وضوح این را نشان می دهد: قیمت طلا صعود خود را از ۴۰۰ دلار در هر اونس در پایان سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و به یک رسید. اوج ۱۹۳۹ دلار تا سال ۲۰۱۱.

ETF نقطه بیت کوین: آیا بیت کوین از افزایش قیمت طلا در سال 2004 تقلید خواهد کرد؟ تحلیلگر وزن می کند

اگرچه کاهش به ۱۱۸۴ دلار به دنبال این افزایش شهاب‌آمیز بود، روند کلی تأثیر عمیق ETFها را بر قیمت دارایی‌ها نشان داد. اگر تاریخ به عنوان یک راهنما باشد، قیاس دیویس نشان می دهد که بیت کوین ممکن است مسیر مشابهی را دنبال کند.

یک ETF بالقوه بیت‌کوین می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های جدید را آغاز کند و پویایی عرضه و تقاضای بازار را تغییر دهد.

همانطور که دیویس از مثال طلا نشان داد، معرفی چنین ETF برای بیت کوین به طور بالقوه می تواند بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار جذب کند. با فرض قیمت‌های امروزی، این معادل آن است که تازه‌واردان تقریباً نیمی از بیت‌کوین موجود در صرافی‌ها را خریداری کنند.

در حالی که پیش بینی دیویس ریشه در روندهای گذشته دارد، درک پویایی های گسترده تر در بازی بسیار مهم است. ادعای او مبنی بر اینکه «عرضه و تقاضا دروغ نمی‌گویند» بر این اصل اقتصادی تأکید می‌کند که وقتی تقاضا از عرضه بیشتر شود، قیمت‌ها عموماً افزایش می‌یابند.

راه‌اندازی ETF بیت‌کوین همواره با ارائه روشی قابل دسترس‌تر و منظم‌تر برای سرمایه‌گذاران برای قرار گرفتن در معرض بیت کوین بدون داشتن مالکیت مستقیم دارایی پایه، تقاضا را افزایش می‌دهد. این افزایش تقاضا و عرضه محدود بیت کوین ممکن است قیمت ها را افزایش دهد، درست مانند طلا در سال ۲۰۰۴.

با این حال، مانند همه پیش‌بینی‌های مالی، حدی از حدس و گمان وجود دارد. در حالی که موازی بین مسیر طلا در سال ۲۰۰۴ و آینده بالقوه بیت کوین قانع کننده است، تنها زمان روند واقعی رویدادها را آشکار خواهد کرد.

علی‌رغم این پیش‌بینی، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت فعلی بازار ۲۵۸۶۷ دلار، در زمان نگارش مقاله، افت جزئی داشته است.


منبع: newsbtc.com


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه