کریپتو

رویدادهای اقتصاد کلان این هفته که می‌توانند مسیر قیمت بیت کوین را مشخص کنند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین (BTC)، یک روند نزولی را تجربه کرد و قیمت این رمزارز به پایین‌ترین سطح ۳۰ روزه خود در ۲۸۹۲۵ دلاری رسید.

در مقابل، شاخص‌های بازار سهام ایالات متحده به عملکرد بهتر از بیت ‌کوین ادامه داده‌اند و واگرایی بین بازارهای سنتی و فضای ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کنند.

با ورود بازار به هفته جدید، چندین عامل کلیدی می‌توانند بر جهت بیت کوین و آلت کوین‌ها تأثیر بگذارند. از منظر اقتصاد کلان، انتشار گزارش بررسی فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) ایالات متحده در ۱ اوت و گزارش مدعیان بیمه بیکاری در ۳ اوت می‌تواند بر احساسات سرمایه‌گذاران و شاخص دلار (DXY) تأثیر بگذارد. علاوه بر این، گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی (NFP) و نرخ بیکاری در 4 اوت نیز می‌تواند پیامدهایی جدی و تغییردهنده روند برای اقتصاد سنتی و بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!




شروع کن


انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌های بزرگ از جمله آمازون، اپل، پی‌پال، شاپیفای و کوین بیس نیز برای این هفته برنامه‌ریزی‌شده است. گزارش کوین بیس در ۳ اوت، به عنوان یک صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال در ایالات متحده، می‌تواند به ویژه بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

علی‌رغم همبستگی‌های تاریخی بین رویدادهای اقتصاد کلان و بازار ارزهای دیجیتال، در هفته‌های اخیر واگرایی‌هایی در این همبستگی مشاهده شده است؛ به طوری که همبستگی بیت کوین با شاخص S&P ۵۰۰ در ماه ژوئیه به تنها ۳ درصد کاهش یافته است. همبستگی معکوس بیت کوین با شاخص دلار نیز کاهش یافته است. با این حال، این عدم همبستگی ممکن است برای همیشه دوام نیاورد و به محض بازگشت نقدینگی به بازار، همبستگی‌ها می‌تواند از سر گرفته شود.week-ahead-bitcoin-crypto-crucial-factors-to-watch

علاوه بر داده‌های مربوط به اقتصاد کلان که بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال رویدادهای خاص در صنعت کریپتو هم باشند تا حرکت قیمت‌ها را پیش‌بینی کنند. برای مثال، نبرد برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین بین گری‌اسکیل (Grayscale) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، یا تصمیمی در مورد درخواست بلک‌راک (BlackRock) می‌تواند به عنوان محرک‌های احتمالی برای بازار عمل کند.


منبع

بیت‌کوینیست




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه