کریپتو

ریبیت چیست؟ریبیت چه تاثیری در فرایند معاملاتی در بازار فارکس دارد؟

فعالان بازار فارکس در طی عملیات معاملاتی خود، متحمل پرداخت هزینه‌های متنوعی می‌شوند. اسپرد، کارمزد، کمیسیون و بسیاری هزینه‌های دیگری که به ازای دریافت خدمات متنوع از بروکر، محاسبه و به حساب معامله‌گر منظور می‌شود. این هزینه‌ها که منبع درآمد بروکرها هستند، معمولاً بر اساس نوع نماد معاملاتی ،حجم معاملات و نوع خدمات مورد استفاده معامله‌گر، محاسبه می‌شود.

از آنجایی که هزینه‌های معاملاتی تاثیر مستقیمی بر میزان سود کسب شده دارد، طبیعتاً معامله‌گران از پیشنهاد‌ها و روش‌هایی که در کاهش این هزینه‌ها موثر باشد، استقبال می‌کنند. ریبیت از جمله روش‌هایی ارائه شده توسط بروکرها است که با فعال کردن این گزینه در حساب معاملاتی، مبلغی از هزینه‌های پرداخت شده توسط معامله‌گر به حساب وی عودت داده می‌شود.

بروکر آلپاری از جمله بروکرهایی است که ویژگی برگشت هزینه‌ها را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. کاربران با استفاده از ریبیت آلپاری ، بهای‌تمام‌شده معاملات خود را کاهش می‌دهند. بروکر آلپاری از جمله بروکرهای با سابقه‌ای است که خدمات متنوعی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. در ادامه با این بروکر خوشنام و امکان ریبیت در این بروکر، بیشتر آشنا می‌شویم.

لیست عناوینی که در این مقاله برای شما زوم ارزی عزیز آماده کرده ایم:

بروکر آلپاری

آلپاری از جمله موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی به فعالان بازار فارکس است. این بروکر با سابقه، در سال ۱۹۹۸، در روسیه فعالیت خود را آغاز کرد و با ارائه خدمات متنوع در کنار دریافت مجوزهای جهانی، نام خود را به لیست بروکرهای معتبر در جهان اضافه کرد.

حساب‌های متنوع معاملاتی، مجوزهای مختلف از نهاد‌های نظارتی، پشتیبانی از نمادهای متنوع، طرح‌های مختلف تخفیف و کاهش هزینه، روش‌های متنوع در انتقال وجه، از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان برای بروکر آلپاری برشمرد.

کاربران آلپاری این امکان را دارند تا حساب معاملاتی مطابق با نیازها و خواست‌های خود انتخاب و به افتتاح حساب اقدام کنند و با استفاده از روش‌های متنوعی که برای انتقال وجه در این بروکر برای مشتریان در نظر گرفته شده است، نسبت به شارژ یا برداشت از حساب اقدام کنند.

آلپاری از نمادهای قابل معامله بی‌شماری پشتیبانی می‌کند و این امکان را به معامله‌گر می‌دهد فرصت‌های سودآور بیشتری در بازار فارکس را شناسایی و نسبت به ورود به معامله اقدام کنند. همچنین پیشنهاد طرح‌های تشویقی و تخفیف هزینه‌ها توسط بروکر ویژگی جذابی برای مشتریان است، زیرا استفاده از این طرح‌ها کاهش بهای تمام شده معاملات و افزایش سود را برای معامله‌گر به ارمغان می‌اورد.

ریبیت، امکانی است که بروکر آلپاری به‌عنوان پیشنهادی برای کاهش هزینه‌های معاملاتی به کاربران است. با استفاده از این امکان مشتری می‌تواند مبلغی از هزینه‌های پرداخت شده را دریافت کند و در مجموع کل هزینه‌های معاملات وی کاهش خواهد داشت.

هزینه‌ها در بروکر آلپاری

آلپاری مانند سایر بروکرها بابت ارائه خدمات مالی به معامله‌گران، مبلغی را دریافت می‌کند. این مبلغ منبع درآمد بروکر آلپاری است. از جمله هزینه‌هایی که در بروکر آلپاری از مشتریان دریافت می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اسپرد: اختلاف قیمت خرید و فروش است که در زمان انجام معاملات در حساب منظور و بسته به نوع موقعیت انتخابی، از مبلغ معامله کسر یا به آن اضافه می‌شود. این مبلغ بر اساس نوع نماد مورد معامله می‌تواند تغییر کند و به‌علاوه در بازه‌های مختلف زمانی در طول روز معاملاتی نیز بر مقدار این هزینه تاثیر‌گذار است.

کمیسیون‌ها نیز یکی دیگر از هزینه‌هایی است که در بروکر منظور می‌شود. این مبلغ می‌تواند به‌صورت ثابت یا درصدی از حجم معاملات در نظر گرفته شده و بر اساس نوع نماد و حجم معاملات تغییر کند.

ریبیت در آلپاری

پس از افتتاح حساب و دسترسی به بازار معاملاتی، زمان انجام معامله است. برای انجام هر تراکنش، فروش یا خرید، باید مبلغی به‌عنوان کارمزد به بروکر پرداخت شود. در پرداخت کارمزد نتیجه معامله مهم نیست و معامله چه به حد‌سود برسد یا حد‌ضرر، این مبلغ باید پرداخت شود.

شاید در تعداد معاملات کم مبلغ پرداختی بابت اسپرد و کارمزد، ناچیز به‌نظر برسد اما در زمانی که تعداد معاملات بالا باشد یا حجم بالایی برای موقعیت در نظر گرفته شود،این مبلغ قابل چشم‌پوشی نیست و می‌تواند در مجموع معامله‌گر از معاملات متعدد صرفاً یه نقطه سربه‌سر برسد و عملاً سودی دریافت نکرده باشد.

در این حالت استفاده با فعال کردن امکان ریبیت در بروکر آلپاری، معامله‌گر می‌تواند بخشی از هزینه‌های پرداخت شده خود را دریافت و جمع هزینه‌های پرداختی خود را کاهش دهد.

همان‌طور که اشاره کردیم، ریبیت ترفندی است که برای کاهش اسپرد در معاملات فارکس استفاده می‌شود و با توجه به کاهش هزینه‌ها، برای معامله‌گران بسیار جذاب است. به‌علاوه مبلغ عودت داده شده به حساب تحت فرایند ریبیت، به سرمایه معامله‌گر اضافه شده و در معاملات بعدی قابل استفاده است. همچنین این مبلغ مانند سرمایه اصلی معامله‌گر قابل برداشت است.

images 1690180426 64be1b4ac4866

هر بروکر با استفاده از روش‌های مختلفی می‌تواند ریبیت را پرداخت کند. در صورتی‌که پرداخت ریبیت به صورت نقدی باشد، معمولاً طی یک بازه مثلاً ماهانه، به حساب معامله‌گر واریز می‌شود. گاهی ممکن است بروکر فرایند ریبیت را به‌عنوان تخفیف در هزینه‌های معاملاتی آتی در نظر بگیرد. در این صورت در معاملاتی در آینده معامله‌گر به آنها اقدام می‌کند، اسپرد و کمیسیون متعلق به آن، کاهش می‌یابد.

استفاده از ریبیت فرایندی چندان پیچیده نیست، حساب معاملاتی خود را به یک بروکر که خدمات ریبیت را ارائه می‌دهد، متصل کنید. با ثبت درخواست دریافت ریبیت، مبلغ تخفیف به‌طور خودکار محاسبه و در بازه زمانی تعریف شده به حساب واریز می‌شود.

ریبیت از جمله روش‌هایی است که می‌تواند برای کاهش هزینه‌های معاملاتی به معامله‌گر کمک کند. فرقی نمی کند در معامله سود کرده باشید یا ضرر، مبلغ ریبیت طبق شرایط اعلام و با توجه به حجم معامله انجام شده محاسبه و به حساب منظور می‌شود.

بروکر با ارائه ریبیت، یک امکان رقابتی برای بروکر نیز محسوب می‌شود و با ارائه این امکان سعی در جذب مشتریان بیشتر و تشویق به افتتاح حساب دارد. کاهش هزینه‌های معاملاتی و در نتیجه آن افزایش سود حاصل از فعالیت در بازار فارکس، از ویژگی‌های جذابی است که معامله‌گران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند.

با استفاده از ریبیت این امکان برای معامله‌گر فراهم می‌شود که بخشی از هزینه‌های پرداختی خود را دریافت کند. بروکرها برای پرداخت ریبیت از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. روش نقدی رایج‌ترین نوع روش پرداخت ریبیت است که معمولاً به صورت بازه‌های ماهانه محاسبه به حساب معامله‌گر منظور می‌شود.

در این مقاله با یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های معاملاتی آشنا شدیم که بروکرها به‌عنوان ترفندی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند و در مورد ریبیت در بروکر آلپاری و نحوه استفاده از آن، صحبت کردیم.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه