کریپتو

هک پروتکل Jimbo’s و خسارت 4090 اتریومی

هک پروتکل Jimbo’s و خسارت 4090 اتریومی

هکرها دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بنابراین کاربران پروتکل‌های گوناگون دیفای باید احتیاط خود را حفظ کنند.

به گزارش زوم ارز، پروتکل رمز ارزی Jimbo’s Protocol از ضرر 4090 اتریومی معادل حدود 7.5 میلیون دلار خبر داده است. این خسارت چشم‌گیر بر اثر استراتژی‌های معمول هک رخ نداده است، بلکه یک نقص در خود پروتکل منجر به این ضرر شده است؛ نبود کنترل لغزش در فعالیت‌‌های تغییر نقدینگی.

برای درک این هک، در ابتدا باید لغزش را تعریف کنیم. در دنیای ارزهای دیجیتال، لغزش به تفاوت میان قیمت موردانتظار یک معامله و قیمتی که معامله در آن انجام شده است رجوع دارد. این اختلاف معمولا در زمان تشدید نوسانات در حین استفاده از اوردرهای بازار رخ می‌دهد و در چنین شرایطی، قیمت‌ها در عرض چند ثانیه می‌توانند به سرعت تغییر کنند.

در ارتباط با پروتکل Jimbo’s، این مشکل مرتبط با لغزش نبود، بلکه نبود کنترل بر آن منجر به هک شد. این امر امکان سرمایه‌گذاری نقدینگی خود پروتکل را در محدوده قیمتی نامتعادل، فراهم کرد. در اصل، هکرها از این نقص در طراحی سو استفاده کرده و نقدینگی را دستکاری کردند تا تعادل محدوده قیمتی را بر هم زنند.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

موضوع غافلگیرکننده در ارتباط با این حادثه این است که هک خارجی رخ نداده است و در واقع، سو استفاده از ضعف ذاتی سیستم پروتکل انجام شده است. این امر بر نیاز به مکانیزم‌های کنترل لغزش قدرتمند در پروتکل‌های دیفای، جهت جلوگیری از چنین دستکاری‌هایی تاکید دارد. این مکانیزم‌ها به عنوان شبکه‌های امنیتی ایفای نقش کرده و از قربانی شدن پروتکل‌ها در چنین سو استفاده‌هایی جلوگیری می‌کنند.

منبع: U.today


سر تیتر اخبار:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه