کریپتو

هک مرموز ۱۰ میلیون دلاری در شبکه اتریوم؛ آیا متامسک هک شده است؟

اخیرا یک هک پیچیده که کاربران خبره و قدیمی فضای کریپتو را هدف قرار داده است، کارشناسان امنیت بلاکچین را درگیر خود کرده است. ظاهرا در این هک حجمی از انواع توکن‌ها و NFTها به ارزش تقریبی ۵۰۰۰ اتر (حدودا معادل ۱۰ میلیون دلار) از کیف‌پول‌های این افراد شناخته شده به سرقت رفته است.

به نقل از دیکریپت، تیلور موناهان (Taylor Monahan)، مدیر عامل سابق و بنیان‌گذار شرکت مای‌کریپتو (MyCrypto)، شرکت مدیریت کیف پول اتریوم، سه‌شنبه در توییتر گفت که از دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) تا امروز بیش از ۵۰۰۰ اتر به سرقت رفته است. او همچنین اظهار داشت عده‌ای از دوستان او و افراد قدیمی فضای کریپتو که نکات امنیتی را کاملا رعایت می‌کنند هدف قرار گرفته‌اند و کسی روش انجام این حمله را نمی‌داند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!
ثبت نام

با این حال متامسک، ارائه‌دهنده کیف پول اتریوم، ادعاهای برخی افراد که نقص امنیتی متامسک را دلیل این سوء استفاده می‌دانستند به شدت رد کرد و تاکید کرد که این سوء استفاده محدود به کاربران متامسک نبوده است. تیم امنیتی متامسک در مصاحبه با دیکریپت گفته است:

تحولات آنچین نشان می‌دهد که منشاء این سوء استفاده لو رفتن کلید خصوصی است. به نظر می‌رسد عبارت بازیابی مخفی این کاربران در گذشته با تعاملی خاص و ذخیره‌ شدن ناخواسته عبارت مذکور لو رفته است و هکر به آرامی مشغول رمزگشایی کردن اطلاعاتی است که به دست آورده و از آن‌ها سوء استفاده می‌کند.

تیم امنیتی متامسک علاوه بر تاکید بر اهمیت استفاده از کیف پول سرد اضافه کرد:

اگر کیف پول شما آنقدر قدیمی است که نمی‌توانید به یاد بیاورید که آیا همیشه در حفظ امنیت کلیدهای آن ۱۰۰٪ دقیق بوده‌اید یا نه، به فکر ایجاد یک کیف پول جدید باشید و دارایی‌های خود را به کیف پول جدید منتقل کنید.




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه