بلاکچینکریپتو

به‌روز رسانی شبکه کازموس تا ۲ روز آینده انجام می‌شود؛ چه تغییری در راه است؟

انجمن کازموس با ۹۹.۹۹٪ رای موافق پیشنهاد اضافه شدن ویژگی امنیت تکثیرشده (Replicated Security) به این شبکه بلاکچینی را تصویب کرد.

این ویژگی همزمان با بروزرسانی v9-Lamba در تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) فعال خواهد شد.

 

از طرح عیدانه اکسران جا نمونی!

با ثبت نام در صرافی اکسران 200 هزار تومن جایزه بگیرید!

به همراه 100 هزار تومن پاداش معرفی از هر نفر!

ثبت نام

 

به گزارش اکسران و به نقل از  کوین تلگراف، امنیت تکثیرشده اولین نسخه از قابلیت امنیت بین‌زنجیره‌ای (Interchain Security) کازموس است که برای بلاکچین‌های موجود در اکوسیستم این شبکه امکان به اشتراک‌گذاری منابع اعتبارسنجی برای بهبود امنیت کلی را فراهم می‌کند.

با این ویژگی، امنیت کلی تمامی زنجیره‌ها در اکوسیستم کازموس تامین شده و پروژه‌ها دیگر دغدغه آن را نخواهند داشت.

تنها پروتکل‌های تایید شده توسط جامعه حاکمیتی کازموس تحت عنوان «زنجیره‌های مصرف‌کننده» از این ویژگی استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر، ۸ پروژه جمله Neutron، PolymerDAO، Duality، Stride، Simply Staking، FairBlock و Comdex کاندیداهای استفاده از ویژگی امنیت تکثیرشده هستند.

بهبود سوددهی اکوسیستم کازموس

قابلیت امنیت تکثیرشده تا ۲۵٪ از کارمزدهای اخذشده در زنجیره‌های مصرف‌کننده را بین سپرده‌گذاران کازموس هاب توزیع خواهد کرد.

کازموس شبکه‌ای غیرمتمرکز از بلاکچین‌های مستقل است که از طریق هاب مرکزی به نام Cosmos Hub با یکدیگر ارتباط دارند.

علاوه بر این، پروتکل‌ها می‌توانند با استفاده از ویژگی Replicated Security، بخشی از تورم توکن و درآمد را به سپرده‌گذاران اختصاص دهند.

پیاده‌سازی امنیت بین‌زنجیره‌ای در اکوسیستم کازموس باعث می‌شود پروژه‌های مختلف صرفا بر روی اقتصاد شبکه تمرکز کنند و دیگر دغدغه امنیت را نداشته باشند.

با فعال‌سازی قابلیت امنیت تکثیرشده، زنجیره‌های مصرف‌کننده در اکوسیستم کازماس در برابر حملات ۵۱ درصدی و دوبار خرج کردن مقاوم‌تر شده و صرفا بر روی رشد اقتصاد خود تمرکز خواهند کرد.

این ویژگی بازدهی بالاتری را برای سرمایه‌گذارانی که در شبکه کازموس توکن ATOM استیک کرده‌اند به ارمغان خواهد آورد.

در حال حاضر، بازدهی استیک ATOM در شبکه کازموس ۲۴.۳۷٪ است و میزان آن با درنظر گرفتن تورم شبکه، ۸.۸۲٪ محاسبه می‌شود. با این حال، انتظار می‌رود درآمد بالاتر زنجیره‌های مصرف‌کننده بازدهی سالیانه استیک ATOM را افزایش دهد و افراد بیشتری را به خرید و استیک این توکن تشویق کند.

میزان بازدهی استیک ATOM
میزان بازدهی استیک ATOM

پروتکل نوترون (Neutron) احتمالا نخستین زنجیره مصرف‌کننده‌ای خواهد بود که از ویژگی امنیت بین زنجیره‌ای کازموس استفاده می‌کند. آوریل دوتیل، مدیر نوترون در این رابطه اظهار داشت:

در نتیجه ویژگی Replicated Security، نوترون دیگر مجبور نیست به طور مداوم عرضه توکن NTRN را افزایش دهد تا ولیدیتورها صادقانه به کار خود ادامه دهند و یا بازدهی به مشارکت‌کنندگان در حاکمیت این پروتکل بپردازد چراکه آنها در تامین امنیت دیگر نقشی نخواهند داشت.

دوتیل افزود:

در عوض، توکن NTRN یک عرضه ثابت، برنامه زمان‌بندی شده‌ای برای فعالیت‌های آنچین، فشار مداوم خرید و توکن‌سوزی مداومی خواهد داشت.

فعال شدن ویژگی امنیت تکثیرشده در اکوسیستم کازماس باعث می‌شود زنجیره‌های مصرف‌کننده به جای امنیت، بر بازدهی و رشد بیشتر تمرکز کنند و همزمان با افزایش قیمت ATOM، بازدهی بالاتری را برای سپرده‌گذاران این توکن فراهم کنند. در نتیجه بازدهی بالای استیک ATOM، کاربران بیشتری به سراغ خرید این توکن آمده و تقاضا افزایش خواهد یافت.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه