بازارهای مالیکریپتوفاندامنتال

شوک به بازار؛ بانک سیلورگیت به صورت داوطلبانه منحل می‌شود

هولدینگ سیلورگیت کپیتال روز گذشته اعلام کرد فعالیت‌های بانک سیلورگیت متوقف و به صورت داوطلبانه منحل می‌شود. سیلورگیت مهم‌ترین بانک‌ فعال در فضای رمزارزها بود که در تامین نقدینگی بازار نقش مهمی داشت.

 

از طرح عیدانه اکسران جا نمونی!

با ثبت نام در صرافی اکسران 200 هزار تومن جایزه بگیرید!

به همراه 100 هزار تومن پاداش معرفی از هر نفر!

ثبت نام

 

به گزارش  اکسران و به نقل از کوین دسک، سیلورگیت هفته گذشته اعلام کرد ارائه گزارش مالی سالیانه 10-K به کمیسیون بورس را به دلیل ایرادات وارده از سوی حسابرسان شخص ثالث به تاخیر می‌اندازد. این تصمیم Silvergate در نهایت گمانه‌زنی‌ها در رابطه با ورشکستگی احتمالی این بانک را برانگیخت. در نهایت، روز گذشته این بانک از توقف فعالیت‌های خود خبر داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، بانک سیلورگیت با شرکت Centerview Partners به ​​عنوان مشاور مالی و شرکت‌های حقوقی Cravath، Swaine and Moore LLP و Strategic Risk Associates برای کمک در مدیریت فرآیند انتقال همکاری کرده است.

علاوه بر این، سیلورگیت متعهد شده تمامی سپرده‌های مشتریان به طور کامل بازپرداخت شود.
در اطلاعیه بانک Silvergate آمده است:

با توجه به تحولات اخیر صنعت و تغییرات نظارتی، سیلورگیت معتقد است توقف فعالیت‌های بانک و منحل شدن به صورت داوطلبانه بهترین راه رو به جلو است. طرح منحل شدن بانک شامل بازپرداخت کامل سپرده‌هاست. سیلورگیت همچنین در حال بررسی بهترین روش برای حل و فصل و حفظ ارزش باقی‌مانده دارایی‌های خود از جمله فناوری اختصاصی و دارایی‌های مالیاتی است.

اداره حفاظت مالی و نوآوی کالیفرنیا در واکنش به این اتفاق اعلام کرد وضعیت بانک سیلورگیت را تحت نظر گرفته است.

کلوتیلد هیولت، کمیسر این اداره در رابطه با توقف فعالیت Silvergate گفت:

اداره حفاظت مالی در حال ارزیابی شرایط و انطباق آن با تمامی قوانین مالی و ایمن بودن آن است و از نزدیک با آژانس‌های فدرال همکاری می‌کند.

در واکنش به این اتفاق، یکی از سخنگویان کاخ سفید صحبت‌های کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در اوایل این هفته مبنی بر قانون‌گذاری بازار رمزارزها را یادآوری کرد.

ژان پیر گفته بود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان از کنگره می‌خواهد تا در رابطه با بازار رمزارزها و مشکلات مربوط به آن اقداماتی انجام دهد.

شرود براون، رئیس کمیته بانکداری سنا نیز با تکرار هشدارهای خود در رابطه با خطرات حوزه ارز دیجیتال گفت:

تاثیرات ورشکستگی صرافی FTX همچنان ادامه دارد و امروز می‌بینیم که وابستگی یک بانک به فضای پرخطر و نوسانی مثل بازار ارزهای دیجیتال به چه نتیجه‌ای منجر می‌شود. من نگران این بوده‌ام که زمانی که بانک‌ها به بازار رمزارزها وارد می‌شوند، ریسک و خطر آن را در سراسر سیستم مالی توزیع می‌کنند و این مالیات‌دهندگان و مشتریان هستند که بهای آن را می‌پردازند. به همین خاطر است به همکاری با کنگره و قانون‌گذاران مالی ادامه می‌دهم تا بتوانیم از سیستم مالی خود در برابر خطرات ارزهای دیجیتال محافظت کنیم.

سخنگویان هیئت فدرال رزرو، شرکت بیمه سپرده فدرال و دفتر کنترل ارز آمریکا از اظهار نظر در رابطه با وضعیت بانک سیلورگیت خودداری کردند.

سیلورگیت در اطلاعیه هفته پیش از تشدید نظارت قانون‌گذاران بانکی و وزارت دادگستری بر فعالیت‌های این بانک خبر داد و نسبت به تداوم فعالیت‌های خود در ۱۲ ماه آینده هشدار داده بود.

در واکنش به اطلاعیه سیلورگیت، شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال اعلام کردند همکاری با این بانک را متوقف می‌کنند.

به دنبال قطع همکاری شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال با بانک سیلورگیت، سهام هلدینگ Silvergate ریزشی ۵۸ درصدی را تجربه کرد و به ۵.۷۲ دلار رسید که پایین‌ترین سطح در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

پس از اطلاعیه روز گذشته، سهام هلدینگ سیلورگیت باز هم سقوط کرد. سهام بانک سیگنیچر (Signature Bank)، یکی دیگر از بانک‌هایی که با فضای ارز دیجیتال همکاری می‌کند نیز ۵٪ کاهش یافت.

بانک سیلورگیت حدود ۴.۳ میلیارد دلار وام از بانک فدرال Home Loan سانفرانسیسکو دریافت کرده است.

به گفته یکی از کارشناسان بانکداری، دریافت این وام‌ها خیلی وقت پیش باید باعث نگرانی شرکت بیمه سپرده فدرال از وضعیت بانک سیلورگیت می‌شد.

سیلورگیت سال ۲۰۱۳ ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های ارز دیجیتال را آغاز کرد و برای تسهیل آن شبکه‌ای داخلی با نام شبکه تبادل سیلورگیت (SEN) راه‌اندازی کرد. همانطور که گزارش دادیم، روز جمعه سیلورگیت از توقف سرویس SEN خبر داد.

سیلورگیت در نوامبر (آبان) سال ۲۰۱۸ اعلام کرد نزدیک به ۵۰۰ مشتری از بازار رمزارزها دارد. یک سال بعد، عرضه اولیه عمومی سهام این بانک در بورس نیویورک انجام شد و تعداد مشتریان سیلورگیت به بیش از ۷۵۰ شرکت رسید.

در حالی که پیش از این سیلورگیت در فهرست «بانک‌های ورشکسته» شرکت بیمه سپرده‌فدرال قرار نداشت، به نظر می‌رسد بزرگترین بانکی است که از سال ۲۰۰۹ ورشکسته می‌شود و نخستین ورشکستگی بانکی از اکتبر سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه