بلاکچیناینترنت و شبکهقرارداد هوشمندکریپتو

آیا امکان راه‌اندازی پروژه‌های قرارداد هوشمند بر بلاکچین ایاس امکان پذیر است؟

به گزارش اکسران : ایاس که با نماد EOS در بین فعالان بازار شناخته می‌شود، جز ارزهای نوپا به‌حساب می‌آید که فعالیت رسمی خود را در سال 2018 آغاز کرده است. حجم بازار این توکن در حال حاضر 8 میلیارد و گردش مالی روزانه آن براساس برآوردهای انجام‌شده، 6 میلیارد دلار است. جالب است بدانید توسعه‌دهندگان این ارز، یک سال قبل از این‌که فعالیت رسمی آن آغاز شود، یک میلیارد از ارز EOS را پیش‌فروش کردند.

در ادامه قصد داریم درمورد تاریخچهٔ این ارز و کاربردهای آن توضیحاتی ساده و روان به شما ارائه دهیم تا در صورت تمایل، خرید eos را انجام داده و بخشی از سبد سرمایهٔ خود را به این ارز اختصاص دهید.

بررسی تاریخچهٔ ارز دیجیتال ایاس

برای دانست آنکه «ارز دیجیتال ایاس چیست»، نیاز دارید اطلاعاتی درباره تاریخچه آن کسب کنید. توسعه‌دهندگان این شبکه باهدف برطرف‌کردن بزرگ‌ترین نقص شبکه‌های پرطرف‌دار موجود، اقدام به راه‌اندازی این پروژه کردند. شبکه‌های محبوبی همچون اتریوم، ظرفیت محدودی برای انجام تراکنش دارند و کارمزد انجام معاملات در آن‌ها بسیار بالاست، اما EOS می‌تواند میلیون‌ها تراکنش را در کسری از ثانیه انجام دهد که مزیتی بزرگ برای آن به‌حساب می‌آید.

EOS یکی از طولانی‌ترین عرضهٔ اولیه‌های جهان را تجربه کرد. عرضهٔ آن از بیست‌وششم ژوئن 2017 آغاز شد و تا یکم ژوئن 2018 ادامه یافت. هدف تیم توسعه‌دهنده، فراهم‌کردن فرصتی برای سرمایه‌گذاران بود تا همهٔ کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این پروژه دارند، زمان کافی برای خرید ایاس را داشته باشند. درنتیجه یک میلیارد دلار سرمایه در طی مدت گفته‌شده، به این پروژه تزریق شد و آن را به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های این بازار تبدیل کرد.

بنیان‌گذار این پروژه، شخصی به نام دنیل لارمیر بود که سابقهٔ فعالیت در پروژه‌های Bitshare و Steem را در کارنامهٔ خود دارد. پروژه‌هایی که ارزش فعلی آن‌ها چندین میلیارد دلار است و به‌احتمال فراوان قیمت ایاس نیز در آینده‌ای نزدیک، رشد چشمگیری را تجربه می‌کند. لارمیر برای راه‌اندازی و تأمین نیازهای اولیهٔ پروژه، کمپانی بلاک را به‌عنوان سرمایه‌گذار انتخاب کرد.

EOS چیست؟

پس از پروژهٔ DApps، بسیاری از پروژه‌ها باهدف ایجاد بلاکچین غیرمتمرکز ایجاد شدند که EOS نیز یکی از آن پروژه‌هاست. این ارز به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تراکنش‌های مالی خود را بدون پرداخت کارمزد و در کمترین زمان ممکن انجام دهند. سرمایه‌گذاران در صورت تمایل، می‌توانند قراردادهای هوشمند خود را بر بستر این شبکه ایجاد و در پروژه‌های دیفای از آن استفاده کنند. برای این کار کافی است به یکی از صرافی‌های معتبر مراجعه کرده، قیمت ایاس را بررسی و خرید خود را با بهترین قیمت انجام دهید.

مزیت این شبکه پردازش میلیون‌ها تراکنش در ثانیه است و می‌تواند مشکل اصلی که مانع استفاده از ارزهای دیجیتال در نقل‌وانتقالات روزانه شدهاست را برطرف کند. در حال حاضر ارزی مانند اتریوم، فقط می‌تواند 15 تا 25 تراکنش بر ثانیه را پردازش کند که عدد بسیار پایینی است.

اهمیت سرعت تراکنش زمانی مشخص می‌شود که شما میلیون‌ها کاربر داشته باشید و آن‌ها به‌صورت هم‌زمان قصد استفاده از خدمات شما را داشته باشند، اما پلتفرم شما تنها قادر به انجام 25 تراکنش بر ثانیه باشد. نتیجهٔ این تأخیر، نارضایتی کاربران و کنسل‌شدن بسیاری از تراکنش‌ها خواهد بود.

پروژه‌های بزرگ دیگری نظیر Steem نیز با چنین هدفی راه‌اندازی شدند و توان انجام 100 هزار تراکنش در ثانیه را دارند، اما در آن‌ها امکان برنامه‌ریزی عملکردها و بازیابی اکانت وجود ندارد که ضعفی بزرگ به‌حساب می‌آید. درحالی‌که ایاس می‌تواند همانند یک سیستم‌عامل عمل کند و تمام خواسته‌ها و نیازهای کاربران را برطرف کند، به همین دلیل است که خرید eos یک سرمایه‌گذاری مطمئن به‌حساب می‌آید.

EOS چیست؟
EOS چیست؟

بررسی چگونگی کارکرد ایاس

بسیاری از توسعه‌دهندگان به این ارز لقب قاتل اتریوم را داده‌اند، زیرا هدف آن انجام تراکنش میلیونی و به دست‌گرفتن کنترل بر بازار پرداخت در جهان است. این ارز برخلاف اتریوم که از الگوریتم اثبات کار برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند، از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند. الگوریتمی که به‌تازگی بسیاری از ارزها و توسعه‌دهندگان آن‌ها برای ایجاد قراردادهای هوشمند خود از آن استفاده می‌کنند، زیرا سرعت بسیار بالاتری دارد و با هزینهٔ بسیار ناچیزی انجام می‌شود.

کیف‌پول‌های مناسب برای نگه‌داری EOS

کیف‌پول‌های سردوگرم مختلفی وجود دارد که کاربران می‌توانند برای نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال خود، از آن استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از بهترین کیف‌پول‌ها برای این ارز اشاره می‌کنیم:

  • کیف‌پول‌های آنلاین یا گرم

کیف‌پول‌های آنلاین معمولاً از محبوبیت بیشتری نزد کاربران برخوردار است، زیرا روشی ارزان و کم‌هزینه به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید برای نگه‌داری و خرید ایاس، از کیف پال سیف و اکسدوس استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر قصد افتتاح حساب در این کیف‌پول‌ها را دارید، حتماً از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید، زیرا کاربران ایرانی به‌دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی، نمی‌توانند از خدمات این کیف‌ها استفاده کنند.

پس از افتتاح حساب، به صرافی‌ای که از این ارز پشتیبانی می‌کند مراجعه کنید، کیف پول خود را به آن متصل کنید و قیمت eos را بررسی نمایید، سپس از بین پیشنهادهای موجود، بهترین آن‌ها را انتخاب و خرید خود را نهایی کنید.

دو کیف پول اتمیک و فری ولت نیز گزینهٔ مناسبی برای نگه‌داری EOS هستند؛ اما متأسفانه افتتاح حساب در آن‌ها کمی پیچیده است.

  • کیف‌پول‌های آفلاین یا سرد

کیف‌پول‌های فیزیکی که استفاده از آن‌ها مستلزم خرید قطعه‌ای سخت‌افزاری است و می‌تواند هزینهٔ چندمیلیونی برای کاربران داشته باشد، اما امنیت آن بسیار بیشتر از کیف پول‌های آنلاین است. کاربران می‌توانند از ترزو مدل تی، لجر نانو اس و نانو ایکس برای نگه‌داری دارایی‌های خود استفاده کنند. کافی است پس از خرید ایاس، آدرس کیف‌پول آفلاین خود را وارد کنند تا دارایی به آن منتقل شود.

صرافی‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید به‌وسیلهٔ آن‌ها EOS را خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما، صرافی والکس است که به‌عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی فعالیت می‌کند. نحوهٔ انجام خریدوفروش در این صرافی بسیار آسان است. شما می‌توانید در سایت والکس ثبت‌نام و قیمت eos را بررسی کنید. از بین پیشنهادهای موجود، بهترین را انتخاب و خرید خود را نهایی کنید.

خریدوفروش EOS
خریدوفروش EOS

جمع‌بندی

ایاس را می‌توان یکی از ارزهای آینده‌دار دانست که می‌تواند تحول بزرگی در بازار کریپتو ایجاد کند، زیرا می‌تواند میلیون‌ها تراکنش را در کسری از ثانیه انجام دهد، به همین دلیل در این مقاله، تاریخچهٔ این ارز، کیف‌پول‌های مناسب آن و نحوهٔ انجام خریدوفروش EOS را بررسی کردیم تا درصورتی‌که تصمیم گرفتید در این بازار سرمایه‌گذاری کنید، با چالشی مواجه نشوید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره ارز دیجیتال ایاس اینجا کلیک کنید.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه