کریپتو

FTC هشدار جدیدی درباره شیوع کلاهبرداری رمزارز صادر می کند

FTC هشدار جدیدی درباره شیوع کلاهبرداری رمزارز صادر می کند

به گزارش زوم ارز، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به مصرف کنندگان هشدار داده است که کلاهبرداران به طور فزاینده ای خواستار پرداخت در ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) هستند. این آژانس در مورد فروشندگانی که برای پرداخت به ارزهای دیجیتال تکیه می‌کنند، احتیاط می‌کند.

در اخطار خود، FTC خاطرنشان کرد که ارزهای رمزنگاری شده از حمایت قانونی مشابه روش‌های پرداخت سنتی برخوردار نیستند. این می تواند بازیابی وجوه از دست رفته را هنگام ارسال به کلاهبرداران دشوار کند.

FTC می‌گوید:

«فقط کلاهبرداران تقاضای پرداخت در کریپتو دارند»

این آژانس به کلاهبرداری‌های رایج مرتبط با رمزنگاری اشاره کرد، از جمله کلاهبرداری‌های تقلبی که در آن تماس‌گیرندگان به عنوان عوامل دولتی ظاهر می‌شوند و خواستار پرداخت جریمه‌ها به ارزهای دیجیتال هستند.

کلاهبرداری های عاشقانه نیز برجسته می شوند، جایی که کلاهبرداران با درخواست ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه های پزشکی یا پوشش سایر موارد اضطراری، افراد تنها را شکار می کنند. پیشنهادات شغلی جعلی که مستلزم «کارمزد» اولیه در کریپتو هستند نیز در فهرست مواردی که FTC باید از آنها اجتناب کرد، در رده بالایی قرار دارد.

با این راهنمای مفید، نحوه ایمن نگه داشتن دارایی های دیجیتال خود را بیاموزید: ۱۵ رایج ترین کلاهبرداری های رمزنگاری که باید مراقب آنها باشید

اخطار FTC به صراحت اعلام کرد: «فقط کلاهبرداران خواستار پرداخت با ارز دیجیتال هستند. “هیچ کسب و کار قانونی یا آژانس دولتی از شما تقاضای پرداخت با ارز دیجیتال را ندارد.”

بر اساس گزارش‌ها، در سراسر ایالات متحده، آمریکایی‌ها در سال گذشته ۲.۵۷ میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری‌های رمزنگاری از دست دادند. مشکل فراگیر است و جوامع بزرگ و کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد.

FTC از آمریکایی‌ها می‌خواهد نسبت به هرگونه درخواست برای پرداخت‌های رمزنگاری احتیاط کنند. به همه مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که فعالیت‌های مشکوک را به دستیار شکایت FTC در ReportFraud.ftc.gov گزارش دهند.

کلاهبرداری های رمزنگاری سرمایه گذاران مورد نظر را هدف قرار می دهند

هشدار جدید درست زمانی می آید که یک کلاهبرداری رمزنگاری دیگر به سرفصل اخبار رسیده است. پلیس می گوید یک زن ۴۰ ساله در وایومینگ ۸۷۸۵ دلار در یک کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال از دست داده است. او فقدان را در ۲۵ اوت به اداره پلیس ژیلت گزارش داد.

این زن گفت که یک مظنون زن به او توصیه کرده است که از طریق یک وب سایت کلاهبرداری به نام Elite Capitals Live روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند. پول او به یک کارگزار منتقل شد، اما زمانی که او سعی کرد وجوه خود را برداشت کند، کلاهبرداران پول بیشتری درخواست کردند.

تنها آن زمان بود که زن متوجه شد بازیگران بدی سر کار هستند. کارآگاهان ژیلت اکنون در حال تحقیق هستند.

FTC هشدار جدیدی درباره شیوع کلاهبرداری رمزارز صادر می کند

کدام جرایم کریپتو بیشتر کاهش یافته است؟ منبع: Chainalysis

قربانیان چنین کلاهبرداری‌هایی اغلب با وعده‌های بازدهی بالا و سریع مواجه می‌شوند.

با این حال، حتی اگر کلاهبرداری های رمزنگاری سرفصل های خوبی را ایجاد می کنند، در مورد نرخ کلی چنین جرایمی اتفاق نظر وجود ندارد. برخی حتی فکر می کنند که مشکل در حال کاهش است. به عنوان مثال، گزارش میانسالی Chainalysis را در نظر بگیرید.

Chinalysis گزارش می‌دهد که تا پایان ژوئن، ورودی‌های ارزهای دیجیتال به اجسام غیرقانونی شناخته شده در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۲۲، ۶۵ درصد کاهش یافته است.

با این حال، الیزابت بیسبی، رئیس تحقیقات Chainalysis، اخیراً اذعان کرد که شرکت هیچ مدرکی برای کارکرد نرم‌افزارش ندارد. اخیراً CoinDesk مقاله‌ای در این باره به دلیل داشتن نام مستعار پس گرفته شده است. اکنون توسط مجله بیت کوین بازنشر شده است.


منبع: beincrypto. com


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه