کریپتو

بایننس روی استفاده از استیبل کوین‌های الگوریتمی کوچک متمرکز می‌شود

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، اعلام کرده است که استیبل کوین‌های بزرگی مثل تتر (USDT) همچنان با ریسک‌های زیادی مثل عدم شفافیت مواجه هستند. در نتیجه، این پلتفرم قصد دارد از استیبل کوین‌های الگوریتمی کوچک‌تر در بازار کریپتو استفاده کند تا سرمایه‌گذاران گزینه‌های بیشتری برای متنوع کردن سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.

به نقل از کوین‌تلگراف، ژائو در ۳۱ جولای (۹ مرداد) به خطرات استیبل کوین‌های بزرگی مثل USDT و دلار بایننس (BUSD) اشاره کرده و گفته است که هرچند تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار کریپتو از نظر ارزش بازاری محسوب می‌شود، به اندازه کافی شفاف نیست و او همچنان سعی می‌کند مراقب آن باشد. ژائو ادامه داده است:

من به شخصه هیچ گزارش حسابرسی از تتر ندیده‌ایم. فکر نمی‌کنم اکثر افرادی که با آن‌ها صحبت کرده‌ام، آن را دیده باشند. چیزی شبیه به جعبه سیاه هواپیما است؛ چون نمی‌دانیم دقیقا درون آن چه می‌گذرد.

طبق گفته‌های او، حتی استیبل کوین‌هایی مثل دلار بایننس که ظاهرا به خوبی قانون‌گذاری و حسابرسی شده‌اند؛ باز هم ریسک‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و خاص خودشان را دارند.

همان طور که پیش از این گزارش دادیم، شرکت پکسوس (Paxos) در ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن ۱۴۰۱) به خاطر دستور اداره خدمات مالی نیویورک مجبور شد همکاری خود با بایننس و استخراج BUSD را متوقف کند. ژائو با اشاره به این مسئله تاکید کرده است که هرچند BUSD کاملاً حسابرسی شده بود، قانون‌گذاران آن را تعطیل کردند. او ادامه داده است:

ما فقط باید تا جای ممکن با استیبل کوین‌های زیادی کار کنیم. نباید با همه سرمایه‌مان فقط یکی از آن‌ها را بخریم.

CZ در ادامه اعلام کرد که به خاطر ریسک‌های نظارتی و شفافیت بیشتر، بایننس قصد دارد روی استیبل کوین‌های الگوریتمی جدیدی کار کند تا ریسک‌های موجود را کاهش دهد. او ادامه داده است:

ما در واقع یک تیم کوچک داریم که روی استیبل کوین‌های الگوریتمی در مکان‌های مختلف کار می‌کنند. این استیبل کوین‌ها مقیاس بالایی ندارند، اما در جایگاه خود و به صورت محلی کابرد زیادی دارند. ما می‌گوییم با توجه به اینکه همه چیز ریسک دارد، اجازه دهید استیبل کوین‌های متنوع‌تری ایجاد کنیم و ببینیم کدام یک بزرگ‌تر می‌شود.

ژائو برای مثال به برنامه‌های بایننس برای راه‌اندازی استیبل کوین فرست دیجیتال (FDUSD) در هنگ کنگ و تمرکز بر راه‌اندازی استیبل کوین‌های جدید در اروپا اشاره کرده است. همان طور که پیش از گزارش دادیم، این استیبل کوین در ۲۶ جولای (۴ مرداد) در بایننس عرضه شده بود. استیبل کوین FDUSD یک استیبل کوین قابل‌برنامه‌ریزی مبتنی بر دلار آمریکا است که شرکت فرست دیجیتال گروپ (First Digital Group) آن را مدیریت می‌کند و مجوزهای هنگ کنگ را هم دریافت کرده است.

حساب کاربری FDUSD در توییتر گفته است:

ما در فرست دیجیتال از بابت حمایتی که تاکنون دریافت کرده‌ایم، هیجان‌زده و خوش‌حالیم. از چانگ پنگ ژائو برای اینکه به ما اشاره کرده است، ممنونیم!

توییت جدید حساب کاربری FDUSD – منبع: توییتر

بایننس همچنان با مشکلات نظارتی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. برای مثال، ژائو در ۲۸ جولای (۶ مرداد) شکایت ۱ میلیارد دلاری علیه او و صرافی بایننس توسط کمیسیون معاملات آتی کالا آمریکا را رد و اعلام کرد که این آژانس از محدوده صلاحیت خود تجاوز کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هم در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) علیه ژائو، بایننس و سایر نهادهای وابسته به این صرافی به اتهام مشارکت در فروش اوراق بهادار ثبت‌شده، کلاهبرداری و تضاد منافع شکایت کرده بود.




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه