کریپتو

تحلیل طلا امروز + تحلیل اونس XAU

طلا در طی سال های متمادی به عنوان بزرگترین و ایمن ترین پشتوانه برای تمامی دارایی های فیزیکی مورد استفاده قرار گرفته است. این فلز کمیاب و گرانبها کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد. اما مهم ترین ویژگی آن این است که در برابر تورم بسیار ایمن است. بنابراین نیاز است تا با استفاده از یک واحد جهانی قیمت آن اندازه گیری شود. اونس به عنوان معیاری جهانی برای سنجش قیمت این ماده با ارزش مورد استفاده قرار می گیرد. هر اونس معادل ۳۱.۱۰ گرم طلای ۲۴ عیار است. در اینجا به بررسی و تحلیل نمودار اونس با نماد XAUUSD می پردازیم و روند آن را به صورت روزانه بررسی می کنیم.

تحلیل اونس XAU امروز ۴ مرداد ۱۴۰۲

اونس در بازه زمانی بلند مدت ماهانه، داخل یک کانال صعودی با شیب بسیار خوبی نسبت به افق قرار گرفته و پتانسیل ثبت ATH جدید در طی ماه های آینده را دارد. بالاترین سقف قیمت اونس، دو ماه قبل در محدوده ۲۰۷۹.۵۰ دلار بود، که با شکست فیک سقف های قبلی همراه بود و موجب اصلاح قیمت آن شد. همانطور که مشاهده می کنید، در کندل هایی که از سال ۲۰۲۰ تا کنون ثبت شده، واگرایی منفی حجم مشاهده می شود. بنابراین احتمال یک اصلاح برای اونس قبل از ایجاد سقف بالاتر وجود دارد.

بازه زمانی ماهانه:

تحلیل اونس XAU امروز 4 مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی ماهانه
تحلیل اونس XAU امروز ۴ مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی ماهانه

در تایم فریم هفتگی، همچنین شاهد تشکیل یک کانال رنج بزرگ هستیم که قیمت اونس در محدوده سقف کانال قرار گرفته است. می توانیم به وضوح ببینیم که یک خط روند صعودی روی نمودار به سمت پایین شکسته شده و قیمت در حال پولبک به این مقاومت داینامیک است. محدوده مقاومت استاتیک اونس هم در قیمت ۱۹۶۶ الی ۲۰۱۷ دلار در نظر گرفته شده است و عدد رند ۲۰۰۰ دلار در این محدوده قرار دارد. پس همانطور که گفته شد، قبل از ادامه روند صعودی، انتظار یک اصلاح به سمت حمایت پایین تر را برای اونس داریم. مقاومت هایی که برای اونس به عنوان محدوده های واکنشی در نظر گرفته شده است، در قیمت های ۱۹۸۲ الی ۱۹۹۲ دلار و محدوده ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۶ دلار می باشند.

بازه زمانی هفتگی:

تحلیل اونس XAU امروز 4 مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی هفتگی
تحلیل اونس XAU امروز ۴ مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی هفتگی

در بازه زمانی روزانه می بینیم که روند قیمت مجددا صعودی شده است، اما مقاومت ها مربوط به تایم های بلند مدت هستند و احتمال واکنش منفی در سطوحی که مشخص شده وجود دارد. بنابراین تغییر روند مجدد در این محدوده ها می تواند قیمت اونس را به میدلاین کانال رنجی که در تایم هفتگی رسم شده برساند. حمایت میدلاین در قیمت دقیق ۱۸۴۲ الی ۱۸۳۶ دلار در نظر گرفته شده است.

بازه زمانی روزانه:

تحلیل اونس XAU امروز 4 مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی روزانه
تحلیل اونس XAU امروز ۴ مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی روزانه

 

در بازه های زمانی کوتاه مدت در تایم فریم ۴ ساعته، اونس نشانه هایی برای تغیر روند داشته که می تواند واکنش هایی به سطوح مقاومتی خود داشته باشد. سناریویی که برای کوتاه مدت در نظر گرفته شده است، واکنش به مقاومت محدوده ۱۹۷۳ الی ۱۹۷۴ دلار و بازگشت به حمایت ۱۹۶۴ الی ۱۹۶۶ دلار برای تست مجدد و در نهایت افزایش قیمت تا محدوده ۱۹۷۹ الی ۱۹۸۳ دلار است. روی این مقاومت اگر واکنش منفی مجددا مشاهده شود، پتانسیل تشکیل الگوی سقف دوقلو در تایم روزانه ایجاد می شود، که با شکسته شدن حمایت ۱۹۵۰ دلار تایید می شود، و می تواند قیمت اونس را به حمایت ۱۹۳۰ دلار برساند.

بازه زمانی ۴ ساعته:

تحلیل اونس XAU امروز 4 مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی 4 ساعته
تحلیل اونس XAU امروز ۴ مرداد ۱۴۰۲ بازه زمانی ۴ ساعته


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه