کریپتو

دارایی‌ها هک شده از کیف پول اتمیک به یک صرافی تحریم شده روسی منتقل شده است

۳۵ میلیون دلار سرمایه هک‌شدهاز کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) دوباره حرکت کرده و به یک صرافی تحریم‌شده روسی به اسم گارانتکس (Garantex) منتقل شده است.

به نقل از کوین‌تلگراف، وب‌سایت الیپتیک (Elliptic) اعلام کرده است که وجوه هک‌شده اتمیک برای پولشویی به صرافی گارانتکس منتقل شده است. این وب‌سایت در گذشته هم گفته بود که هک مذکور توسط گروهی مستقر در کره شمالی به اسم لازاروس (Lazarus) انجام شده است.

طبق گفته‌های الیپتیک، اعضای جامعه ارزهای دیجیتال و صرافی‌های زیادی تلاش کرده‌اند وجوه هک‌شده از اتمیک را مسدود کنند؛ اما گروه لازاروس سعی کرده است از طریق گارانتکس دارایی‌های خود را به بیت کوین تبدیل کند.

واریز و برداشت بدون محدودیت در صرافی اتراکس
با ثبت نام در اتراکس 50 هزار شیبا و 500 هزار بیت تورنت هدیه بگیرید!

هدیه بگیر!

گفتنی است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) گارانتکس و دارک نتِ هایدرا (Hydra) را در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) تحریم کرده بود. وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرده بود که گارانتکس در اواخر سال ۲۰۱۹ در استونی راه‌اندازی شده و پس از مدتی بیشتر فعالت‌های خود را به مسکو منتقل کرده است. این سازمان باور داشت که صرافی مذکور بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار تراکنشِ مرتبط با دارک نت را پردازش کرده است.

علاوه بر این، الیپتیک تأکید کرده است که هکرهای کیف پول اتمیک مانند گذشته از میکسر «Sinbad.io» استفاده می‌کنند. وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا نسخه قبلی این میسکر (به نام Blender.io) را در سال ۲۰۲۲ به‌‌دلیل ارتباط با پولشویی‌های کشور کره شمالی تحریم کرده بود.

بشنوید: میهن پادکست – معرفی گروه هکری لازاروس (Lazarus)

گروه لازاروس مسئول هک‌های زیادی از جمله هک پل‌‌های هارمونی و هک پل رونین است و به نظر می‌رسد که هک کیف پول اتمیک در ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) هم به آن مربوط می‌شود.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه