کریپتو

تاثیر هارد فورک شانگهای بر قیمت اتریوم چه خواهد بود؟ نظر محقق اتریوم را بخوانید

هارد فورک مورد انتظار شانگهای بالاخره سه روز دیگر در تاریخ ۱۲ آوریل (چهارشنبه ۲۳ فروردین) انجام خواهد شد و به دنبال آن، اترهایی که از دسامبر ۲۰۲۰ و برای مشارکت در امنیت شبکه در بیکن چین اتریوم قفل شده‌اند آزاد و قابل برداشت خواهند شد. شانگهای گام آخر گذار بلاکچین اتریوم از اجماع اثبات کار به اثبات سهام است؛ فرآیندی که اکتبر (مهر) سال گذشته با بروزرسانی مرج آغاز شد.

به گزارش کوین تلگراف و به نقل از ویوک رامان (Vivek Raman)، محقق اتریوم، اگرچه آزادسازی اترهای قفل شده در کوتاه‌مدت ممکن است تاثیری منفی بر قیمت اتریوم داشته باشد، بروزرسانی شانگهای در بلندمدت اتفاقی بولیش برای شبکه اتریوم است چراکه سرمایه بیشتری را به سمت شبکه جذب کرده و امنیت آن را افزایش می‌دهد.

با انجام ارتقای شانگهای، حدود ۱۸ میلیون اتر قابل برداشت خواهند بود. به گفته رامان، چنین اتفاقی ممکن است در کوتاه‌مدت منجر به فشار فروش و کاهش قیمت اتریوم شود. با این حال، رامان معتقد است این بروزرسانی در بلندمدت ریسک سرمایه‌گذاری در اتریوم را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد و به طور خاص سرمایه‌گذاران سازمانی که پیش از این به سراغ استیکینگ اتریوم نرفته بودند را به این کار ترغیب می‌کند که به ورود سرمایه بیشتر به شبکه اتریوم و بهبود این بلاکچین منجر می‌شود.

او همچنین تاکید کرد که با افزایش حجم اتر استیک شده در بیکن چین، هزینه حمله به شبکه بالاتر می‌رود و این موضوع به معنی امن‌تر شدن شبکه و افزایش ارزش فاندامنتال آن است.

  • هدف هاردفورک شانگهای اتریوم چیست؟

با هاردفورک شانگهای که سه روز دیگر انجام می‌شود، اترهایی که از دسامبر ۲۰۲۰ و برای مشارکت در اجماع اثبات سهام اتر در بیکن چین اتریوم قفل شده‌اند، آزاد و قابل برداشت خواهند شد. شانگهای گام آخر گذار بلاکچین اتریوم از اجماع اثبات کار به اثبات سهام است؛ فرآیندی که اکتبر (مهر) سال گذشته با بروزرسانی مرج آغاز شد.

  • تاثیر هاردفورک شانگهای بر قیمت ETH در کوتاه مدت و بلند مدت چیست؟

کوتاه مدت: با هاردفورک شانگهای اترهای استیک شده در بیکن چین آزاد می‌شود و این موضوع امکان دارد باعث افزایش فشار فروش و کاهش قیمت شود.

بلند مدت: فراهم شدن امکان برداشت اترهای استیک شده در بیکن چین، رفع یکی از ضعف‌های مهم شبکه اتریوم است و این موضوع ریسک سرمایه‌گذاری و استیک کردن اتر را به شدت کاهش می‌دهد و زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران سازمانی، افزایش حجم اتر استیک شده و افزایش امنیت شبکه فراهم می‌کند. این به‌روزرسانی فارغ از تاثیر کوتاه یا میان مدت بر قیمت ETH اتفاقی بسیار مثبت برای شبکه اتریوم است.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه