کریپتو

۶ صرافی ارز دیجیتال که به احراز هویت نیاز ندارند!

اگر از معامله‌گران ارزهای دیجیتال باشید، حتماً می‌دانید که برای معامله در صرافی‌های بزرگ و معتبر در سراسر جهان ازجمله بایننس و کوین‌بیس به احراز هویت نیاز دارید. ازآن‌جاکه کشورمان جزو کشورهای تحریم‌شده است، نمی‌توانید از خدمات این صرافی‌ها بهره‌مند شوید؛ بنابراین، باید به‌دنبال صرافی بدون احراز هویت باشید.

پیروی از پروتکل‌های سخت‌گیرانه احراز هویت مشتری (KYC) که به‌منظور مطابقت با قوانین ضدپول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم صورت می‌گیرد، به صرافی‌ها کمک می‌کند قبل از اجازه‌دادن به کاربران برای معامله در پلتفرم‌هایشان، هویت آن‌ها را شناسایی و تأیید کنند. بدین‌ترتیب، دسترسی مجرمان به صرافی‌های ارز دیجیتال برای ایجاد حساب‌های کاربری با هویت جعلی و انتقال سودهای به‌دست‌آمده از فعالیت‌های مجرمانه محدود خواهد شد. این کار از یک‌ سو صرافی‌ها را از درگیرشدن با مقام‌های قانون‌گذار رها می‌کند و از سوی دیگر تا حد زیادی دست کلاه‌برداران را از دارایی‌های کاربران، مخصوصاً در معاملات همتابه‌همتا، کوتاه خواهد کرد.

با همه این مزایا، بسیاری از کاربران سراسر جهان به‌دلیل ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، به احراز هویت در صرافی تمایلی ندارند؛ به‌همین‌دلیل، برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارند که در آن‌ها به احراز هویت احتیاجی نیست. در این مقاله، ۶ نمونه از صرافی‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای کار با آن‌ها به احراز هویت نیاز ندارید. علاوه‌براین، مزایا و معایب و نحوه خرید از هر‌یک از آن‌ها را بیان می‌کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

وب‌سایت ارزدیجیتال به شما توصیه نمی‌کند که در صرافی‌های معرفی‌شده در مقاله حاضر ثبت‌نام کنید‌؛ زیرا به‌دلیل تحریم‌های موجود، ثبت‌نام در برخی از این صرافی‌ها نیازمند روش‌های تغییر آی‌پی است و این مسئله احتمال مسدود‌شدن دارایی‌های‌تان را افزایش می‌دهد. ازآن‌جاکه احتمال تغییر قوانین در این صرافی‌ها وجود دارد، پیش از هر اقدامی حتماً به‌‌اندازه کافی تحقیق کنید.

۱. بای‌بیت (Bybit)؛ صرافی بدون احراز هویت بسیار محبوب

صرافی بای بیت
طراحی: فرشاد متکلمی © ارزدیجیتال

بای‌بیت یکی از صرافی‌های برتر بدون KYC محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۸ فعالیتش را آغاز کرده است. این صرافی بیش از ۱۰میلیون مشتری در سراسر جهان دارد و حجم معاملات روزانه در آن به ۱۰میلیارد دلار هم می‌رسد. بای‌بیت ازنظر نقدینگی از پشتوانه‌ای عالی برخوردار است و عملکرد آن تا ۹۹.۹۹درصد رضایت‌بخش ارزیابی شده است. نکته مهم دیگر اینکه انجام معاملات در آن بسیار سریع و در حد ۱۰۰هزار معامله در ثانیه است.

بای‌بیت از بیش از ۲۸۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و کارمزد معاملاتی بسیار کمی دارد و برای معامله‌گرانی مناسب است که معاملات زیادی انجام می‌دهند. همچنین، این صرافی برای انجام معاملات آنی کارمزدی دریافت نمی‌کند و برای معاملات مشتقه ۰.۰۱درصد از میکرها و ۰.۰۶درصد از تیکرها کارمزد می‌گیرد.

کاربران برای معامله در این صرافی به انواع نمودارهای پیشرفته و ابزارهای فنی دسترسی خواهند داشت و می‌توانند از انواع گزینه‌های معاملاتی مانند مارجین با اهرم ۱۰۰برابری استفاده کنند.

بای‌بیت حالت دمو یا محیط آزمایشی هم دارد و در آن با استفاده از پول مجازی می‌توان معامله کرد. این روشی عالی برای یادگیری و آزمایش راهبردهای معاملاتی است. قیمت ارزهای دیجیتال در شبکه آزمایشی یا تست‌نت بای‌بیت درست مانند بازار ارز دیجیتال زنده و واقعی است. از دیگر ویژگی‌های صرافی یادشده به بهره‌مندی از پشتیبانی ۲۴ساعته می‌توان اشاره کرد.

متأسفانه این صرافی بدون احراز هویت دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرده است؛ بنابراین، برای استفاده از آن باید آی‌پی را روی کشورهای اروپایی یا استرالیا تنظیم کنید. از آی‌پی آمریکا هم نمی‌توان استفاده کرد‌؛ زیرا کاربران آمریکایی نیز در فهرست تحریم‌های این صرافی قرار دارند!

توجه کنید که در بای‌بیت، برای برداشت مبالغی بیش از ۲ بیت کوین در روز، باید احراز هویت انجام دهید.

مزایا

  • داشتن بیش از ۱۰میلیون مشتری و سابقه درخشان از سال ۲۰۱۸ تاکنون
  • پشتیبانی از بیش از ۲۸۰ ارز دیجیتال
  • کارمزد معاملاتی بسیار کم
  • پشتیبانی ۲۴ساعته
  • دارای شبکه آزمایشی برای امتحان‌کردن راهبردهای معاملاتی و یادگیری
  • مناسب برای مبتدیان

معایب

  • ارائه‌نکردن خدمات به کاربران برخی کشورها ازجمله ایران و آمریکا و چین
  • محدودیت برداشت ۲ بیت کوین در روز برای کاربران بدون احراز هویت

چطور از بای‌بیت خرید کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال از بای‌بیت، مراحل زیر را طی کنید:

۱. ابتدا با تغییر آی‌پی وارد وب‌سایت رسمی بای‌بیت شوید. فراموش نکنید که حتماً از آی‌پی ثابت استفاده کنید.

۲. مراحل ثبت‌نام را با واردکردن ایمیل و رمزعبور انجام دهید و حساب کاربری خود را تأیید کنید.

۳. ازآن‌جاکه روش‌های پرداخت با ارزهای فیات در این صرافی با ویزا، مسترکارت، اپل پی، گوگل پی یا حواله بانکی انجام می‌شود و کاربران کشورمان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، ارز دیجیتال مدنظرتان را می‌توانید با استیبل‌ کوین‌ها بخرید.

۴. برای این کار ابتدا استیبل کوین یا ارز دلخواهتان را تهیه کنید.

۵. سپس در قسمت Deposit آن را به بای‌بیت واریز کنید و سپس با ارز دیجیتالی که می‌خواهید بخرید، آن را معامله کنید.

۲. کوکوین (KuCoin)؛ صرافی بدون احراز هویت با بیش از ۷۰۰ توکن

صرافی بدون احراز هویت - صرافی کوکوین
طراحی: فرشاد متکلمی © ارزدیجیتال

کوکوین هم ازجمله صرافی‌های بدون نیاز به احراز هویت است و بیشتر برای کسانی مناسب است که با تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال سروکار دارند. این صرافی بیش از ۱۱میلیون نفر کاربر دارد و گزینه‌های زیادی در‌اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. همچنین، از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و کارمزدهای معاملاتی آن بسیار کم و به‌اندازه ۰.۱درصد است. ناگفته نماند امکان معاملات آنی، مارجین، آتی، بازارهای همتابه‌همتا و وام‌های ارز دیجیتال در این صرافی فراهم است.

صرافی کوکوین به کاربرانی که به‌دنبال انجام معاملات خودکار هستند، ربات‌های تریدر رایگان ارائه می‌دهد. برخی از این ربات‌ها شامل اسپات گرید (Spot Grid) و فیوچرز گرید (Futures Grid) هستند. ربات‌های یادشده حتی زمانی‌که آفلاین هستید، معاملات را براساس پارامترهایی که تنظیم کرده‌اید، به‌طورخودکار انجام می‌دهند.

مزایا

  • پشتیبانی از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال
  • کارمزد معاملاتی بسیار کم
  • گزینه‌های معاملاتی آنی و آتی و مارجین
  • ارائه ربات‌های تریدر رایگان روی پلتفرم
  • خدمات اعطای وام و سهام‌گذاری

معایب

  • تحریم کاربران ایرانی
  • پشتیبانی ضعیف از مشتری
  • محدودیت برداشت روزانه تا ۱ بیت کوین برای کاربران بدون احراز هویت

چطور از کوکوین خرید کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال از کوکوین، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به وب‌سایت رسمی کوکوین مراجعه کنید.

۲. با ایمیلتان در آن ثبت‌نام و کد تأیید را وارد کنید (گزینه شماره‌تلفن هم دارد؛ ولی برای کاربران کشورمان امکان‌پذیر نیست).

۳. برای امنیت بیشتر، با استفاده از نرم‌افزار «Google Authenticator» تأیید هویت دوعاملی را فعال کنید.

۴. برای خرید ارز دیجیتال مدنظرتان، ابتدا از صرافی‌های ایرانی استیبل کوین یا سایر ارزهایی را بخرید که کوکوین مشخص کرده است و سپس آن‌ها را به صرافی واریز کنید.

۵. بعد‌از‌آن می‌توانید ارز مدنظرتان را بخرید یا از آن در معاملات استفاده کنید.

۳. بیتفنیکس (Bitfinex)؛ صرافی بدون احراز هویت معامله‌گران باتجربه

صرافی بدون احراز هویت - صرافی بیتفنیکس
طراحی: فرشاد متکلمی © ارزدیجیتال

بیتفنیکس یکی دیگر از صرافی‌های بدون KYC در حوزه ارزهای دیجیتال است. این صرافی باسابقه در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده است و نقدینگی فراوان و پشتیبانی عالی از مشتری و کارمزدهای بسیار کم برای معاملات از ویژگی‌های مهم آن هستند.

تخصص بیتفنیکس در معاملات مشتقه است؛ بااین‌حال، گزینه‌هایی برای معاملات مارجین و آنی هم در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. کارمزد معاملات آنی برای میکرها ۰.۱درصد و برای تیکرها ۰.۲درصد و کارمزد معاملات مشتقه برای میکرها ۰.۰۲درصد و برای تیکرها فقط ۰.۰۷۵درصد است.

رابط کاربری این صرافی قابلیت سفارشی‌سازی دارد و می‌توانید تم و هشدارهای مدنظرتان را تنظیم کنید. شایان ذکر است که این صرافی از بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال و ۳۰۰ جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند.

صرافی بیتفنیکس فقط افرادی را به احراز هویت ملزم نمی‌کند که صرفاً با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند؛ یعنی برای خرید ارز دیجیتال با پول فیات باید احراز هویت کنید.

مزایا

  • بهترین صرافی برای معاملات مشتقه
  • ایدئال برای معامله‌گران باتجربه
  • دارای سابقه طولانی در‌زمینه ارائه خدمات
  • نقدینگی فراوان
  • پشتیبانی از بیش از ۱۵۰ ارز دیجیتال و ۳۰۰ جفت‌ارز معاملاتی
  • ارائه گزینه‌های معاملات آنی و مارجین درکنار معاملات مشتقه

معایب

  • نیاز به احراز هویت برای معامله ارز دیجیتال با ارز فیات
  • نیاز به احراز هویت برای خدمات مارجین و وام‌دهی
  • محدودیت برداشت بدون احراز هویت برای برخی از ارزهای دیجیتال
  • ارائه‌نکردن خدمات به کاربران کشورمان و آمریکا

چطور از بیتفنیکس خرید کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال از بیتفنیکس، مراحل زیر را طی کنید:

۱. ابتدا با تغییر آی‌پی (به‌جز آمریکا) وارد سایت بیتفنکیس شوید و ثبت‌نام کنید. در بخش کشور، به‌جای ایران کشور آی‌پی ثابت خود را انتخاب کنید.

۲. با استفاده از نرم‌افزار «Google Authenticator»، تأیید دوعاملی را فعال کنید. ابتدا کد QR را اسکن کنید تا کد تأیید مرتبط را از بیتفنیکس دریافت کنید. سپس، ایمیلتان را تأیید کنید.

۳. برای خرید ارز دیجیتال، باید به بخش Deposit مراجعه و یکی از روش‌های سپرده‌گذاری را انتخاب کنید. ازآ‌ن‌جاکه گزینه‌های کارت اعتباری و انتقال بانکی برای کاربران کشورمان دردسترس نیست، باید از استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال دیگر استفاده کرد.

۴. در بخش Exchange Trading که معادل معاملات آنی یا اسپات است، ارزهایی که در حساب خود واریز کرده‌اید، برای خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال پرداخت کنید. بعد از تکمیل سفارش، ارزهای خریده‌شده به کیف پول شما در این صرافی منتقل می‌شود و می‌توانید آن‌ها را برداشت کنید.

ازآن‌جاکه بیتفنیکس برای برداشت بعضی ارزها احراز هویت در سطح Intermediate را الزامی کرده است، ابتدا بررسی کنید که کدام ارزها به احراز هویت نیازی ندارند؛ وگرنه ممکن است ارزهایی که خریده‌اید، نتوانید برداشت کنید.

۴. بیسک (Bisq)؛ صرافی بدون احراز هویت غیرمتمرکز

صرافی بدون احراز هویت - صرافی بیسک
طراحی: فرشاد متکلمی © ارزدیجیتال

بیسک هم ازجمله صرافی‌های غیرمتمرکز بدون نیاز به احراز هویت است که فقط به بیت کوین اختصاص دارد؛ یعنی فقط می‌توانید بیت کوین را با ارزهای دیگری که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، معامله کنید. در این صرافی، نیازی نیست اطلاعات شخصی‌تان را وارد کنید. این پلتفرم امنیت بسیار زیادی دارد و از شبکه Tor بهره می‌برد؛ بنابراین، ارز دیجیتال یا پول فیاتی روی سرورهای صرافی ذخیره نمی‌شود.

بیسک حداقل ۱۵ روش پرداخت مختلف در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد و از بیش از ۱۲۵ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را با بیت کوین معامله کنید. کارمزدهای معاملاتی آن برای میکرها بسیار کم و درحد ۰.۰۵درصد است؛ اما برای تیکرها بسیار بیشتر و ۰.۳۵درصد است.

یکی از معایب این صرافی آن است که برای استفاده از آن فقط باید نرم‌افزارش را دانلود کنید و وب‌سایت آن امکان معامله را فراهم نمی‌کند.

مزایا

  • پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز
  • معاملات کاملاً ناشناس
  • بی‌نهایت امن و ذخیره‌نشدن ارزها روی هیچ سروری
  • پشتیبانی از بیش از ۱۲۵ ارز دیجیتال برای معامله با بیت کوین
  • ارائه بیش از ۱۵ روش پرداخت

معایب

  • نامناسب برای مبتدیان
  • فقط مختص بیت کوین است

چطور از صرافی بدون احراز هویت بیسک خرید کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال از بیسک، مراحل زیر را طی کنید:

۱. ابتدا نرم‌افزار آن را دانلود کنید.

۲. سپس، حساب کاربری ارز دیجیتال یا کیف پول خود را متصل کنید.

۳. حال می‌توانید پیشنهاد خرید یا فروش را تنظیم کنید. در این صرافی، با ارز فیات یا تتر یا سایر ارزهای دیجیتال هیچ ارزی به‌جز بیت کوین را نمی‌توانید بخرید. برای خرید ارزهای دیگر نیز فقط باید بیت کوین داشته باشید. درواقع، یک طرف هر تراکنش در صرافی بیسک باید بیت کوین باشد.

صرافی بیسک برای کاربران مبتدی مناسب نیست؛ زیرا احتمال کلاه‌برداری یا ازدست‌رفتن سرمایه در آن زیاد است.

۵. کوینکس (CoinEx)؛ یک صرافی بدون احراز هویت با پشتیبانی از زبان فارسی

صرافی کوینکس
طراحی: فرشاد متکلمی © ارزدیجیتال

از کوینکس نیز می‌توان به‌عنوان یک صرافی بدون نیاز به احراز هویت نام برد که از سال ۲۰۱۷ فعالیتش را در هنگ‌کنگ آغاز کرده است. این صرافی گزینه‌هایی برای معاملات آنی و مارجین ارائه می‌دهد و از هزاران ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند و ارز منحصربه‌فرد آن CET است. اگر از این ارز در هنگام معامله استفاده کنید، از مزایای آن از‌جمله کارمزدهای مناسب می‌توانید بهره‌مند شوید.

به‌طور‌کلی، در صرافی کوینکس کارمزدهای مناسبی برای حجم معاملات زیاد در نظر گرفته شده است. بااین‌حال، این صرافی هم محدودیت‌های برداشت بدون احراز هویت را دارد. کاربرانی که احراز هویت را انجام ندهند، در هر ۲۴ ساعت فقط می‌توانند معادل ۱۰٬۰۰۰ دلار ارز دیجیتال برداشت کنند؛ درحالی‌که با احراز هویت امکان برداشت حداکثر ۱میلیون دلار وجود دارد.

وب‌سایت کوینکس در داخل ایران فیلتر است و فقط با تغییر آی‌پی می‌توانید وب‌سایت را باز کنید. در بدو ورود، کافی است ایمیل خود را برای ثبت‌نام وارد و سپس آن را تأیید کنید.

مزایا

  • ارائه خدمات به کاربران کشورمان و پشتیبانی از زبان فارسی
  • پشتیبانی از تعداد بسیار زیاد ارز دیجیتال و توکن‌های مختلف
  • گزینه‌هایی برای انواع معاملات ازجمله معاملات آنی و مارجین
  • کارمزدهای مناسب برای حجم زیاد معاملات

معایب

  • فیلتربودن وب‌سایت آن در کشورمان
  • محدودیت برداشت بدون احراز هویت تا ۱۰٬۰۰۰ دلار

چطور از کوینکس خرید کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال از کوینکس، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا در وب‌سایت کوینکس ثبت‌نام و تأیید هویت دوعاملی را فعال کنید. برای این کار فقط به ایمیل نیاز دارید.

۲. طبق معمول ازآن‌جاکه برای کاربران کشورمان گزینه‌های پرداخت با کارت اعتباری و بانکی وجود ندارد، نمی‌توانید از ریال استفاده کنید. بنابراین، باید یکی از ارزهای تتر، بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش را انتخاب و از کیف پولتان به کوینکس واریز کنید.

۳. برای واریز، در حساب کاربری خود از منو Assets گزینه Deposit را انتخاب کنید.

۴. مشخصات و شبکه ارز (برای مثال ERC-20 یا TRC-20 و نظایر آن) و مقدار ارزی که می‌خواهید واریز کنید‌، انتخاب کنید. فراموش نکنید که انتخاب درست شبکه مهم است؛ وگرنه ممکن است دارایی‌هایتان را از دست بدهید.

۵. سپس، به قسمت Exchange مراجعه کنید و در پنجره بازشده گوشه بالا سمت راست، ارز دیجیتالی که می‌خواهید بخرید، انتخاب کنید.

۶. بعد از انجام معامله، از همان منو Assets گزینه Withdrawal را انتخاب و ارزهای خریده‌شده را برداشت کنید.

۶. یونی سواپ (Uniswap)؛ صرافی بدون احراز هویت مبتنی بر شبکه اتریوم

صرافی یونی سواپ
طراحی: فرشاد متکلمی © ارزدیجیتال

یونی سواپ صرافی بدون احراز هویت غیرمتمرکزی است که در سال ۲۰۱۸، هیدن آدامز (Hayden Adams) آن را بنیان‌گذاری کرده است. این صرافی یکی از صرافی‌های بزرگ‌ غیرمتمرکز جهان به‌شمار می‌رود. برای کار با یونی سواپ به ارسال هیچ اطلاعاتی نیازی نیست؛ بنابراین، بدون احراز هویت می‌توانید در آن معامله یا خریدوفروش کنید. تنها ابزاری که برای استفاده از آن نیاز دارید، کیف پول اتریومی مانند تراست والت یا متامسک است. مشابه هر صرافی همتابه‌همتای دیگری، کار با یونی‌سواپ هم به تجربه زیاد نیاز دارد.

مزایا

  • نیاز‌نداشتن به احراز هویت
  • تشویق ارائه‌دهندگان نقدینگی با ارائه کارمزد معاملاتی به آن‌ها
  • شفافیت کامل و کد منبع باز
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای توکن‌های ERC-20

معایب

  • فقط از دارایی‌هایی پشتیبانی می‌کند که در بلاک چین اتریوم میزبانی می‌شوند.

چطور از صرافی بدون احراز هویت یونی‌سواپ خرید کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال از یونی‌سواپ، مراحل زیر را طی کنید:

۱. برای کار با یونی‌سواپ، ابتدا به وب‌سایت رسمی آن مراجعه و روی گزینه «Connect Wallet» کلیک کنید تا کیف پول اتریومی خود را به آن متصل کنید.

۲. سپس، از صرافی‌های داخلی استیبل کوین یا ارزهایی مانند اتریوم را بخرید و به یونی سواپ واریز کنید. بعد‌از‌آن، برای مبادله می‌توانید گزینه سواپ (Swap) را انتخاب کنید.

سؤالات متداول

احراز هویت چیست؟

احراز هویت صرافی ارز دیجیتال فرایندی است که در آن صرافی کاربران را ملزم می‌کند تا فرم‌های مربوط به اطلاعات هویتی خود ازجمله شماره تأمین اجتماعی، اطلاعات مربوط به گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی و آدرس محل سکونت را تکمیل کنند. این فرایند با هدف مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم صورت می‌گیرد و بدیهی است کاربران کشورهای تحریم‌شده نمی‌توانند در صرافی‌های ارز دیجیتالی ثبت‌نام کنند که احراز هویت در آن‌ها الزامی است.

کدام صرافی‌ها به احراز هویت نیاز ندارند؟

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که کاربران را به احراز هویت ملزم نمی‌کنند. بااین‌حال، برخی از آن‌ها کشورهای تحریم‌شده را در فهرست خود قرار داده‌اند و به آن‌ها خدمات ارائه نمی‌کنند. بعضی دیگر نیز برای خریدوفروش معمولی به احراز هویت نیاز ندارند؛ اما برای برداشت مبالغ بیشتر از سقف خاصی به احراز هویت نیاز دارند. برخی از صرافی‌های بدون نیاز به احراز هویت عبارت‌اند از: بای‌بیت، کوکوین، بیتفنیکس، بیسک، کوینکس و یونی‌سواپ.

خطرهای انجام‌ندادن عملیات KYC چیست؟

هرچند احراز هویت برای بسیاری از کاربرانی که دوست دارند ناشناس معامله کنند و به قراردادن اطلاعات خود در فضای آنلاین تمایلی ندارند، خوشایند نیست، این فرایند می‌تواند تا حد زیادی به امنیت صرافی و نیز کوتاه‌کردن دست کلاه‌برداران از دارایی‌های کاربران مخصوصاً در معاملات همتابه‌همتا کمک کند. کاربران کشورهای تحریم‌شده ازجمله کاربران ایرانی می‌توانند با تغییر آی‌پی وارد صرافی‌های ارز دیجیتال شوند؛ اما این کار ریسک مسدودشدن یا ازدست‌رفتن دارایی‌ها را افزایش می‌دهد.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه