کریپتو

افت سالانه 93 درصدی هک‌های رمز ارزی در ماه ژانویه

افت سالانه 93 درصدی هک‌های رمز ارزی در ماه ژانویه

در ماه ژانویه، حدود 8.8 میلیون دلار رمز ارز سرقت شدند، عددی که نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری یافته است.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

به گزارش زوم ارز، طی ماه ژانویه، به جز روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال، خبر مثبت دیگری از صنعت نیز به دست رسیده است؛ در این ماه، نسبت به ماه ژانویه در سال 2022، افت چشم‌گیری در خسارت حاصل از هک‌های انجام شده دیده می‌شود.

بنا به داده‌های ارائه شده در روز 31 ژانویه توسط شرکت امنیت بلاکچین PeckShield، در این ماه 8.8 میلیون دلار خسارت از هک‌های رمز ارزی رقم خورده‌اند.

طی ماه ژانویه، 24 هک انجام شدند و 2.6 میلیون دلار رمز ارز به میکسرهایی همچون Tornado Cash ارسال شدند. در این رمز ارزها، 1200 اتریوم و 2668 بایننس کوین وجود داشتند.

آمار ژانویه، نسبت به 121.4 میلیون دلار خسارت حاصل از هک در همین ماه در سال گذشته، 92.7 درصد کاهش یافته است.

PeckShield بزرگترین هک ماه گذشته را، که 68 درصد از مجموع هک‌ها را شامل می‌شود، هک انجام شده بر روی پلتفرم دیفای LendHub، که در روز 12 ژانویه متحمل 6 میلیون دلار خسارت شد، گزارش کرد.

بقیه هک‌های قابل توجه در ماه گذشته شامل هک Thoreum Finance با خسارت 580000 دلار و Midas Capital، که طی یک حمله‌ی flash loan، متحمل 650000 دلار خسارت شد، بوده‌اند.

بنا به داده‌های PeckShield، آمار ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر 2022 با حدود 27.2 میلیون دلار خسارت، نیز 68 درصد افت کرده است.

علی‌رغم گذشت ماه نسبتا آرام، در ابتدای ماه ژانویه شرکت امنیت بلاکچین CertiK در صحبت با سایت Cointelegraph گفت که احتمال کاهش حملات و هک‌ها در سال جاری، پایین است.

همچنین، این شرکت گزارش کرد که 62 میلیون دلار رمز ارز سرقت شده در ماه دسامبر، پایین‌ترین رقم ماهانه در سال 2022 به شمار می‌رود.

تا پایان سال گذشته، ده هک بزرگ 2022 منجر به سرقت 2.1 میلیارد دلار از پروتکل‌های رمز ارزی شدند.

منبع: Cointelegraph


سر تیتر اخبار:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه