کریپتو

سایت‌های دولتی، کمین‌گاه جدید کلاهبرداران برای شکار رمزارزهای کاربران متامسک!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش‌ها، کلاهبرداران به شیوه‌ای جدید، از وبسایت‌های رسمی دولتی برای فریب قربانیان و دسترسی به کیف پول‌های متامسک آنها استفاده می‌کنند. در همین راستا، وبسایت‌هایی در هند، نیجریه، مصر، کلمبیا، برزیل، ویتنام کشف شده‌ که به عنوان بخشی از کلاهبرداری‌های رمزارزی، کاربران را به وبسایت‌های جعلی متامسک هدایت می‌کنند.

متامسک، کیف پول محبوب مبتنی بر اتریوم، مدت‌هاست که هدف چنین کلاهبرداری‌هایی بوده است.

با کلیک بر روی لینک‌ها در این وبسایت‌های دولتی، کاربران به جای سایت اصلی “MetaMask.io” به آدرس‌های جعلی متامسک هدایت می‌شوند. مایکروسافت دیفندر اغلب هنگام دسترسی به این URL‌های جعلی به کاربران در مورد تلاش‌های احتمالی فیشینگ هشدار می‌دهد.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!




شروع کن


اگر کاربران علی‌رغم هشدار به فعالیت خود ادامه دهند، با وبسایتی مواجه می‌شوند که شباهت زیادی به سایت رسمی متامسک دارد، ولی کلاهبرداران از آنها می‌خواهند کیف پول متامسک خود را برای دسترسی به خدمات مختلف کانکت کنند.metamask-scam-government-websites-crypto-investorsشباهت بین وبسایت واقعی و جعلی متامسک، یکی از دلایل اصلی قربان‍ی شدن سرمایه‌گذاران در این کلاهبرداری است. کانکت کردن کیف پول‌های متامسک در این سایت‌های جعلی به کلاهبرداران امکان کنترل کامل بر دارایی‌های ذخیره شده در آن کیف پول را می‌دهد.

به گفته کارشناسان، تیم متامسک در مورد این کلاهبرداری‌ مطلع شده و به طور فعال در حال تحقیق در مورد این موضوع است، اما هنوز مشخص نکرده که چگونه این کلاهبرداری رخ داده است.


منبع

کوین تلگراف




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه