بازارهای مالیقانون گذاریکریپتو

میم‌کوین‌ها در تیررس مقامات بریتانیا! سرنوشت سگ‌ها و قورباغه‌های بازار چه خواهد شد؟

 

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) دستورالعمل جدیدی را صادر کرده است که عدم انطباق میم کوین‌هایی مانند دوج کوین (DOGE)، شیبا (SHIB) و پپه (PEPE) را با دستورالعمل‌های تبلیغاتی خود، هدف قرار می‌دهد.

به گزارش اکسران : اداره رفتار مالی بریتانیا هشدار می‌دهد که میم کوین‌ها و رمزارزهای مشابه در رسانه‌های اجتماعی اغلب با قوانین آن مطابقت ندارند.

خرید ارز دیجیتال با 500 هزار تومان!

تو صرافی اکسران میتونی فقط با 500 هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع
این دستورالعمل بیان می‌کند که میم کوین‌هایی که قصد ارتقای خود را دارند، ممکن است برای رعایت معیارهای تبلیغاتی اداره رفتار مالی بریتانیا نیاز به سلب مسئولیت داشته باشند. عدم رعایت این قانون می‌تواند منجر به دو سال زندان شود.

حرکت اخیر اداره رفتار مالی بریتانیا چالش‌های بالقوه‌ای را برای میم کوین‌ها ایجاد می‌کند؛ زیرا ارتباطات و مشارکت اجتماعی آنها اغلب به شدت به میم‌ها (شوخی‌‌ها) و تبلیغات متکی است.

میم کوین‌ها به خاطر نوسان‌پذیری‌ شدید خود شناخته می‌شوند و به اشتراک‌گذاری میم‌ها می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر حرکت قیمت آن‌ها تأثیر بگذارد؛ به‌ویژه زمانی که چهره‌های با نفوذی مانند ایلان ماسک درگیر این موضوع هستند.

ماسک مرتباً میم‌هایی با مضمون سگ نژاد شیبا اینو به اشتراک می‌گذارد که برخی آن را پیام‌هایی برای ارز دیجیتال مذکور می‌دانند.

هنوز مشخص نیست که چگونه مقررات اداره رفتار مالی بریتانیا در شرایطی که شامل ارتباط افراد برجسته‌ای مانند ماسک و مارک کوبان است، اجرا می‌شود.

اگرچه مقرراتی که پروژه‌های رمزارزی را هدف قرار می‌دهد، غیرمعمول نیست، دستورالعمل جدید اداره رفتار مالی بریتانیا که به طور خاص به میم کوین‌ها می‌پردازد، منعکس‌کننده نگرانی فزاینده در مورد استفاده از میم‌ها برای اهداف تبلیغاتی است.

هدف اداره رفتار مالی بریتانیا تضمین انطباق و محافظت از سرمایه‌گذاران با الزام به افشای اطلاعات مناسب و رعایت معیارهای تبلیغاتی در ترویج ارزهای دیجیتال است.

 

 

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه