کریپتو

یک آدرس «۱۱۴ میم کوین جعلی» در ۴۵ روز گذشته راه‌اندازی کرده است

بر اساس تحقیقاتی که ZachXBT، محقق امنیتی بلاکچین انجام داده است، در طول دو ماه گذشته فعالیت کلاهبرداران در فضای کریپتو به شدت افزایش یافته و تنها یک آدرس در ۴۵ روز گذشته ۱۱۴ میم کوین جعلی راه‌اندازی کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، ZachXBT روز گذشته در رشته توییتی فعالیت آدرس 0x739c58807B99Cb274f6FD96B10194202b8EEfB47 را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد وجوه جمع‌آوری شده از طریق کلاهبرداری با این میم کوین‌ها به این آدرس واریز می‌شوند.

ZachXBT در پاسخ به یکی از کاربران توییتری در رابطه با تعدد میم کوین‌های جعلی ساخته شده توسط این کیف پول نوشت:

فکر کنم تعداد بیشتری از این میم کوین‌ها وجود دارن. اینا تنها مواردین که به این آدرس واریز میشن.

از آنجایی که این آدرس از چندین کیف پول برای تقسیم و انتقال وجوه جمع‌آوری شده استفاده کرده است، ZachXBT تخمینی از میزان وجوه مسروقه ارائه نکرده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!
ثبت نام

میم کوین‌ها توکن‌های دیجیتالی الهام گرفته از جوک‌ها و یا میم‌های محبوب اینترنتی هستند و اغلب هیچ پشتوانه خاصی نداشته و صرفا برای شوخی و خنده ساخته می‌شوند.

در واکنش به این رشته توییت، کاربر دیگری با نام Lucrafund اسکرین شاتی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد شخص پشت پرده این آدرس مقداری از وجوه مسروقه را به یک آدرس در صرافی کوین بیس ارسال کرده است که از طریق آن می‌توان به هویت وی پی برد.

ZachXBT در واکنش به این سوال که چرا صرافی کوین بیس پیش از این چنین آدرسی را شناسایی و مسدود نکرده است خاطرنشان کرد از آنجایی که وجوه به صورت مقادیر کوچکی در طول زمان به این آدرس واریز شده است، تشخیص آن ممکن است دشوار بوده باشد.

در تاریخ ۲۷ آوریل نیز کاربر دیگری با نام CoinGurruu مدعی شد آدرس 0xCc16D5E53C1890B2802d5441d23639CAc6cd646F در طول دو سال گذشته به طور متوسط روزانه ۲ تا ۵ میم کوین راه‌اندازی و از طریق کلاهبرداری راگ پول، وجوه سرمایه‌گذاران را به سرقت برده است.

این برنامه نویس‌ها کلاهبرداری باورنکردنی دارند. مطمئن شید این آدرس رو توی اتراسکن مشخص کردید تا جیب اونارو با پول خودتون پر نکنین.

ZachXBT همچنین فرد کلاهبردار جدیدی را معرفی کرد که آدرس کیف پول خود را پشت کمر خود تتو کرده است. ظاهرا این فرد کلاهبردار که گابریل مارکز یا NazareAmarga نام دارد یک میم کوین با ظاهر شیطانی با هدف فریب و کلاهبرداری از هولدرهای NFT پروژه Nakamigos راه‌اندازی کرده است.

به گفته ZachXBT، آدرسی که بر روی کمر این کلاهبردار تتو شده است تاکنون حدود ۱۱۰،۰۰۰ دلار در قالب ارز دیجیتال اتریوم دریافت کرده است.

۸ روش تشخیص توکن های کلاهبرداری


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه