کریپتو

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم؛ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

قیمت اتریوم در برابر بیت کوین در ماه آپریل پس از ثبت چند سقف پایین‌تر، از روند افزایشی خود عقب نشینی کرده است. در این مطلب به بررسی نمودار ETH/BTC و تحلیل نمودار روزانه اتریوم می‌پردازیم.

بر اساس تحلیل کوین تلگراف، نمودار اتریوم/بیت کوین، نسبت به سقف محلی ۷ روز پیش خود در ۰.۰۷۰۹ معادل ۵.۵٪ بیتکوین کاهش یافته است. در همین مدت قیمت اتریوم حدود ۱۲٪ و قیمت بیت کوین حدود ۷٪ کاهش یافته است.

نمودار قیمت اتریوم بیت کوین
نمودار ارزش اتریوم در برابر بیت کوین؛ ایم فریم روزانه – منبع: تریدینگ ویو
۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!
ثبت نام

در نمودار فوق، در حال حاضر اتریوم بالاتر از منحنی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (منحنی قرمز) در محدوده ۰.۰۶۷۲ BTC قرار دارد. با این حال اگر رفتار قیمتی این نمودار در ماه گذشته تکرار شود، این نمودار می‌تواند به زیر منحنی حمایت خود سقوط کند.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، نمودار ETH/BTC در ماه مارس پس از آزمایش مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (منحنی آبی رنگ) با ریزش شدیدی مواجه شد و به زیر منحنی قرمز نیز رسید.

اگر این رفتار در این ماه نیز تکرار شود، هدف ۰.۰۶۲۷ BTC را می‌توان تا پایان ماه (۵ روز دیگر) برای اتر متصور شد که حدود ۷٪ از سطح کنونی پایین‌تر است.

این هدف قیمتی با حمایت خط روند صعودی اتریوم در نمودار ۳ روزه ETH/BTC (تصویر زیر) که از ژوئن ۲۰۲۲ تا کنون ترسیم شده است، همپوشانی دارد.

نمودار ETH-BTC تایم فریم ۳ روزه
نمودار اتریوم/بیت کوین؛ تایم فریم ۳ روزه – منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت اتریوم

خریداران اتریوم توانستند با موفقیت اصلاح قیمت اتر را در سطح ۱۸۴۲ دلار مطابق با سطح ۳۸.۲٪ فیبوناچی اصلاحی متوقف کنند، با این حال در برابر مانع مقاومتی در قیمت ۱٬۹۱۳ دلار (میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه) ناکام ماندند.

نمودار یک روزه قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم- تایم فریم ۱ روزه- منبع: تریدینگ ویو

خرس‌ها در تلاش هستند تا موقعیت خود را با کشاندن قیمت اتر به زیر نمودار میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۱۷۹۹ دلار تقویت کنند. اگر فروشندگان بتوانند این مرحله را پشت سر بگذارند می‌توان هدف قیمتی ۱٬۶۶۳ دلار که مطابق سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی است را برای اتریوم متصور شد.

از سوی دیگر اگر قیمت ETH بتواند از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یا سطح ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی در ۱٬۷۵۴ دلار به سمت بالا حرکت کند، نشان می‌دهد که این سطح یک حمایت محکم و منطقه خرید قوی برای اتر بوده است. شکسته شدن و بسته شدن قیمت بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نفع خریداران خواهد بود.

  • حمایت اصلی قیمت اتریوم در کجا قرار دارد؟

در نمودار روزانه قیمت اتریوم حمایت‌های اصلی در سطوح ۱۷۹۹ دلار و ۱۷۵۴ دلار قرار دارند. همچنین سطح ۰.۰۶۲۷ در برابر قیمت بیت کوین، حمایت بلند مدت اتریوم خواهد بود که از خرداد ۱۴۰۱ تاکنون حفظ شده است.

  • اهداف قیمتی اتر در صورت رشد قیمت در کجا قرار دارد؟

اگر خریداران بتوانند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را شکسته و حفظ کنند، می‌توان اهداف قیمتی ۲۰۰۰ دلار و ۲٬۲۰۰ دلار را برای اتریوم متصور شد.

مطالب منتشر شده در این مطلب صرفا ترجمه منبع خبر است و به هیچ عنوان توصیه خرید و فروش رمزارزها نیست.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه