کریپتو

پیش‌نویس لایحه قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها توسط کنگره آمریکا تهیه شد

کنگره آمریکا به دنبال تهیه پیش‌نویس لایحه قانون‌گذاری برای استیبل کوین‌ها است. به موجب این لایحه در صورتی که برای صادرکننده یک استیبل کوین مجوز قانونی صادر نشده باشد، تا ۵ سال حبس و یک میلیون دلار جریمه نقدی برای او در نظر گرفته خواهد شد.
به گزارش کوین تلگراف، موضوع دیگر بحث موسسات سپرده‌گذاری بیمه شده هستند که استیبل کوین صادر می‌کنند. در صورتی که این موسسات بانکی باشند تحت نظارت آژانس بانکی فدرال قرار خواهند گرفت و در غیر این صورت تحت نظارت مستقیم فدرال رزرو قرار خواهند گرفت.
در مورد صادرکنندگان استیبل کوین غیرآمریکایی نیز حتما باید در داخل کشور خودشان مراحل ثبت و دریافت مجوز صورت گرفته باشد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!



ثبت نام

در میان فاکتورهایی که برای پذیرفته شدن یک درخواست‌کننده صدور استیبل کوین مطرح است؛ عنوان شده که صادرکننده باید توانایی این قضیه را داشته باشد تا ذخایر آن استیبل کوین را به شکل دلار آمریکا، اوراق بهادار فدرال رزرو، اوراق خزانه با سررسید کمتر از ۹۰ روز یا دارای گواهی سپرده در بانک مرکزی داشته باشد.
علاوه بر این‌ها باید توانایی فنی صادرکننده نیز بررسی شود و بحث نوآوری در درخواست آن نیز مد نظر قرار گیرد.
همچنین کسی که یک بار درخواست صدور استیبل کوین او پذیرفته شده است تا ۲ سال نمی تواند درخواست جدید ارائه دهد.
در صورتی که بخشی از ذخایر یک استیبل کوین وابسته به یک دارایی دیجیتال دیگر باشد، باید آن دارایی دیجیتال نیز توسط همان صادرکننده به وجود آمده باشد تا توانایی کنترل قیمت‌ها وجود داشته باشد.
این لایحه به کاخ سفید اجازه می دهد تا استانداردهایی را در ارتباط استیبل کوین‌ها تعریف کند.

پیش از این در جریان ورشکستگی بانک سیلیکون ولی استیبل کوین USDC با مشکل ناکافی بودن ذخایر خود مواجه شده بود و برای مدتی از میخ ۱ دلاری خود دیپگ شده بود. قرار است در تاریخ ۱۹ آپریل موضوع استیبل کوین‌ها در کنگره مطرح شود و این پیش‌نویس مورد استماع قرار گیرد.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه