بازارهای مالیتکنیکالکریپتو

بیت کوین برنده بحران بانکی آمریکا؛ قیمت BTC از مرز ۲۸٬۰۰۰ دلار گذشت

قیمت بیت کوین برای اولین بار از ماه ژوئن (خرداد) از مرز ۲۸٬۰۰۰ دلار فراتر رفت و به اوج ۲۸٬۳۹۹ دلاری رسید. قیمت BTC در طول یک هفته اخیر ۳۷.۸٪ افزایش یافته است و نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰.۸٪ بالاتر است. همچنین کندل هفتگی بیت کوین شب گذشته در سطح ۲۸٬۰۵۴ دلار بسته شد که موفقیت بزرگی برای گاوها است.

قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین در تایم‌فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

به گزارش اکسران و به به نقل از د بلاک، رشد قیمت بیت کوین در حالی رخ می‌دهد که گمانه‌زنی‌های متعددی در رابطه با کاهش و یا حتی توقف سرعت افزایش نرخ بهره در جلسه دوم فروردین فدرال رزرو به دلیل بحران اخیر در سیستم بانکداری آمریکا مطرح شده است.

 

از طرح عیدانه اکسران جا نمونی!

با ثبت نام در صرافی اکسران 200 هزار تومن جایزه بگیرید!

به همراه 100 هزار تومن پاداش معرفی از هر نفر!

ثبت نام

 

پیش از این فعالیت بانک سیلیکون ولی و سیگنیچر متوقف شد و حالا بانک کردیت سوئیس (Credit Suisse) آخرین قربانی بحران اخیر است. بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، به احتمال ۶۲٪ فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵٪ افزایش خواهد داد و در مقابل، به احتمال ۳۸٪ این نرخ ثابت باقی خواهد ماند.

فدرال رزرو شب گذشته اعلام کرد با بانک کانادا، انگلستان، ژاپن، بانک مرکزی اروپا و بانک ملی سوئیس برای افزایش تامین نقدینگی دلار آمریکا همکاری می‌کند. این نهاد در بیانیه‌ای در این رابطه گفت:

برای بهبود اثربخشی خطوط مبادله در تامین نقدینگی دلار آمریکا، بانک‌های مرکزی که عملیات‌های دلاری انجام می‌دهند توافق کرده‌اند تا عملیات سررسید هفتگی خود را به روزانه تغییر دهند.

بینانیه مشترک ۵ بانک مرکزی
بینانیه مشترک ۶ بانک مرکزی؛ منبع: توییتر

رشد اخیر قیمت بیت کوین و سایر بازار رمزارزها واکنش بسیاری را در جامعه کریپتو برانگیخت. تعدادی زیادی از کاربران توییتر بحران بانکی اخیر و چاپ پول توسط فدرال رزرو را دلیل این افزایش قیمت می‌دانند. یکی از کاربران در این رابطه نوشت:

زمانی که فدرال رزرو پول چاپ می‌کند، نمی‌توانید نسبت به دارایی‌ کمیابی مانند بیت کوین دید نزولی داشته باشید.

افزایش ترازنامه فدرال رزرو
منبع: توییتر

کاربر دیگری در این رابطه نوشت:

هفته آینده اگر شاهد کمک مالی دیگری از فدرال رزرو باشیم بیت کوین از ۳۰٬۰۰۰ دلار فراتر خواهد رفت.

مردم ترجیح می‌دهند پول خود را به جای نگه‌داری در بانک، به بیت کوین تبدیل کنند.

بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار
منبع: توییتر

کاربر دیگری با اشاره به افت شدید قیمت سهام کردیت سوییس و مقایسه آن با بیت کوین، گفت:

سرمایه‌گذاری ۱۰٬۰۰۰ دلاری در اوج قیمت سهام کردیت سوییس تا امروز به ۶۰ دلار می‌رسید.

اونوقت میگن قیمت بیت کوین زیادی نوسان داره و دولت باید مردمو از سرمایه‌گذاری در بیت کوین محافظت کنه!

بیت کوین
منبع: توییتر

تحلیلگران در رابطه با پیامدهای بحران بانکی فعلی بر اقتصاد آمریکا اختلاف نظر دارند. بالاجی سرینواسان (Balaji Srinivasan)، مدیر ارشد فناوری صرافی کوین بیس معتقد است این بحران، در نهایت آمریکا را به دوره ابرتورمی وارد خواهد کرد. سرینواسان، با جیمز مدلاک (James Medlock) و فردی دیگر ۲ میلیون دلار شرط بسته‌اند که قیمت بیت کوین تا ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) سال جاری به ۱ میلیون دلار خواهد رسید!

اگرچه هرچیزی در بازار رمزارزها امکان‌پذیر است، اما این شرط بندی بیشتر نوعی تبلیغات شخصی به نظر می‌رسد تا یک پیش‌بینی واقعی در مورد آینده اقتصاد یا قیمت بیت کوین.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

یت کوین در تاریخ ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) از مقاومت ۲۵،۲۵۰ دلاری فراتر رفت و الگوی سر و شانه معکوس صعودی خود را تکمیل کرد. معمولا پس از تشکیل یک الگوی کلاسیک صعودی تکنیکال، قیمت برای آزمایش دوباره این الگو به سمت پایین اصلاح می‌شود. با این حال، در بعضی موارد قیمت بدون وقفه افزایش می‌یابد.

قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در محدوده ۲۴٬۵۲۸ دلاری و ورود شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه خرید بیش از حد نشان می‌دهد کفه ترازو در سمت خریداران قرار دارد. با شکسته شدن مقاومت ۲۸،۰۰۰ دلاری، احتمال دارد رالی صعودی بیت کوین شتاب بیشتری بگیرد و قیمت BTC به ۳۰٬۰۰۰ دلار و پس از آن ۳۲٬۰۰۰ دلار برسید. پس از آن (رسیدن به سطح ۳۲٬۰۰۰ دلار) انتظار می‌رود شاهد مقاومت شدیدی از سوی خرس‌ها باشیم.

همچنین، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین اصلاح شود و به ۲۵٬۲۵۰ دلار بازگردد. البته در صورت وقوع چنین سناریویی، روند صعودی همچنان دست نخورده باقی خواهد ماند.

اما در صورتی که قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، پیش‌بینی صعودی در کوتاه‌مدت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین اتفاقی نشان می‌دهد شکسته شدن مقاومت ۲۵٬۲۵۰ دلاری تنها یک تله گاوی بوده است که می‌تواند به سقوط قیمت بیت کوین تا ۲۰،۰۰۰ دلار منجر شود.

بیت کوین ۴ ساهته
نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته؛ منبع: تریدینگ ویو

نمودار ۴ ساعته بیت کوین نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در محدوده ۲۷٬۷۵۰ دلاری برداشت سود کرده‌اند. البته، نیمه پر لیوان این است که اصلاح قیمت ناشی از این فشار فروش، بسیار اندک بوده است. در ادامه، خریداران قیمت را به بالای ۲۸٬۰۰۰ دلار سوق دادند و روند صعودی را مجددا از سر گرفتند. انتظار می‌رود روند صعودی بیت کوین تا ۳۰٬۰۰۰ دلار ادامه داشته باشد.

در سمت دیگر، اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، فشار فروش معامله‌گران افزایش خواهد یافت و قیمت را به حمایت کلیدی ۲۵٬۲۵۰ دلاری کاهش خواهد داد. در این سطح احتمالا شاهد نبرد سخت خرس‌ها و گاوها خواهیم بود.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه