کریپتو

با توجه به تغییرات دسته‌بندی‌های ارزهای دیجیتال، آیا LayerZero حوزه درخشان بعدی کریپتو خواهد بود؟

با توجه به تغییرات دسته‌بندی‌های ارزهای دیجیتال، آیا LayerZero حوزه درخشان بعدی کریپتو خواهد بود؟

اخیراً بازار کریپتو فعالیت چشمگیری داشته است. بیت‌کوین و اتریوم پیشرو هستند و آلت کوین‌ها نیز به دنبالشان حرکت می‌کنند. به ویژه، توکن LSD رشدی 120 درصدی را طی 24 ساعت ثبت کرد. بعلاوه، با فعال شدن دوباره دیفای،Capital Radiant ، به‌عنوان یک پروژه وام‌دهی آمنی‌چین، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.


مقایسه قیمت صرافی ارز دیجیتال

در همین حال، شایعاتی مبنی بر انتشار قریب‌الوقوع کوینی توسط آربیتروم، که روی ریدینت کپیتال مستقر شده است، وجود دارد. در نتیجه، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای رسیدن به منفعتی مضاعف مستقیماً با ریدینت تعامل داشته باشند. علاوه بر آربیتروم، LayerZero ، که مهم‌ترین پروژه میان زنجیره‌ای است، نیز در تعقیب ریدینت است. حال که دسته‌بندی‌های کریپتو شروع به تغییر کرده‌اند، بیایید درباره LayerZero صحبت کنیم.

پروژه LayerZero طی دو دور تامین مالی در سپتامبر 2021 و مارس 2022 نزدیک به 200 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. اولین دور تامین مالی یعنی «سری A» توسط بایننس لبز و مولتی‌کوین انجام شد، و دومین دور آن یعنی «سری +A» توسط اف‌تی‌ایکس، اس‌بی‌اف، سکویا کپیتال، a16z، یونی‌سوآپ و کوین‌بیس انجام شد. نتایج این دو دور تامین مالی حاکی از پذیرش گسترده LayerZero در میان نهادهای کریپتو است.

LayerZero به بیان ساده از سه جزء تشکیل شده است: نقاط پایانی، اوراکل‌ها و رله‌ها. به‌طور خاص، نقاط پایانی به بخش‌های ارتباط‌دهنده‌ها، اعتبارسنج‌ها، شبکه‌ها و کتابخانه‌ها تقسیم می‌شوند. اطلاعات تراکنش‌های میان زنجیره‌ای از طریق اوراکل‌ها و رله‌ها بین نقاط پایانی منتقل می‌شوند. احتمالا فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاران خرد در اکوسیستم لایه صفر وجود خواهد داشت.

1.Synthr

1.Synthr
1.Synthr

Synthr یک پروتکل دارایی مصنوعی میان زنجیره‌ای مبتنی بر طراحی LayerZero است. کاربران به کمک این پروژه می‌توانند آزادانه دارایی‌هایشان را در اکوسیستم‌های Synthr معامله و دارایی‌های مصنوعی را روی این زنجیره ضرب و معامله کنند. طبق گفته‌ها، Synthr در حال حاضر روی زنجیره‌هایی نظیر اتریوم، آپتوس، Sui Network و Sei Network مستقر و ساخته می‌شود. بااین‌حال، این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خودش است.

2.Stargate

2.Stargate
2.Stargate

استارگیت، به‌عنوان یک پروتکل نقدینگی میان زنجیره‌ای، تا حدود زیادی نسخه میان زنجیره‌ای CRV تلقی می‌شود. کاربران به کمک این پروژه اکنون می‌توانند رمزارزها را میان زنجیره‌هایی نظیر اتریوم، بی‌ان‌بی چین، آوالانچ، پالیگان، آربیتروم، آپتیمیسم و فانتوم انتقال دهند. بعلاوه، بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهند که جاه‌طلبی استارگیت فراتر از خدمات‌رسانی به کاربران خرد است: هدف استارگیت تبدیل شدن به ارائه‌دهنده خدمات انتقال دارایی میان زنجیره‌ای برای شرکت‌ها است.

3.Hashflow

3.Hashflow
3.Hashflow

قیمت هش‌فلو پس از لانچ‌پد بایننس چندان چشمگیر نبوده است. گفتنی است قیمت هش‌فلو، با بهبود شرایط بازار، رشد مناسبی داشته است. صرافی غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای هش‌فلو با لغزش قیمت صفر، که توسط MEV حفاظت می‌شود، اکنون در شش زنجیره اتریوم، بی‌ان‌بی چین، آوالانچ، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیسم در دسترس است.

4. Radiant Capital

4. Radiant Capital
4. Radiant Capital

اخیرا قیمت توکن اصلی ریدینت کپیتال (RDNT) سر به فلک کشیده است و پروژه دیفای RDNT طرفداران زیادی پیدا کرده است. پروژه وام‌دهی چند زنجیره‌ای ریدینت مبتنی بر LayerZero /استارگیت روی شبکه آربیتروم مستقر شده است. اکنون می‌توان در ریدینت با وثیقه گذاشتن به ترتیب شش رمزارز RDNT، USDC، DAI، USDT، ETH و WBTC وام گرفت.

5.SushiXSwap

5.SushiXSwap
5.SushiXSwap

سوشی‌ایکس‌سوآپ پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای ارائه شده توسط سوشی‌سوآپ است. سوشی‌ایکس‌سوآپ، برخلاف هش‌فلو، در تراکنش‌های میان زنجیره‌ای از بازارساز خودکار کاملا بهره می‌برد. سوشی‌ایکس‌سوآپ در حال حاضر از هفت زنجیره اتریوم، بی‌ان‌بی ‌چین، آوالانچ، پالیگان، آربیتروم، آپتیمیسم و فانتوم پشتیبانی می‌کند.

به‌غیراز موارد فوق‌الذکر، پروژه‌های جالب‌تر دیگری نیز داریم، ازجمله اینترسوآپ (یک پروتکل بازارساز خودکار میان زنجیره‌ای با دارایی بومی کاملاً قابل‌ترکیب)، Cashmere Labs (یک تجمیع کننده نقدینگی غیرمتمرکز با قابلیت همکاری آمنی‌چین مقاوم در برابر MEV)، و غیره. با حرکت بازار کریپتو از وب 2 به سوی وب 3، همه چیز بازتر و فراگیرتر خواهد شد و ساختار ماژولار لایه صفر و مدل آمنی‌چین قطعاً امکانات بیشتری برای توسعه وب 3 ایجاد خواهند کرد.

در این رابطه، کوینکس اولین صرافی متمرکزی بود که سرویس بازارسازی خودکار را راه‌اندازی کرد. صرافی قدیمی کوینکس با بیش‌از پنج سال سابقه همیشه کاربرانش را در اولویت قرار داده است. کوینکس سال 2022 محصولات جدیدی از جمله سوآپ و کوینکس داک را با هدف ارائه خدمات مالی متنوع‌تر و کمک به کاربران برای شناخت نوآوری‌ها و سایر امکانات آتی احتمالی بازار کریپتو معرفی کرد. جدای از آن، کوینکس با انجام بررسی‌های داخلی دقیق، بیش از 600 رمزارز ممتاز و بیش‌از 1000 جفت معاملاتی را برای استفاده بیش‌از 4 میلیون کاربر در بیش‌از 200 کشور و منطقه جهان ارائه کرده است و تقاضای اکثر کاربران را برآورده می‌کند.

کوینکس، ضمن کمک به سرمایه‌گذاران موجود کریپتو، سعی دارد قیدوبندهای مالی سنتی را کنار بگذارد و انجام معاملات کریپتو را آسان‌تر کند. کوینکس، به‌عنوان دروازه‌ای بزرگ برای ورود به دنیای کریپتو، امید دارد که کاربران سراسر جهان را با نوآوری و پیشرفت کریپتو تحت تأثیر قرار دهد. همگی شاهد تغییرات بزرگی هستیم که تاکنون طی یک قرن رخ نداده‌اند و تنها با استفاده از فرصت‌ها است که می‌توانیم آینده‌ای روشن‌تر بسازیم.

سلب مسئولیت: این مقاله هیچ توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد و تمام داده‌های ذکر شده در اینجا صرفا برای ارجاع هستند. تصمیمات سرمایه‌گذاری‌تان نباید مبتنی بر اطلاعات ارائه شده در این مقاله باشند و مسئولیت کامل تصمیمات سرمایه‌گذاری‌تان بر عهده خودتان است.

منبع: CoinEx 


سر تیتر اخبار:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه