کریپتو

آیا ماینرهای بیت کوین کش باعث سقوط قیمت آن خواهند شد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

از تاریخ 6 سپتامبر 2023، موجودی بیت کوین کش (BCH) در کیف پول‌های استخراج کنندگان به 5.9 میلیون رسیده که کمترین میزان در 5 سال گذشته است. این کاهش در موجودی چه پیامدهایی می‌تواند بر قیمت این ارز در هفته‌های آینده داشته باشد؟

قیمت بیت‌کوین کش در 30 ژوئن 2023، پس از گذشت 14 ماه به قیمت 300 دلار بازگشت. ماینرهای بیت کوین کش با این افزایش قیمت، تصمیم به تخلیه ذخایر خود گرفتند.

بر اساس داده‌های IntoTheBlock، وقتی بیت کوین کش در 30 ژوئن به اوج قیمتی خود در 329 دلار رسید، ماینرها حدود 7.16 میلیون کوین در اختیار داشتند. اما تا 6 سپتامبر، با کاهش معناداری تنها 5.99 میلیون از این ارز در موجودی تجمعی آنها باقی مانده که کاهش 1.17 میلیونی را نشان می‌دهد.bitcoin-cash-miners-deplete-reserves

وبسایت Miners Reserves موجودی آدرس‌های کیف پول متعلق به ماینرها و استخرهای استخراج شناخته‌شده را ردیابی می‌کند. هنگامی که قیمت‌های فعلی بازار را بررسی می‌کنیم، افت 1.17 میلیونی موجودی بیت کوین کش ماینرها به این معنی است که آنها از تاریخ 30 ژوئن کوین‌های خود به ارزش 225 میلیون دلار را تخلیه کرده‌اند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!




شروع کن


از دید تحلیل آنچین، ماینرها احتمالاً تا زمانی که قیمت بیت کوین کش دوباره به زیر 150 دلار برسد، به فروش خود ادامه خواهند داد.

کاهش تراکنش‌های نهنگ‌ها به یک روند نگران‌کننده دیگر برای دارندگان بیت کوین کش تبدیل شده است. داده‌های Santiment نشان می‌دهند که حرکت‌های اخیر قیمت بیت کوین کش در دو ماه گذشته ارتباط نزدیکی با تغییرات تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها داشته است.

نکته نگران‌کننده آن است که فعالیت نهنگ‌ها در شبکه بیت کوین کش به مدت سه ماه متوالی کاهش یافته است. فعالیت نهنگ‌های بیت کوین کش در ماه ژوئن به ۶۵۰ تراکنش رسید. اما در ماه‌های جولای و آگوست، به ترتیب به ۴۹۰ و ۲۷۹ تراکنش کاهش یافت. کاهش فعالیت نهنگ‌ها نه تنها یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می‌شود، بلکه باعث کاهش نقدینگی در بازار نیز خواهد شد.bitcoin-cash-miners-deplete-reserves

به طور خلاصه، نقد شدن ذخایر ماینرها و کاهش فعالیت نهنگ‌ها می‌تواند باعث بازگشت قیمت به زیر 150 دلار شود. در واقع، از دیدگاه آنچین، افزایش فشار نزولی که در حال رقم خوردن است، می‌تواند باعث بازگشت طولانی مدت بیت کوین کش به محدوده 150 دلار شود.

با این حال، انتظار می‌رود که خرس‌ها با چالش‌های قابل توجهی در محدوده 170 دلاری روبه‌رو شوند. همان‌طور که در زیر نشان داده شده، 114,750 آدرس، 391,300 بیت کوین کش را با حداقل قیمت 173 دلار خریداری کرده‌اند. اما اگر ماینرها به فروش خود ادامه دهند، قیمت بیت کوین کش می‌تواند مجدد به 150 دلار کاهش یابد.bitcoin-cash-miners-deplete-reserves

در مقابل، گاوها می‌توانند تحلیل بدبینانه قیمت بیت‌کوین کش را با رساندن قیمت به 250 دلار باطل کنند. با این حال، 60120 آدرسی که 1.5 میلیون واحد بیت کوین کش را با میانگین قیمت 220 دلار خریداری کرده‌اند، اگر قصد فروش در این سطح را داشته باشند، مقاومت 220 دلاری می‌تواند برای گاوها چالش‌برانگیز شود.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه