کریپتو

پیش‌بینی کتی وود: SEC به چند ETF اسپات بیت کوین هم‌زمان مجوز خواهد داد

کتی وود (Cathie Wood)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آرک اینوست منیجمنت (ARK Investment Management)، اعلام کرده است که به نظر او کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) چند صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین را به طور هم‌زمان تایید می‌کند. شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) هم قبلا از SEC خواسته بود ETFهای مذکور را به طور هم‌زمان تایید کند تا یک شرکت مزیت بیشتری نسبت به بقیه نداشته باشد.

به نقل از کوین‌تلگراف، وود در ۷ آگوست (۱۶ مرداد) در مصاحبه‌ای با بلومبرگ (Bloomberg) پیش‌بینی کرد که اگر SEC بخواهد یکی از درخواست‌های ETF اسپات بیت کوین را تایید، بیشتر از یک مورد از آن‌ها را به طور هم‌زمان تایید می‌کند. شایان ذکر است که آرک اینوست در ماه ژوئن (خرداد) درخواست راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین را ثبت کرده بود و بعد از درخواست SEC مبنی بر اصلاح بخش توافق‌نامه اشتراکی، آن را تغییر داده بود.

جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر بلومبرگ، در توییتر خود نوشته است:

امروز در بلومبرگ، کتی وود با پیش‌بینی‌های ما موافقت کرد که اگر SEC بخواهد ETFهای اسپات بیت ‌کوین را تایید کند، به طور هم‌زمان چند مورد از آن‌ها را تایید می‌کند؛ نه یک مورد را.

توییت جیمز سیفارت درمورد مصاحبه کتی وود – منبع: توییتر

اظهارات وود شباهت زیادی به اظهارات شرکت گری‌اسکیل داشت. گری‌اسکیل در حال حاضر از SEC به دلیل عدم پذیرش درخواستی که اجازه می‌دهد صندوق بیت کوین تراست (Bitcoin Trust) خود را به یک ETF اسپات بیت کوین تبدیل کند، شکایت کرده است. در ماه جولای (تیر)، تیم حقوقی گری‌اسکیل نامه‌ای به SEC ارسال کرد و از این آژانس خواست که همه درخواست‌های ETF‌ اسپات بیت‌ کوین را به طور هم‌زمان تأیید کند تا برخی از آن‌ها مزیت بیشتری نسبت به بقیه نداشته باشند.

SEC هرگز یک ETF اسپات کریپتو را در ایالات متحده تایید نکرده، اما اجازه داده است که ETFهای آتی کریپتو و ETF آتی اهرم‌دار بیت کوین شرکت «Volatility Shares Trust» راه‌اندازی شوند. در زمان انتشار این مطلب، SEC درخواست‌های ETF کریپتو شرکت‌های این‌وسکو (Invesco)، بلک‌راک (BlackRock)، والکری (Valkyrie)، ون‌اِک (VanEck)، ویزدم (Wisdom)، فیدلیتی (Fidelity) و آرک اینوست (ARK Invest) را دریافت کرده است.

طبق پیش‌بینی‌های وود، مهلت درخواست ETF اسپات بیت کوین شرکت آرک اینوست توسط SEC تمدید می‌شود. همان طور که پیش از این گزارش دادیم، نتیجه درخواست راه‌اندازی ETF شرکت آرک اینوست در روز ۱۳ آگوست (یکشنبه ۲۲ مرداد) مشخص خواهد شد. SEC تاکنون یک بار اعلام نتیجه این پرونده را به تاخیر انداخته است و حالا ۵ روز دیگر فرصت دارد که درخواست ARK را تمدید کند یا نتیجه نهایی آن را اعلام نماید. از آنجا که آرک اینوست در مه ۲۰۲۳ (اردیبهشت) مدارک خود را ثبت کرده بود، SEC حداکثر ۲۴۰ روز، یعنی تا ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) فرصت دارد تا تصمیم نهایی خود را اعلام نماید. همچنین SEC موظف است تا تاریخ ۱۳ آگوست (یکشنبه ۲۲ مرداد) به درخواست آرک اینوست برای ثبت ETF اسپات بیت کوین واکنش نشان دهد.

رقابت شرکت‌های مختلف برای ثبت یک ETF اسپات کریپتو در آمریکا، علی‌الخصوص بعد از ورود شرکت بلک‌راک (بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان) به موضوع بسیار داغی در صنعت کریپتو تبدیل شده است. گفتنی است که کشورهایی مثل کانادا در گذشته ETFهای اسپات شرکت‌های کریپتویی را تایید کرده‌ بودند.




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه