کریپتو

نرخ جذب بیت کوین منفی شد! این به چه معناست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نرخ‌های جذب منفی فعلی برای بیت‌کوین، چه ماهانه و چه سالانه، توسط تحلیل‌گران به‌عنوان نشانه‌ای صعودی برای قیمت آتی آن در نظر گرفته می‌شود.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!




شروع


نرخ منفی جذب بیت کوین زمانی رخ می‌دهد که مقدار بیت‌کوینی که توسط کاربران و صرافی‌ها خریداری می‌شود، بیشتر از مقداری باشد که ماینرها تولید می‌کنند. در این‌صورت نرخ جذب منفی خواهد شد. این شرایط بیانگر آن است که تقاضا بیشتر از عرضه است و به عنوان یک شاخص مثبت برای قیمت بیت ‌کوین در نظر گرفته می‌شود.
اندازه کیف‌ پول‌هایی که بیت‌کوین را جمع‌آوری می‌کنند نیز یک متغیر استفاده شده در محاسبه نرخ جذب بیت‌کوین است که نشان می‌دهد که آیا نهنگ‌ها می‌توانند ارز را سریع‌تر از آنچه که استخراج‌کنندگان ایجاد می‌کنند، ذخیره ‌کنند یا خیر.

نرخ جذب ماهانه بیت‌کوین از ماه می تا اکنون همچنان منفی بوده است. علاوه بر این، نرخ جذب سالانه در حال حاضر حدود منفی 100 درصد است. این وضعیت بیانگر آن است که سرمایه‌گذاران در طول سال گذشته دو برابر بیشتر از ماینرها بیت کوین ذخیره کرده‌اند.negative-bitcoin-absorption-rates-bullishجیمز مولارنی، یوتیوبری که دارای 446,000 دنبال کننده در یوتیوب است، در ویدیویی که در این هفته منتشر کرد، درباره‌ی نرخ جذب بیت ‌کوین صحبت کرد. او در ارزیابی‌اش به‌صورت خوش‌بینانه بیان کرد که الگوی جذب کنونی نشان‌دهنده‌ی “قیمت‌های بسیار بالاتر در آینده” است. همچنین اشاره کرد که روند صعودی 2020-2021 هم با دوره مشابهی از نرخ‌های جذب منفی پایدار مصادف شده بود.


منبع

بی‌این‌کریپتو




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه