بازارهای مالیصرافیکریپتو

بازارساز خودکار ریپل با موفقیت حسابرسی شد

بازارساز خودکار ریپل با موفقیت حسابرسی شد

 

XLS-30d ریپل، یک بازارساز خودکار AMM که در بالای XRP Ledger توسعه یافته است، با موفقیت تحت یک حسابرسی امنیتی قرار گرفته است که توسط شرکت امنیتی بلاکچین CertiK انجام شده است.

CertiK امنیت خود را ارزیابی کرده و پایبندی خود را به استانداردهای امنیتی بالا تأیید کرده است و اهمیت آن را در تکامل عملکرد تبادل غیرمتمرکز برجسته کرده است.

خرید ارز دیجیتال با 500 هزار تومان!

تو صرافی اکسران میتونی فقط با 500 هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع
به گزارش اکسران : AMM نوعی پروتکل است که در صرافی های غیرمتمرکز DEX استفاده می شود که قیمت دارایی ها را با استفاده از محاسبات ریاضی خاص تعیین می کند.

 

به جای استفاده از یک دفتر سفارش مانند یک صرافی سنتی، که در آن خریداران و فروشندگان سفارش‌هایی را با قیمت‌های متفاوت ایجاد می‌کنند، AMM قیمت یک توکن را بر اساس الگوریتم قیمت‌گذاری تعیین می‌کند.

در یک AMM، ارائه دهندگان نقدینگی جفت توکن ها را به یک استخر نقدینگی سپرده می کنند.

این استخرها تجارت را ممکن می‌سازند زیرا کاربران می‌توانند مستقیماً با استخر معامله کنند، به‌جای اینکه مجبور باشند شخص دیگری را برای ترید با او پیدا کنند.

تبلیغات پیشنهاد XLS-30d، که در ژانویه معرفی شد، مجموعه ای از ویژگی های جدید مانند انواع تراکنش های جدید، رای دادن به کارمزدهای معاملاتی و همچنین مکانیزم حراج مداوم را به همراه دارد.

CertiK که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، در درجه اول بر شناسایی آسیب‌پذیری‌های احتمالی در پروتکل‌های بلاکچین و قراردادهای هوشمند برای اطمینان از ایمنی و صحت آنها تمرکز دارد.

علاوه بر حسابرسی‌های امنیتی، CertiK خدمات نظارت بر زنجیره ارائه می دهد و محصولی به نام Skynet توسعه داده است که امتیازات امنیتی را به قراردادهای هوشمند و پروتکل های بلاکچین اختصاص می دهد.

شایان ذکر است که CertiK اخیراً در پی یک رخداد امنیتی قابل توجه با جنجال هایی روبرو شده است.

Merlin DEX، یک صرافی غیرمتمرکز در پلتفرم zkSync، تنها چند روز پس از انجام حسابرسی CertiK توسط بازیگران بد در معرض خطر قرار گرفت.

این شرکت از کیفیت حسابرسی خود دفاع کرد و این ضرر را به‌جای نقص در کد پلتفرم، به یک مشکل مدیریت کلید خصوصی نسبت داد.

حسابرسی موفقیت آمیز XLS-30d ریپل نشان دهنده تعهد مشترک بین Ripple و CertiK برای افزایش امنیت و قابلیت اطمینان اکوسیستم بلاکچین است.

منبع: U.Today

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه