کریپتو

پروتکل دیفای Arcadia Finance هک شد

پروتکل دیفای Arcadia Finance هک شد

به گزارش زوم ارز، شکاف موجود در کد به هکر اجازه داد تا سرمایه‌ای به ارزش تقریباً ۴۵۵۰۰۰ دلار را از مخازن Arcadia Ethereum (darcWETH) و Optimism (darcUSDC) به طور جمعی تخلیه کند.

یک هکر تقریباً ۴۵۵۰۰۰ دلار از پروتکل غیرمتمرکز Arcadia Finance با سوء استفاده از یک آسیب پذیری کد، تخلیه کرد.

محقق بلاکچین PeckShield در مورد هک Arcadia Finance هشدار داد و دلیل آن را «عدم اعتبارسنجی ورودی نامعتبر» عنوان کرد. ظاهراً کد فاقد مکانیزم اعتبارسنجی برای بررسی ورودی های تأیید نشده بود. این حفره به هکر اجازه داد تا سرمایه‌ای به ارزش تقریباً ۴۵۵۰۰۰ دلار را از صندوق‌های اتریوم و Optimism به طور جمعی تخلیه کند.

Arcadia Finance دو ساعت پس از اعلام PeckShield هک را تایید کرد و متعاقباً قراردادها را متوقف کرد تا از برداشت بیشتر وجوه جلوگیری کند.

به گفته PeckShield در حالی که تحقیقات در حال انجام است، کد Arcadia آسیب‌پذیری دیگری را در خود جای داده است که در صورت سوء استفاده می‌تواند برای پروتکل فاجعه‌بار باشد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، هک ها و سوء استفاده ها در فضای ارز دیجیتال منجر به زیان بیش از ۳۰۰ میلیون دلار شد.

گزارش شرکت امنیت بلاکچین CertiK نشان داد که در مجموع ۲۱۲ حادثه امنیتی در سه ماهه ثبت شده است که منجر به ضرر ۳۱۳,۵۶۶,۵۲۸ دلاری از پروتکل های Web3 شده است. در مقایسه با داده های سه ماهه دوم سال قبل، CertiK متوجه شد که هک رمزارز تا ۵۸٪ کاهش یافته است.

منبع: Cointelegraph


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه