بازارهای مالیکریپتو

این نهنگ رمزارزی به دستکاری بازار متهم شده است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فعالیت‌های زنجیره‌ای اخیر مربوط به یک نهنگ اتریوم به آدرس “0xd275e” توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

از طریق سایت تجزیه‌وتحلیل آنچین CryptoSlate، هیچ مدرک مشخصی که به مالک حساب اشاره کند، کشف نشده است.

با این حال، این حساب به طور فعال مقادیر زیادی توکن را طی رویدادهای مهم صنعت کریپتو، معامله کرده است.

خرید ارز دیجیتال با 500 هزار تومان!

تو صرافی اکسران میتونی فقط با 500 هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

به گزارش اکسران و به نقل از رمزارز نیوز، حساب این نهنگ در طول تجزیه‌وتحلیل زنجیره‌ای سقوط FTX، ازدست‌دادن پشتوانه تتر و در حال حاضر، انتقال 75 میلیون دلار به صرافی‌های رمزارزی، شناسایی شده است.

طبق توییتی از Spot On Chain، این نهنگ در یک بازه زمانی 1.5 ساعته در 21 ژوئن، مقدار 1140 WBTC (معادل 32.89 میلیون دلار) و 15000 ETH (معادل 27.17 میلیون دلار) را به صرافی‌های بایننس، کوین بیس و کراکن واریز کرد.

حساب توییتری Spot On Chain شناسایی کرد که این آدرس به طور فعال مقادیر قابل‌توجهی از ارزهای دیجیتال را بین صرافی‌های اصلی منتقل می‌کند که به طور بالقوه نشان‌دهنده دستکاری بازار است.

با این حال، به گفته Noah_nftn، این آدرس قبلاً نیز ظاهر شده است. در نوامبر 2022، این حساب ادعا کرد که کارمندان سابق FTX فاش کرده‌اند که این نهنگ در سوءاستفاده از وجوه مشتریان دست داشته است.

نمودار زیر حساب مذکور را در مرکز چندین تراکنش بزرگ بین Aave، Bitfinex، Binance، Lido، Genesis Trading و FTX نشان می‌دهد.

اخیراً، این نهنگ در طول از دست دادن پشتوانه (depeg) مختصر تتر نیز ظاهر شد که Paolo Ardoino، مدیر ارشد فناوری Tether آن را «تست استرس خوب» برای شرکت نامید.

در 19 ژوئن، Spot On Chain ادعا کرد که این آدرس نهنگ «به نظر می‌رسد که ETH را می‌فروشد و بدهی را در Aave بازپرداخت می‌کند.»

و در ادامه بیان کرد که «50 میلیون USDC را از Aave قرض گرفته و شروع به خرید USDT برای آربیتراژ کرده است که نشان‌دهنده دخالت احتمالی در بازگرداندن پشتوانه USDT است.» در 15 ژوئن، این سؤال مطرح شد که آیا این حساب ممکن است متعلق به Tether باشد یا خیر.

حساب Lookonchain فاش کرد که این نهنگ همچنین در انتقالات گسترده ETH و USDC در زمانی که صرافی FTX برداشت‌های کاربران را به حالت تعلیق درآورد، دخیل بوده است. البته ماهیت رابطه بین این نهنگ و تخلیه‌کننده حساب‌های FTX ناشناخته باقی‌مانده است.

در حال حاضر هیچ مدرک مشخصی برای حمایت از ادعای سوءاستفاده این نهنگ از وجوه مشتریان یا اتصال به Tether یا FTX Accounts Drainer وجود ندارد.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه