کریپتو

جریان کاهش قیمت توکن GT و برداشت ۱۴۸ میلیون دلار سرمایه از صرافی Gate چیست؟

اخیرا در فضای کریپتو شایعاتی مطرح شده که به دلیل اختلال در پروتکل مالتی چین  (Multichain)، صرافی ارز دیجیتال Gate.io دچار بحران نقدینگی شده است و در معرض ورشکستگی قرار دارد. به دنبال انتشار این شایعات، تعداد زیادی از کاربران در حال خروج دارایی‌های خود از این صرافی هستند. در واکنش به این اتفاقات، Gate.io روز گذشته در پستی شایعات مبنی بر ورشکستگی را تکذیب کرد.

به گزارش کوین تلگراف، تیم توسعه Gate.io روز گذشته اعلام کرد فعالیت‌های این صرافی همچنان بدون مشکل ادامه دارد و به دنبال ایجاد پلتفرمی معاملاتی در هنگ کنگ با نام Gate.HK است.

واریز و برداشت بدون محدودیت در صرافی اتراکس
با ثبت نام در اتراکس 50 هزار شیبا و 500 هزار بیت تورنت هدیه بگیرید!

هدیه بگیر!

شایعات مبنی بر ورشکستگی صرافی Gate.io به دنبال یک سری از اتفاقات مربوط به پروژه مالتی چین به وجود آمد. در تاریخ ۲۴ مه (۳ خرداد) شرکت تحلیلی آرکام اینتلیجنس اعلام کرد به دنبال طرح شایعاتی مبنی بر دستگیری تیم توسعه پروتکل مالتی چین در شانگهای، تعداد زیادی از هولدرها در حال انتقال توکن MULTI خود به صرافی Gate.io هستند.

توییت آرکام اینتلیجنس
منبع:‌ توییتر

روز بعد در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد)، صرافی بایننس به طور موقت سپرده‌گذاری توکن‌های مرتبط با مالتی چین از جمله نسخه‌های بریج شده پولکااستارتر (POLS)، آلپاکا فایننس (ALPACA)‌ و فانتوم (FTM) را به حالت تعلیق درآورد. بایننس اعلام کرد به دنبال تاخیر در نهایی‌سازی تراکنش‌ها این تصمیم را گرفته و منتظر شفافیت بیشتر از جانب تیم مالتی چین است.

در ادامه، روز گذشته تیم توسعه مالتی چین در بیانیه‌‎ای از مفقود شدن مدیرعامل این پروتکل خبر داد و اعلام کرد به دلیل اینکه تنها مدیرعامل به برخی از روترها دسترسی داشته است، فعالیت این پروتکل با اختلال مواجه شده است. به دنبال این بیانیه، در توییتر تصاویری از تراکنش‌های بزرگی منتشر شد که نشان می‌دهد مقادیر زیادی توکن FTM از جانب اعضای تیم مالتی چین به صرافی Gate.io منتقل شده است.

بررسی داده‌های بلاکچین نشان می‌دهد بیش از ۱۰ میلیون دلار توکن FTM در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ مه توسط کاربری ناشناس به صرافی Gate.io منتقل شده است.

در ادامه، با انتشار شایعات مبنی بر ورشکستگی Gate.io، تعداد زیادی از کاربران دارایی‌های خود را از این صرافی خارج کردند. بر اساس داده‌های دیفای لاما، بیشترین میزان برداشت در میان ده صرافی ارز دیجیتال بزرگ جهان به Gate.io اختصاص دارد. علاوه بر این، میزان برداشت هفتگی و ماهیانه این صرافی به ترتیب با ۱۷۶.۳ و ۲۲۲.۷ میلیون دلار همچنان بالاتر از سایر صرافی‌هاست. این داده‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۴۸ میلیون دلار تنها در یک روز از این صرافی خارج شده است و به نظر می‌رسد این رقم همچنان در حال افزایش باشد.

تیم Gate.io در واکنش به این شایعات آنها را تکذیب کرد و خاطرنشان کرد تمامی فعالیت‌های این صرافی به شکل عادی ادامه دارد. در حال حاضر دلیل این اتفاقات و پخش شدن این خبرها در هاله‌ای از ابهام است.




منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
عیدانه